liefdevol....

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3458
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

liefdevol....

Berichtdoor Ton » Ma Jan 25, 2016 1:48 pm

liefdevol....

Dat de Heer ons, op een liefdevolle en milde manier even op onze plaats zet, heb ik ongeveer een jaar geleden mogen ervaren.
In de tuin van ons vorige huis stond een vogel-voederhuisje, en dat werd heel druk bezocht door een groot aantal vogels. Vooral Mussen, Koolmeesjes en Vinken,
maar familie Merel lieten zich de lekkernijen ook heel goed smaken. Als je wat later was, zaten ze al ongeduldig op de grond en in de struiken op en neer te wippen.
En toen verscheen er met een hoop gekrijs een groep Kouwen, ik denk een stuk of tien.
Zij zaten in de grote kastanjeboom en hadden met hun scherpe ogen natuurlijk het gevulde voeder-kooitje ontdekt, waarvan de vaste gasten de pootjes hadden genomen en veilig in de heg zaten.
Ik keek eens wat er ging gebeuren, en ja hoor, één grote zwarte vogel ging er voor en dook met geklapper en geweld op de kooi en zat als een generaal de zaak te overzien, waarna hij naar binnen dook. Toen kwam nummer twee, ze pasten samen niet eens in het vogelhuisje, dat natuurlijk in een oogwenk leeg was.
Nou is het mooi geweest, dacht ik, en ging met de theedoek nog in mijn hand, naar buiten en wapperde net zolang tot de heren weg waren.
Het duurde nog best wel even voor de kleine vogel-vriendjes van de schrik bekomen waren en weer gezellig rondscharrelden.
De volgende dag, ik had het kunnen weten, ja hoor, daar waren ze weer, en ik klopte net zolang tegen de ruit totdat ze weg waren.
Dit ging nog een paar dagen zo totdat ik boven bezig was en het gekrijs weer hoorde. Ik had mijn hand al opgeheven om tegen de ruit te tikken, toen ik een zachte en vriendelijke stem hoorde, die licht verwijtend zei:
"Zij hebben óók honger!"
Ik vóelde de stem eigenlijk meer als dat ik hem hoorde, en ik kan u verzekeren dat het een heel bijzonder moment was!
Ik zie me nog staan met die opgeheven arm, maar de boodschap was duidelijk; Omdat ik nou toevallig
Kouwen niet zo lief vind als een koolmeesje; het zijn állemaal vogels in de Ogen van de Heer, en Hij
zorgt ook voor hún voedsel!
Ook dít is Zijn schepsel, en ik schaamde me!
Ze zijn nog vaak terug geweest, maar mij hoor je niet meer tikken tegen de raam, integendeel, ik ga niet eens naar buiten, als ik het van plan was!
Ik sneed een appel klein en hing een nieuwe vetbol op, en liet ze smikkelen...
Inmiddels wonen we in een appartement in de buurt, en heb ook hier weer een vogelvoederplaats en als ze weer komen; ze mógen van mij!
Het meeste was ik nog onder de indruk van 'het liefdevolle' van de boodschap...
Geen scherp verwijt, maar warme 'milde' woorden, die ik mijn leven lang niet zal vergeten!

Ik wens u God's Zegen,
liefs, van Rachel.
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar