GEEN MENS KAN ZICH VERBERGEN – 8 augustus 2018

Mary
BerichtenCOLON 941
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Di Aug 07, 2018 9:31 pm

Ik zal opstaan en naar mijn vader gaan en tegen hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegenover u. Lukas 15 vers 18.

Twee agenten reden op hun mountenbike door een Fries dorp, in de zomer van 2011. Ze zagen twee mensen iets uithalen wat niet door de beugel kon, stapten af en hielden ze aan. Toen ze klaar waren, was één van hun beide fietsen verdwenen. Een meisje van 15 jaar was ermee vandoor gegaan. Ze had er niet lang plezier van, maar werd al snel gepakt. Fietsen stelen, het gebeurt aan de lopende band, maar het blijft fout. En het is bovendien wel erg dom om ook nog de politie te gaan bestelen. Het is nog veel dommer om tegen god te zondigen.
In werkelijkheid is elke zonde tegen God gericht. Dat begreep de verloren zoon ook toen hij tot inkeer was gekomen. Hij had tegen de hemel, ja, tegen de God van de hemel gezondigd. God ziet alles, is daarom van alles ooggetuige. En geen mens kan zich voor Hem verbergen. Daarom is het raadzaam tot Hem te gaan en eerlijk schuld te bekennen. Net als de verloren zoon. Dan worden we ook, net als hij, met geopende armen ontvangen en eeuwig gelukkig!

Terug naar