EEN PIJNLIJKE VERNEDERING – 14 juli 2019

Mary
BerichtenCOLON 1441
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Za Jul 13, 2019 8:09 pm

Ik dank mijn God altijd over u, vanwege de genade van God, , die u gegeven is in Christus Jezus, dat gij in alles rijk geworden zijt in Hem. 1 Korinthe 1 : 4-5

In het Duitse Bielefeld stapte een man een bank binnen. Hij was met een pistool gewapend en verlangde geld. Omdat het hem niet snel genoeg ging, sloeg hij met zijn wapen tegen één van de computers. Het gevolg was dat de computer uitviel en alle andere computers geblokkeerd werden. Het was niet meer mogelijk hem geld te geven. De pechvogel vertrok met lege handen. Hij was op het verkeerde adres. Als hij tot de Heere Jezus was gegaan, was hij schatrijk geworden.
Dan had hij uiteraard niet moeten dreigen, maar zich aan de Heiland overgeven. Voor zijn trots was dat misschien wel een pijnlijke vernedering geweest – want te zeggen: ‘Ik ben een zondaar’, dát doet zeer! -, maar hij was dan wél een gelukkig en rijk mens geworden. Wie in de Heere Jezus gelooft, zal nooit in Hem teleurgesteld worden. Bovendien, eens komt toch ieder mens voor Hem te staan. We hebben de keus: nú, vrijwillig, met geluk en hemelse rijkdom tot gevolg, óf straks, gedwongen, waarop veroordeling volgt. Als je dat overweegt, is de keus toch werkelijk niet moeilijk!

Terug naar