ZIJN NAAM WAS VOLDOENDE – 14 juli 2018

Mary
BerichtenCOLON 1039
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Vr Jul 13, 2018 9:57 pm

Toen Hij dan tegen hen zei: Ik ben het, deinsden zij terug en vielen op de grond. Hij vroeg hun dan opnieuw: Wie zoekt u? En zij zeiden: Jezus de Nazarener. Jezus antwoordde: Ik heb u gezegd dat Ik het ben. Als u dan Mij zoekt, laat dezen weggaan. Johannes 18 : 6-8

Een hele bende mannen kwam op de Heere Jezus af om Hem gevangen te nemen. Terwijl de joden heel goed wisten dat de Heiland niet een man van geweld was, maar vredelievend en goeddoend. Hij toonde Zijn macht. Slechts het noemen van Zijn Naam was voldoende om alle tegenstanders op de grond te werpen. Ze waren machteloos tegenover Hem. Hij liet Zich gevangennemen. Hij bleef Meester van de situatie. Hij bepaalde wat gebeurde.
Is het niet ontroerend dat Hij ervoor zorgde dat Zijn discipelen vrij konden weggaan? Het is enerzijds waar dat zij Hem in de steek lieten. Ze lieten Hem alleen, op een moment dat Hij als volkomen Mens hulp en ondersteuning goed kon gebruiken. Johannes beschrijft de andere kant: in Zijn grote liefde voor de Zijnen zorgde Hij ervoor dat zij niet ook gevangen werden genomen, maar in vrijheid bleven. Zelfs daar dacht Hij nog aan hen!

Terug naar