KREEG HIJ ANTWOORD? – 6 september 2018

Mary
BerichtenCOLON 974
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Wo Sep 05, 2018 10:17 pm

Op de dag dat ik riep, hebt U mij verhoord; U hebt mij versterkt met kracht in mijn ziel. Psalm 138 vers 3

Lang niet altijd doet God direct wat Zijn kinderen Hem in het gebed vragen. Zo kan de gedachte opkomen dat Hij niet luistert naar onze gebeden en niet antwoord op ons roepen. David wist dat wel beter. Op de dag dat hij in het gebed tot God riep, kreeg hij antwoord. Hij zegt niet dat God zijn wensen ook vervulde. Nee, het antwoord bestond daarin dat God zijn ziel met kracht versterkte. Was dat niet een waardevol antwoord/
Het is van groot belang dat God ons bemoedigt en versterkt, zodat we te midden van moeilijke omstandigheden stand kunnen houden. Dan kunnen we volharden als Hij ons op de proef stelt. Daarop volgt altijd een rijke zegen! Dit kostbare antwoord van onze grote God ontvangt iedere bidder die zich in werkelijke afhankelijkheid tot Hem wendt. Het is Gods wijsheid dat Hij ons vaak niet geeft waar wij om vragen. Wij weten toch vaak niet wat goed voor ons is? Hij is de Alwetende, de wijze God Die vanaf het begin het einde kent. Hij doet alleen wat goed is voor hen die Hem liefhebben.

Terug naar