HET ANTWOORD IS EENVOUDIG – 8 juli 2018

Mary
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Za Jul 07, 2018 10:10 pm

Ruben kwam terug bij de put en zie, Jozef was niet in de put! Toen scheurde hij zijn kleren. Hij keerde terug naar zijn broers en zei: De jongen is er niet. En ik, waar moet ik naartoe? Genesis 37 : 29-30

Begin juli 2011 hield de politie een man in zijn auto aan. De toegestane snelheid was 100 kilometer per uur; hij reed er 167. De agenten vroegen hem om een verklaring. Hij had hoge nood en moest dus dringend naar de wc. Als de nood het grootst is, is de redding nabij. Dat is het spreekwoord. En dat klopt ook. De Heere Jezus is altijd nabij als een mens door zijn zonden in ellende komt. Als zijn geweten hem aanklaagt en hij vertrwijfeld raakt. Als hij tot de radeloze uitroep komt: ‘Waar moet ik naartoe?’
Het antwoord is eenvoudig en heerlijk: naar de Heere Jezus Christus! Naar Hem Die op Golgotha de straf heeft gedragen. Hij stierf aan dat kruis uit liefde tot u en mij, omdat Hij ons wilde bevrijden uit de nood waarin wij onszelf door onze zonden hadden gebracht. Wie tot Hem gaat om reddong en verlossing, wórdt geholpen. Hij doet onze zonden van ons weg. Hij maakt ons vrij. Daarom hebben we Hem nu lief en prijzen we Hem, elke dag opnieuw!

Terug naar