Dagelijks Bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Ma Jul 29, 2019 11:19 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Liefde in ons hart

Luisteren naar Gods stem

Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is.
(Romeinen 5:5)

Liefde in ons hart

Vandaag wil Ik graag dat dit tot je doordringt: mijn liefde is in jouw hart uitgegoten door de Heilige Geest die Ik jou gegeven heb! Misschien ervaar je wel iets anders. Want je hart is vaak vol van drukte, zorgen en moeiten. Soms is er wrok, boosheid en liefdeloosheid in je hart. Als je dat merkt, ga dan op zoek naar wat er ook in je is: mijn liefde! Jij hebt binnenin je een bron waaruit liefde stroomt. Want Ik heb je mijn Heilige Geest gegeven. Zorg dat die bron niet verstopt raakt. Want het is echt waar: mijn liefde is door de Geest uitgegoten in jouw hart!

Mijn liefde is in jouw hart uitgegoten.

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Di Jul 30, 2019 10:21 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Bewezen liefde

Luisteren naar Gods stem

Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.
(Romeinen 5:8)

Bewezen liefde

Ik heb je lief. Mijn liefde is niet afhankelijk van wie jij bent of wat jij doet. Ik had je al lief voordat je Mij kende. Ik heb mijn liefde bewezen doordat Ik mijn Zoon Jezus heb gegeven. Hij leefde en stierf op aarde toen jullie nog zondaars waren. Het is mijn wezen om lief te hebben, helemaal van binnenuit. Ik heb je lief. Ik ben liefde. Mijn liefde gaat tot het uiterste en bracht ook mijn Zoon Jezus tot het uiterste. Zijn dood laat zien hoeveel Ik van je houd. Laat deze liefde diep binnenkomen in je leven. Vandaag. Nu. Op dit moment. Ik heb je lief.

Ik bewijs je mijn liefde in Christus.

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Do Aug 01, 2019 10:16 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Liefde en trouw

Luisteren naar Gods stem

Mogen ​liefde​ en trouw je nooit verlaten, wind ze om je hals, schrijf ze in je ​hart.
(Spreuken 3:3)

Liefde en trouw

Deze woorden wil Ik je vandaag meegeven. Ze gaan over Mij. Want Ik ben liefde en trouw. Dat is mijn wezen. Zo ben ik: vol liefde, genadig, vasthouden, volhardend. Mijn liefde laat jou nooit los. Ook in jou vind Ik die liefde en trouw terug. Want Ik heb je naar mijn beeld geschapen. Misschien ben je ze onderweg wel kwijtgeraakt, die eigenschappen die Ik je gaf. Zoek ze weer op en zorg dat ze je niet weer verlaten. Wind ze om je hals, schrijft ze in je hart. Liefde. Trouw. Genade. Vasthoudendheid. En weet dat het mijn Geest is die jou daarin helpt en leidt.

Laten mijn liefde en trouw je nooit verlaten.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Do Aug 01, 2019 10:20 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Nieuwe kracht

Luisteren naar Gods stem

Wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput. (Jesaja 40:31)

Nieuwe kracht

Ik weet wat er in je leven speelt nu. Ik weet wat moeilijk is, waar je moe van wordt, waar je zelfs uitgeput van raakt. Dit zeg Ik vandaag tegen jou, mijn kind: vestig je hoop op Mij! Ik ben erbij. Geef niet op. Ga niet bij de pakken neer zitten. Hoop doet leven. Juist in je zwakheid geef Ik je nieuwe kracht. Die zwakheid is een uitnodiging van Mij aan jou om kracht te zoeken bij Mij. Ik geef nieuwe kracht elke keer als je je op Mij richt en liefdevol je hoop vestigt op wat ik kan doen in jouw leven. Ik genees en Ik bevrijd!

Hoop op Mij. Ik geef je nieuwe kracht.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Vr Aug 02, 2019 10:42 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Kracht van de Geest

Luisteren naar Gods stem

Moge God, die ons hoop geeft, u in het geloof geheel en al vervullen met vreugde en ​vrede, zodat uw hoop overvloedig zal zijn door de kracht van de ​heilige​ Geest.
(Romeinen 15:13)

Kracht van de Geest

Ik wil jou geheel en al vervullen met vreugde en vrede! Ik weet dat die vreugde en vrede soms ver te zoeken zijn voor jou. Dan is er verdriet en frustratie, pijn en ontevredenheid. Kom daarmee naar Mij toe. Breng biddend tijd met Mij door. Want Ik wil je graag helemaal vullen met vreugde en vrede. Geloof dat met heel je ziel. Hoop er op met heel je hart. En je zult merken dat de kracht van de Geest in je komt. Je verlangen zal groeien. Overvloed aan hoop, geloof, liefde en kracht zal er zijn in je ziel. Hoop op Mij! Ik wil je vervullen.

Ik vervul je helemaal met vreugde en vrede en met mijn Heilige Geest.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Za Aug 03, 2019 11:04 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Woorden die opengaan

Luisteren naar Gods stem

Als uw woorden opengaan, is er licht en inzicht voor de eenvoudigen.
(Psalm 119:130)

Woorden die opengaan

Er klinken heel veel woorden in jouw leven. Woorden die jezelf denkt. Woorden van mensen om je heen. Woorden vanuit de wereld waarin je leeft. Al die woorden hebben effect op je leven. Wees je ervan bewust dat alleen mijn woorden licht en inzicht brengen. Dat vraagt wel van je dat je bescheiden en nederig bent, dat je ervoor open staat dat Ik echt spreek in je leven. Luister daarom naar mijn woorden. Laat ze in je leven open gaan zoals bloemen open bloeien. Mijn woorden geven licht. Mijn woorden wijzen de weg. Mijn woorden brengen je de wijsheid die je nodig hebt. Luister. Luister met heel je hart.

Als mijn woorden opengaan, is er licht in je leven.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Ma Aug 05, 2019 10:55 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Bidden door de Geest

Luisteren naar Gods stem

Laat u bij het ​bidden​ leiden door de Geest, iedere keer dat u ​bidt; blijf waakzaam en ​bid​ voortdurend voor alle ​heiligen.
(Efeziërs 6:18)

Bidden door de Geest

Mijn Geest woont in jou. Want jij bent een tempel van de Heilige Geest. Als je tijd met Mij doorbrengt in gebed, laat je dan door mijn Geest leiden. Hij zal je de woorden geven die je kunt spreken. Hij zal je laten ervaren wanneer het goed is om stil te zijn. Hij zucht in jou als je geen woorden kunt vinden. Bid vaak en veel. De tijd die je in gebed met Mij doorbrengt, is nooit verspilde tijd, ook al voelt het soms wel zo voor jou. Blijf waakzaam als je bidt, want ook mijn tegenstander laat zich gelden, juist als je tijd doorbrengt met Mij. Bid! Mijn Geest woont in jou.

Laat je bij het bidden leiden door mijn Geest.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Ma Aug 05, 2019 10:58 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Bidden

Luisteren naar Gods stem

Blijf bidden en blijf daarbij waakzaam en dankbaar.
(Kolossenzen 4:2)

Bidden

Bidden is het kloppende hart van je nieuwe leven dat door Christus mogelijk is geworden. Daarom zeg Ik tegen je: blijf bidden! Het gebeurt zo snel dat je verslapt in gebed en dat je je gebedsleven verwaarloost. Wees daarom ook waakzaam. Let erop dat mijn tegenstander er veel belang bij heeft dat jij niet bidt! Val niet in slaap. Verslap niet. Onderschat nooit de kracht van gebed. Ik beloof je dat je door te bidden ook een dankbaarder mens zult worden. Want de weg van het gebed is ook de weg van de dankbaarheid. Langs die weg ben Ik krachtig en liefdevol aanwezig in jouw leven.

Blijf bidden! Wees waakzaam! Wees dankbaar!

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Di Aug 06, 2019 11:05 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Tot zegen strekken

Luisteren naar Gods stem

De herinnering aan een rechtvaardige strekt tot zegen, de naam van goddelozen vergaat.
(Spreuken 10:7)

Tot zegen strekken

Alle mensen dragen herinneringen met zich mee. Mooie herinneringen en moeilijke herinneringen. Zo herinner jij je ook ook mensen, om wie ze waren en wat ze deden. Ze hebben je leven meer kleur gegeven, of juist niet. Als je je een rechtvaardige herinnert, iemand die de weg ging die Ik wees, iemand die genade uitdeelde, dan strekt die herinnering je tot zegen. Was het een goddeloze, iemand die los van Mij leefde en daardoor geen heil maar onheil bracht in je bestaan, dan herinner je je hem of haar ook. Maar de naam van die goddeloze vergaat. En jij? Hoe zullen mensen zich jou herinneren? Als een rechtvaardige?

Laat de herinnering aan jou tot zegen zijn voor mensen.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3776

Berichtdoor Ton » Wo Aug 07, 2019 10:43 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Zwoegen voegt niets toe

Luisteren naar Gods stem

Alleen de zegen van de HEER maakt rijk, zwoegen voegt daar niets aan toe.
(Spreuken 10:22)

Zwoegen voegt niets toe

Je herkent het wel: dat je dagen overvol zitten met van alles en nog wat. Het een wat je doet is nog belangrijker dan het andere. Je hebt het druk met heel veel dingen tegelijk. Dat is dus het zwoegen waar Ik het vandaag met je over wil hebben: altijd maar doorgaan en jezelf afmatten. Maar dit zet Ik daar tegenover: alleen mijn zegen maakt rijk! En dat is precies waar jij altijd weer naar terug moet gaan: geloven dat alles afhangt van mijn genadige aanwezigheid en van het zoeken en ervaren van mijn liefdevolle tegenwoordigheid. Zwoegen voegt daar niets aan toe. Niets.

Alleen mijn zegen maakt rijk.

Terug naar