" CO 2 " (Ds. Jeroen van Olffen)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3458
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" CO 2 " (Ds. Jeroen van Olffen)

Berichtdoor Ton » Wo Jan 09, 2019 11:43 am

CO2

JEROEN VAN OLFFEN·DINSDAG 1 JANUARI 2019

Het is tijd voor klimaatverandering. Het woord van het jaar 2018 is misschien wel CO2. De C staat voor “Christ”, Christus. De O staat voor “Obedience”, wat betekent gehoorzaamheid. De 2 staat voor “Too”, of zo je wilt “Two”, Twee. Dus eigenlijk houden we ons bezig met: “Gehoorzaam Jezus Christus”, jij ook, ik ook, me too.
Ik maak me al jaren zorgen om de klimaatverandering. Het is niet de klimaatverandering waarover je in de media hoort. Ik maak me zorgen over de mensen die steeds minder luisteren naar wat God van ons vraagt. Hij nodigt ons uit om Hem te gehoorzamen. Hij dwingt ons niet. Net zoals: “Blijf op de weg, anders kom je in de berm terecht”, je niet beperkt in je bewegingsvrijheid. Zó geeft God aan ons regels, wetten, waardoor we juist niet vast komen te zitten, maar vooruit komen.
God nodigt ons uit om Hem te ontvangen. Wij mogen Hem ontvangen in de Zoon. Christus Ontvangen ( C 0 2).
Het heeft alles te maken met klimaatverandering. Wanneer we weer gaan leven zoals God het bedoeld heeft dan zal de aarde niet langer vervuilen. Vrouwen zullen niet meer geschonden worden. Kinderen worden niet meer misbruikt. Mensen sterven niet meer aan de fronten van het economisch belang. Ouderen zullen zitten onder de bomen en verhalen vertellen. Kinderen zullen spelen op de pleinen van de stad. De profetieën zullen vervuld zijn.
In de zeeën zal weer een overvloed aan gezonde vissen zijn. Er is geen plastiek soep meer. De aarde zal bedekt zijn met wouden, bossen, weidegebieden en waar je ook kijkt er zullen vruchtbare akkers en boomgaarden zijn waar de oogst rijpt. Er zal geen woestijn meer zijn.
Het is tijd voor klimaatverandering. Het is de opdracht die ik lees in de Bijbel. Neem het van harte aan. Klimaatverandering begint niet alleen bij jezelf, maar vooral ook in jezelf. Heb lief zoals God ons lief heeft.
C O 2 Christus Opdracht voor Jou en voor Mij. Dat wensen wij elkaar toe op de drempel van het oude- naar het nieuwe jaar. Laat de klimaatverandering maar op de agenda staan van “Den Haag”, “Brussel”, de “Verenigde Naties”. Het is tijd dat we weer gaan luisteren wat God van ons wil. Ik verheug me erop. Christus’ Opdracht voor jou, voor mij: C O 2

Jeroen van Olffen, 1 januari 2019

Bij:
(Mattéus 28:19-20, nbv 2004)
“Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.”

Ds Jeroen van Olffen.

Menaam, 1 januari 2019.

(www.facebook.com/jeroen.vanolffen)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar