NIET ÉÉN MENS GERED – 12 oktober 2019

Mary
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Vr Okt 11, 2019 9:14 pm

Bewaar mijn ziel, en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want ik betrouw op U. Psalm 25 vers 20

In Nederland raken elk jaar ongeveer achthonderd auto’s te water. Daarbij komen vijftig mensen om het leven. De gedachte dat je moet wachten tot de auto bijna helemaal onder water is gezonken, om dan een deur te openen, blijkt achterhaald, maar nog wel in vele hoofden aanwezig. Het gebruik van een veiligheidshamer heeft betere resultaten. Hoe kan iemand worden gered? Van zijn zonden? Van het eeuwig oordeel? Lang gold het antwoord: ‘Doe je best om jezelf te verbeteren, zodat God op een gegeven moment wel tevreden met je is’. Dát principe van de wet: ‘Doe dit en u zult leven’.
Maar ook die gedachte is achterhaald. Díe wijze om levens te redden, is ondeugdelijk gebleken. Want op die manier is niet één mens gered. Sinds de Heere Jezus op het kruis van Golgotha is gestorven, is de boodschap van God: ‘Erken dat je jezelf niet kúnt redden en grijp daarom in het geloof Christus aan, want Hem heb ik gezonden om ook jouw Redder te zijn. Het opvolgen van deze raad van God heeft niet alleen misschien of waarschijnlijk een goed resultaat tot gevolg, maar dat is een zekerheid voor je toekomst en het eeuwig leven.

Terug naar