Tijd met Jezus.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Tijd met Jezus.

Berichtdoor Ton » Vr Jul 27, 2018 11:49 am

Dagelijks bijbelmoment - Beter zelfbeheersing

Vrucht van de Geest

Bijbelgedeelte: Spreuken 16:20-33

Beter een geduldig mens dan een vechtjas, beter zelfbeheersing dan een stad veroveren. (Spreuken 16:32)

Beter zelfbeheersing

In het Spreukenboek komen veel zogenaamde beter-spreuken voor: dit is beter dan dat. Dit is er een van. De spreuk illustreert hoeveel kracht er nodig is om de verleiding van verkeerde begeerten en van verkeerde reacties op wat er gebeurt te weerstaan. Voor het veroveren van een stad is ongetwijfeld heel veel nodig: niet minder dan de kracht van een heel leger. Maar meer dan dat is het als je in staat bent om jezelf te beheersen, om overwinningen te behalen op verleidingen die je proberen te overmeesteren. Vanuit het perspectief van het christelijke leven in de Geest mogen we weten dat deze zelfbeheersing alles te maken heeft met de overwinning die Christus behaald heeft. Nu hij onze Heer is, kan in ons leven de zelfbeheersing opbloeien!

Gebed: Heer, maak me krachtig zodat ik mezelf beheers als verkeerde gedachten en begeerten me van u proberen te vervreemden. Amen.

(uit: tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Ma Sep 03, 2018 1:47 pm

Dagelijks bijbelmoment - In het verborgene

Luisteren naar Gods stem

Maar als jullie ​bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en ​bid​ tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.
(Matteüs 6:6)

In het verborgene

Ik verlang ernaar om je te ontmoeten. Ik breng graag tijd met je door. Want ik ben je Vader. Trek je daarom vaak terug, zoals je op dit moment doet. Want alleen zijn is nodig om mijn stem te kunnen horen. Laat alles wat er om je heen is even los. Word stil. Denk niet aan andere mensen en aan wat zij vinden en zeggen. Deze tijd van ons samen is heilige tijd. Denk aan mij. Richt je hart en je aandacht op mij, je God, je Vader. En je zult merken dat ik er ben, in het verborgene. Daar wil ik je zien, daar wil ik je zegenen.

Zoek mij in het verborgene en ik zal je zegenen.

(uit: tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Di Sep 04, 2018 11:41 am

Dagelijks bijbelmoment - Bron van zegen

Luisteren naar Gods stem

Ik zal je tot een groot volk maken, ik zal je ​zegenen, ik zal je aanzien geven, een bron van ​zegen​ zul je zijn.
(Genesis 12:2)

Bron van zegen

Deze woorden sprak ik lang geleden. Ze waren bestemd voor Abraham, mijn vriend. Ik koos hem uit om met hem op weg te gaan. En hij koos ervoor om met mij mee te gaan. Ik maak niet iedereen tot een groot volk. Maar die zegen, die is ook voor jou vandaag! Ik zegen jou nu met goedheid en liefde, met trouw en hoop, met genade en barmhartigheid. En ik maak je tot een bron van zegen. Wil je dat? Wil je vandaag een bron van zegen zijn voor de mensen om je heen? Wil je doorgeven wat je van mij ontvangt? Ik ben bij je. Ga maar op weg.

Ik maak je tot een bron van zegen.

www.youtube.com/watch?v=hR7W_iRV6Wk

(Uit: tijdmetjezus.nl)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Wo Sep 05, 2018 11:53 am

Dagelijks bijbelmoment - Alles nieuw

Luisteren naar Gods stem

Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’
(Openbaring 21:5)

Alles nieuw

Hoe hoopvol of hopeloos voel je je op dit moment? Ga je gebukt onder lasten of gaat het leven je voor de wind? Zie je op tegen deze dag of heb je er zin in? Het is goed voor je om bij deze vragen stil te staan. En ik hoop dat je dwars door je eigen antwoorden heen ook mijn stem hoort: alles maak ik nieuw. Want ik weet hoeveel er stuk is. Ik zie jouw oude leven dat vaak sterker is dan wat mijn Geest wil doen. Maar we zijn samen op weg naar een nieuwe toekomst. Alles maak ik nieuw. Eens zal alles nieuw zijn. Maar kijk ook vandaag goed uit je ogen en merk op wat ik, je Heer, vandaag al nieuw maak.

Ik maak alles nieuw. Echt waar.

www.youtube.com/watch?v=pmM05NPnb8o

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Do Sep 06, 2018 10:13 am

Dagelijks bijbelmoment - Goede daden

Luisteren naar Gods stem

Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in ​Christus​ ​Jezus​ geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.
(Efeziërs 2:10)

Goede daden

Misschien ervaar je het wel als zwaar en moeilijk om zo te leven als Ik het heb bedoeld. Dan denk je dat je in eigen kracht goede daden moet doen. Of je denkt: ‘ik moet maar weer eens wat beter mijn best doen’. Maar Ik nodig je uit om te zijn wie je bent. Je bent in Christus geschapen: je leeft in verbondenheid met Hem. Je bent op weg gegaan: Ik ga met je mee. En de goede daden waar je naar verlangt: ze liggen al voor je klaar. Ik heb ze al voorbereid. Je hoeft ze alleen maar uit mijn hand aan te nemen. Ga zo in vertrouwen op weg. Ik ben bij je. Ik woon in je.

Ik heb je goede daden al voorbereid.

www.youtube.com/watch?v=nu_o24L6GMU

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Vr Sep 07, 2018 10:57 am

Dagelijks bijbelmoment - " Ik ben "

Luisteren naar Gods stem

‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de ​Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.’
(Openbaring 1:8)

Ik ben

Alles wat er in je leven is, heeft een begin en een einde. En Ik ben er altijd bij. Ik ben het begin en het einde. Ik ben de alfa en de omega. Ik ben er, Ik was er, Ik zal er altijd zijn. Altijd als jij je onmachtig voelt, zwak, gebroken of kwetsbaar, ben ik erbij. Ook op deze dag. Ook op dit moment waarop jij deze woorden leest en ze tot je door laat dringen. Als je ergens aan begint, dan ben Ik er bij als de alfa. Als je ergens mee moet stoppen of als je afscheid aan het nemen bent, Ik ben de omega. Ik ben voor je en achter je en om je heen. Nee, jij bent niet machtig. Maar Ik wel. Ik ben de Almachtige.

Ik ben er altijd bij.

www.youtube.com/watch?v=rC_qYfBSI34

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Di Sep 11, 2018 11:42 am

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Rust en inkeer

Luisteren naar Gods stem

Dit zei God, de HEER, de Heilige van Israël: ‘In rust en inkeer ligt jullie redding, in geduld en vertrouwen ligt jullie kracht.’
(Jesaja 30:15)

Rust en inkeer

Ik weet dat er dingen in je leven moeilijk zijn. Je ervaart vaak momenten van eenzaamheid, van je verloren voelen, van machteloosheid. En je weet niet hoe je ermee om moet gaan. Dit is wat Ik vandaag tegen je zeg: in rust en inkeer ligt je redding. Als je rust zoekt bij mij, als je naar binnen keert en tijd doorbrengt in je hart, dan zul je ontdekken dat Ik daar ben. Ik ben je Redder. Ik ben de Heer. Ik ben de Heilige van Israël. Ik zie je en Ik ken je. Wees geduldig, stel je vertrouwen in Mij. Dan zal Ik je nieuwe kracht geven.

In rust en inkeer ligt je redding.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 2917

Berichtdoor Ton » Wo Sep 12, 2018 1:48 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Abba, Vader

Luisteren naar Gods stem

U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als ​slaven​ in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods ​kinderen​ te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met ‘Abba, Vader’.
(Romeinen 8:15)

Abba, Vader

Ik heb jou mijn Geest gegeven. Dat wilde Ik zo graag omdat Ik in jou wil zijn en omdat Ik je van binnenuit wil veranderen. Ik heb jou mijn Geest gegeven. Daarom hoef je niet meer bang te zijn. Ik weet het: er is van alles waar je bang voor bent, waar je je angstig en onzeker over voelt. En je worstelt ook wel eens met de vraag of je wel goed genoeg bent of het goed genoeg doet. Laat dat los. Ik hou van je. Ik zie jou niet als slaaf, maar als mijn eigen kind. En Ik vind het heerlijk als Ik jou hoor zeggen: ‘Abba, Vader’. Zeg het maar: ‘Abba, Vader’. Daarvoor heb Ik jou mijn Geest gegeven.

Zeg maar ‘Abba, Vader’ tegen Mij.

Terug naar