...'AFRICA MISSIONS'... : getuigenis van em.past. Hans van Boven.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4584
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

...'AFRICA MISSIONS'... : getuigenis van em.past. Hans van Boven.

Berichtdoor Ton » Di Mrt 10, 2020 11:23 am

Hans van Boven :

Getuigenis :

...'AFRICA MISSIONS'...

Op uitnodiging van broeder Dr. Guti, de founder van 'Forward in Faith Ministry', een gemeenschap met zo'n 1100 gemeentes, vloog ik naar Harare, de hoofdstad van Zimbabwe, om te spreken op de bijbelschool. Daar aangekomen was mijn koffer zoek! Na de nodige formaliteiten was er buiten geen gastheer te bekennen. Op de stenen trap, voor de ingang van de airport, wachtte ik 2 uur lang en bad. Ik besloot te bellen. Er stond een lange rij voor de telefoon en ik sloot achter aan. De man vóór mij draaide zich om en en zei: are you pastor van Boven? Yes, zei ik. Hij zei: come, the bibleschool is waiting! Na ingestapt te zijn in zijn auto stond ik een uur later voor de klas van voorgangers, oudsten, leraren en leerlingen. Drie dagen lang was het onderwijs. In de middagen bezochten we gemeentes rondom, maar ook één in het binnenland. Gedurende die reis, reden we na een gezegende dienst terug door het bos. Er stond opeens een auto dwars midden op het bospad. Ze wilden ons aanhouden, maar onmiddelijk stuurde onze chauffeur onze auto het bos in. Tussen de bomen door kwamen we verderop weer op het pad, maar aan het einde van het pad stond nog een auto met 2 figuren. We scheerden er langs en vluchtten het bos uit. This is a miracle, zei de pastor naast me, its a robbery (roofoverval) and may be its costed our lives! Veilig thuisgekomen bracht ik alles bij de Heer. Ik weet het jongen, Ik was er bij, zei Hij!! Gerust kon ik mijn verdere diensten voortzetten. De vierde dag reed ik met de bus naar Bulawayo, zo'n 450 km dwars door het land, voor een tweede uitnodiging. En...mijn koffer was reeds aldaar bij mij gastheer aangekomen. HALLELUJA! Lieve vrienden, volgende week weer een volgende 'Africa Mission', gezegende dinsdag!

(met dank aan em.past. Hans van Boven -- www.facebook.com/hans.vanboven.14)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4584

Re: ...'AFRICA MISSIONS'... : getuigenis van em.past. Hans van Boven.

Berichtdoor Ton » Wo Mrt 18, 2020 10:48 am

Hans van Boven :

Getuigenis, tot eer van onze Heer...'AFRICA MISSIONS'...

De uitnodiging kwam dit keer uit Rwanda. Aangekomen op de airport in Nairobi Kenia was het toestel voor de doorvlucht naar Rwanda er niet. Niemand van de staf aldaar wist de reden! Wachten was hun devies, het kon een paar uur duren maar ook een hele dag, ze wisten het niet. In alle drukte zag ik een trap naar een lege veranda. Even rustig bidden, dacht ik, want mijn gastheer Biumba verwachte me op de airport van Kigali Rwanda, het spreekschema stond vast! Terwijl ik bad vroeg opeens een vriendelijke stem: van I help you sir? Het was een hostess van de airport en ik legde haar mijn probleem uit. Oké, I will see to arrange something for you, zei ze. Ze kwam terug en zei dat ik met een ander toestel over 3 uur in Kigali zou landen. Goddank! Aangekomen in Rwanda viel ik mijn gastheer in de armen.

Het spreek en seminar schema was goed geregeld. De Heer zegende verrukkelijk. Op een dag sprak ik in een binnenlandse gemeente. Op mijn uitnodiging kwam er een man naar voren om z'n hart aan Jezus te geven. Een geroezemoes ging door de rijen, het was een bekende crimineel uit die regio hoorde ik later. Hij koos voor Jezus, HALLELUJA! Het is heerlijk om op Gods tijd op Gods plaats te zijn, GLORIE! Op weer een ander moment was vóór het spreken mijn inspiratie volkomen weg. Een rare duivelse mist verdoofde en vertroebelde mijn denken. Toch ga ik Heer, bad ik. De blokkade bleef tot op het spreekgestoelte. In de Geest bond ik de machten van die streek en opende in geloof mijn mond. De woorden stroomden als levend water uit me en er brak grote blijdschap uit.

De reis ging verder door naar Goma in Kongo. Dwars door stijl gebergte, vol met gewapende militairen en in het ravijn gestorte vrachtwagens, ging de reis. We kwamen veilig aan. De ontvangst was heerlijk en we gaven het 'following up' adres van onze 'Lecture Ministry' aan de blije seminar bezoekers...Lieve vrienden, het is heerlijkheid met en vóór Hem te gaan, zo gingen wij naar huis en kwamen wij weer veilig in Holland aan. Dank U Vader Zoon en Geest voor uw eeuwig Liefdefeest! AMEN.

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4584

Berichtdoor Ton » Wo Mrt 25, 2020 11:34 am

Hans van Boven :

GETUIGENIS, tot eer van onze Heer...AFRICA MISSIONS...

De uitnodiging kwam van pastor Ajoh uit Ivoorkust Abidjan. De goedlachse dynamische pastor had in en om de hoofdstad diensten en seminars geregeld. Na een fijne ontvangst en een goede maaltijd bespraken we het 'plan de campagne'. Zondag zou ik in zijn vrije en blije gemeente spreken, daarna de uitgestippelde routes. Het Woord werd die zondag enthousiast ontvangen en na de dienst was er gebed op uitnodiging. Terwijl er broeders en zusters naar voren kwamen vroeg pastor Ajoh me voor een bepaalde zuster te bidden. She is in troubless, zei hij. Onder handoplegging en geconcentreerd op de heilige Geest bad ik voor haar. Na het gebed zei de pastor: God is really working in you, you prayed for this sister exactly for her needs, still you did not know her! Door een 'woord van kennis' had ik precies gebeden wat de heilige Geest me wilde laten bidden. Ik vertelde haar dat God in haar noden zou voorzien en oplossingen zou geven. Zo ging het die week verder, God bevestigde met tekenen en wonderen. Het verzoek was weer snel terug te komen. Het is heerlijk te werken onder de leiding van de heilige Geest en te zien hoe God zijn werk in je bevestigt. Alle eer aan God en Jezus en de Heilige Geest!

Daarna vloog ik via Luanda Angola naar Brussel, in een grote Boeing 747. Na de tussenstop in Luanda taxiede het toestel naar de startbaan. Het 'ready for take off' klonk door de luidsprekers. Het toestel vermeerderde vaart en ik bad: Heer geef een goede thuisvlucht. Net vóór het opstijgen klonk er ineens een vreselijke knal. Het toestel ging vol in de remmen en heftig werden we in onze stoelen gedrukt. De grote linker motor was ontploft, net voor het opstijgen! Ze wisten niet of het een ongeluk of een aanslag was. Iedereen verliet heftig geschrokken en ontdaan het toestel, er waren gelukkig geen gewonden. Het was wachten in de nacht. Uiteindelijk wisten ze voor de europeanen een toestel te charteren dat naar Portugal vloog. Met de nodige vertraging kwam ik daarna in Brussel aan. Ik keek dankbaar naar boven en zei: nou Heer, dit was op het nippertje! Ik weet het m'n jongen, Ik was er bij, zei Hij! Lieve vrienden, volgende week 'de reis naar Ghana'! Gezegende woensdag en verdere week!

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4584

Berichtdoor Ton » Wo Apr 01, 2020 10:46 am

Hans van Boven :

Getuigenis, tot eer van onze Heer...AFRICA MISSIONS...De uitnodiging kwam dit keer uit Accra, de hoofdstad van Ghana. Het besef dat je naar 'kinderen van God' gezonden wordt maakt je ootmoedig en blij en afhankelijk. Voorbereiding in gebed is hierbij noodzakelijk. Dit keer reisde broeder André uit België mee, een fijne lieve vroeder. De broederschap aldaar had in en rond Accra diensten en seminars geregeld. Broeders, zusters, studenten en leergierigen waren onze gasten.Aan het eind van de week zouden we in een bioscoop in Accra onze afsluitdienst hebben.

De broeders en zusters waren hongerig. Het is iedere keer weer verblijdend en bemoedigend te zien en te ervaren hoe de heilige Geest de dingen leidt en hoe God zegent! Je merkt dat je op Gods tijd en plaats bent, hoe mensen zich bekeren en vergeven en verlost en bevrijd worden. Sommigen zoeken een nieuwe toewijding voor Gods aangezicht, voor taken en bedieningen. Aan het einde van de week was ik door het vele spreken m'n stem kwijt. Ik kon alleen nog maar fluisteren. In de slotdienst in de bioscoop vertolkte broeder André me, Gods aanwezigheid was voelbaar.

Opeens zei de Heer midden in de prediking: Stop!...vraag de doven naar voren te komen en bidt met hen, Ik zal ze genezen. Ik was perplex van Gods ingrijpen en duidelijke stem. Drie doven werden naar voren gebracht en na gebed fluisterde ik hen getallen toe. Ze hoorden ze alle drie en spraken ze luid en duidelijk uit! Gods grote vreugde en glorie brak door en het verloop van de verdere dienst was als op 'arendsvleugels', vele zegeningen volgden.

Voor mij was het een les te leren dat God soeverein is in alles, en dat ik Hem altijd moet leren gehoorzamen. Enkele weken later ontvang ik een brief van één van de drie leiders, hij schreef dat hij nog steeds ondersteboven was van de interruptie van God in de samenkomst in Accra! Lieve vrienden...WAT EEN HEERLIJKE GOD HEBBEN WIJ, HALLELUJA!...Allen een gezegende woensdag en verdere week lieve vrienden.

Terug naar