VANAF HET ZESDE UUR – 9 januari 2019

Mary
BerichtenCOLON 1102
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Di Jan 08, 2019 8:51 pm

Toen het zesde uur gekomen was, kwam er duisternis over het hele land tot het negende uur toe. En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloï, Eloï, lama sabachthani? – dat betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten? Markus 15 : 33-34

Vanaf het eerste moment van Zijn verblijf op aarde heeft de Heere Jezus afwijzing ervaren. Er was in de herberg voor Zijn hoogzwangere moeder geen plaats. Jozef en Maria moesten met Hem naar Egypte vluchten, omdat Herodes Hem naar het leven stond. Toen Hij als volwassen Man rondtrok om Gods boodschap te verkondigen aan Israël, beraamden tegenstanders her éne plan na het andere om Hem uit de weg te ruimen.
Als deze vijandschap viel echter in het niet bij wat op het kruis gebeurde. Vanaf het zesde uur – volgens onze tijdrekening: ’s middags om twaalf uur – viel er een diepe duisternis over de hele aarde. Op dat moment verliet God Hem. De Heere Jezus nam daar de zonde op Zich van allen die zich met oprecht berouw voor God zouden buigen. Ja, Hij werd zelfs tot zonde gemaakt. Daarmee kon de heilige God niets te maken hebben. Hij trok Zich terug van Zijn Zoon! Dát lijden was onbeschrijflijk diep.

Terug naar