GOD MAAR AAN DE KANT !?

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3573
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

GOD MAAR AAN DE KANT !?

Berichtdoor Ton » Za Sep 10, 2016 12:23 pm

GOD MAAR AAN DE KANT!?

Een Nadenker! (Intervieuw)

Een na- of doordenkertje.!!!!!!

Eindelijk de waarheid op T.V.
Billy Graham's dochter werd naar aanleiding van de schoolmoorden in Amerika, geintervieuwd tijdens een TV-show.
Jane Clayson stelde de vraag: Hoe kan God dit allemaal laten gebeuren?

Anne Graham gaf een buitengewoon diepgaand antwoord.

Ze zei:
Ik geloof dat God hier diepbedroefd over is, net als wij dat zijn.
Maar we hebben God jaren lang gezegd uit onze scholen, onze regering en uit ons leven te vertrekken.
En zoals onze Heer een heer is, geloof ik ook dat hij zich rustig teruggetrokken heeft.
Hoe kunnen we dan van God verwachten dat Hij Zijn zegen en bescherming zal schenken als wij eisen dat hij ons met rust laat?!!!
Ik weet dat er veel emailverkeer is rond 11 september, maar dit zet je pas echt aan het denken.
In het licht van recente gebeurtenissen, terroristische aanslagen, schietpartijen op school, etc etc. zijn er veel mensen met heel veel vraagtekens.

Laten we eens kijken:

Ik geloof dat het begon toen Madeline Murray O'Hare ( ze is vermoord, haar lichaam is nog maar pas gevonden) klaagde dat ze geen Godsdienstonderwijs op scholen meer wilde.

En wij zeiden OKE

Daarna zei iemand: We kunnen beter niet meer op school de Bijbel lezen.
De Bijbel die zegt: Gij zult niet doden, Gij zult niet stelen, Gij zult uw Naaste liefhebben als U zelf.
En wij zeiden OKE

Toen zei Dr. Benjamin Spock, dat we onze kinderen vooral niet op de billen moeten slaan, als zij zich misdragen.
Zo zou hun kleine persoonlijkheid in de war kunnen raken en zelfs ook hun zelfrespect kunnen beschadigen.
( De zoon van Dr. Spock heeft zelfmoord gepleegd)
En wat zeiden wij: Een expert als Dr. Spock zal toch zeker wel weten waar hij over praat.
En dus zeiden wij: OKE

Toen zei iemand, dat onze schoolhoofden en onderwijzers onze kinderen niet meer moeten straffen als zij zich misdragen.
En de schoolleiding zei ook dat ze de kinderen niet meer moesten aanraken, uit angst voor slechte publiciteit en eventuele processen aan hun broek.
(er is een groot verschil tussen terechtwijzen en "aanraken" , slaan, neergooien, schoppen of vernederen.)
En wij zeiden OKE

Toen zei iemand: Laat onze dochters een abortus plegen als ze dat willen.
Het is zelfs niet nodig als ze dat aan hun ouders vertellen.
En wij zeiden OKE

Toen zei iemand van het schoolbestuur. Omdat jongens, jongens zijn en ze HET toch gaan doen, laten wij ze dan maar zoveel condooms geven als ze willen.
Dan kunnen ze net zoveel plezier beleven als waar ze recht op hebben.
En we hoeven trouwens niet aan de ouders te vertellen dat ze op school verkrijgbaar zijn.

En wij zeiden OKE

Er kwam ook nog iemand die zei: Laten we ook foto's maken van naakte vrouwen en uitgeven en het "gezonde waardering van het vrouwelijk lichaam" noemen.

En wij zeiden OKE

Er ging iemand zelfs nog een stapje verder en maakte foto's van naakte kinderen en publiceerde ze zelfs op internet.

En wij zeiden OKE, het is hun eigen verantwoordelijkheid.

En toen zei de entertaimentindustrie: Laten we films maken en TV shows welke Goddeloosheid, geweld en ongeoorloofde sex promoten.
En laten we muziek maken met thema's als sex, drugs, moord, zelfmoorddrang en satanische gedachten.
En wij zeiden dat het alleen voor de lol heeft en dat het geen effekt heeft en niemand zou het trouwens serieus nemen.
Dus ga je gang en kijk en luister er naar.

En wij zeiden OKE

En nu vragen we ons zelf af waarom onze kinderen geen geweten hebben, waarom ze het goede niet van het kwade kunnen onderscheiden.
En waarom het hun niets kan schelen, vreemden, klasgenoten, of zichzelf te vermoorden.
Misschien als we er lang en hard genoeg over nadenken dat we het ons wel kunnen voorstellen. Ik denk dat het te maken heeft met: WE OOGSTEN WAT WE ZAAIEN.

Vraag:

Lieve God,
Waarom spaarde U het kleine meisje niet, wat vermoord is in haar klaslokaal ?
Vriendelijke groeten
Een ongeruste student.

Antwoord:

Lieve ongeruste student,

Ik word niet toegelaten op scholen en in jullie harten.
Vriendelijke groeten,
God

Vreemd hoe simpel het is voor mensen om God overal buiten te sluiten en zich daarna af te vragen waarom de wereld naar de verdoemenis gaat.

Vreemd eigenlijk dat we geloven wat de kranten zeggen, maar vraagtekens hebben bij wat de Bijbel zegt.

Raar eigenlijk dat we zo snel oordelen, maar zelf niet geoordeeld willen worden.

Vreemd eigenlijk dat we duizenden moppen als idioten kunnen doorzenden, per email, maar wel 2 keer nadenken of we een boodschap met betrekking tot de hemelse Vader wel door zullen zenden.

Vreemd dat iemand zo kan branden voor Christus op zondag maar een onzichtbare Christen voor de rest van de week kan zijn.
Moet je lachen?

Grappig dat als je dit bericht leest dat je dat echt niet snel aan veel andere mensen zal laten doen of het per email door zal sturen.
Je weet uiteindelijk niet wat ze over je zullen denken na zoiets.
Vreemd dat ik er veel meer over in kan zitten, hoe dat anderen over mij denken en niet hoe God over mij denkt.

Ben jij nu aan het denken?

Doe dan iets met dit bericht.
Als je er niets mee denkt te kunnen, negeer dit bericht dan gewoon. Maar als je het negeert, ga dan niet zitten klagen over de toestanden in de wereld.
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar