Donderdag 7 november 2019.

Zegenlied & -woord voor de dag.
Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4027
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Donderdag 7 november 2019.

Berichtdoor Ton » Do Nov 07, 2019 11:17 am

ZEGENlied en -woord voor deze donderdag :

... STIL, MIJN ZIEL WEEST STIL ...

--- www.youtube.com/watch?v=_hlbUqf8VIg ---

Goede morgen lieve vrienden, het heerlijke Zegen Woord en Lied is vandaag... STIL, MIJN ZIEL WEEST STIL, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen, God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen.. God, U bent mijn God en ik vertrouw op U en zal niet wankelen, Vredevorst vernieuw een vaste geest binnen in mij, die rust in U alleen..Stil, mijn ziel weest stil en dwaal niet af, dwars door het dal zal Hij je leiden, stil, vertrouw op Hem en hef je schild tegen de pijlen van de verleiding..God, U bent mijn God..Stil, mijn ziel wees stil, en laat nooit los de Waarheid die je steeds omarmt heeft, wacht, wacht op de Heer, de zwartste nacht verdwijnt wanneer het daglicht doorbreekt..God, U bent mijn God..ik rust in U alleen....

Lieve vrienden, we zijn Gods eigendom, Hij heeft ons lief en zorgt voor ons, Hij zal zijn goede werk aan ons voleinden. Soms leert en vraagt Hij ons om 'stil' te zijn, om naar zijn stem te luisteren. 'IN STILHEID EN VERTROUWEN IS JE KRACHT', zegt God ons in Jesaja 30vs5. We luisteren dan naar Gods Liefdestem. God leidt ons met zijn Geest die met Jezus in ons woont. Soms hebben we Hem zó nodig in moeite, strijd, beproevingen en verdriet. Dan troost Hij ons en sterkt Hij ons in de strijd, ons leven is Hem toegewijd. We geven ons geheel aan God over, zoals Jezus, God zal ons nooit begeven of verlaten, Hij is in ons en blijft bij ons, tot in eeuwigheid, HALLELUJA! Daarom rusten wij in Hem, in stil vertrouwen, en zingen...STIL, MIJN ZIEL WEES STIL...Allen een gezegende donderdag en verdere week lieve vrienden!

(met dank aan em.past. Hans van Boven -- www.facebook.com/hans.vanboven.14)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar