WAT MAAKT HET KRUIS IN ONS LOS? – 3 december 2019

Mary
BerichtenCOLON 1469
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Ma Dec 02, 2019 9:15 pm

Gaat het u niet aan, gij allen, die voorbij gaat? Aanschouwt het en ziet, of er een smart is gelijk Mijn smart, die Mij aangedaan is. Klaagliederen 1 vers 12

Drie mannen uit een dorp wilden zich eens echt uitleven. Ze trokken ’s avonds naar de grote stad en leefden die nacht volgens hun hartstochten. In de ochtenduren, niet al te vast ter been, wilden ze terug naar huis. Ze kwamen voorbij een kerk en wilden een grap uithalen. Eén van hen zou naar binnen gaan en de pastoor opbiechten wat ze die nacht hadden uitgespookt. Wat die van hen verlangde, zouden ze dan doen. Eén nam de uitdaging aan, ging naar binnen en ‘be;eed zijn zonden’.
De pastoor merkte de spot. Hij zei de jongeman op zijn knieën te gaan en tot God te zeggen dat hij alles verachtte wat de Heere Jezus aan het kruis ook voor hem had gedaan. Op het ogenblik dat hij op het punt stond dat te doen, drong het opeens tot hem door dat de Heiland ze ontzettend veel had geleden, ook uit liefde tot hem. Hij brak. Hij kon het niet over zijn lippen krijgen dat het kruis hem niets deed. Wat maakt het kruis in onze harten los? Raakt het ons dat Christus daar voor u en mij leed en stierf?

Terug naar