De brief.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

De brief.

Berichtdoor Ton » Wo Aug 10, 2016 12:45 pm

De brief
(Auteur onbekend)

Ruth opende haar brievenbus, en zag dat er maar een enkele brief in.zat.
Ze pakte de brief en bekeek de envelop voor dat zij hem opende.
Maar toen ze naar de envelop keek zag ze dat er geen stempel, of postzegel op de envelop zat,alleen maar haar naam en adres stond er op geschreven..
Ze opende de brief en las.
Lieve Ruth,
Ik ben bij jouw in de buurt zaterdagmiddag,
en ik zou graag eventjes bij je op bezoek willen komen .
liefs, Jesjoea.
Haar handen trilden toen ze de brief op tafel neer legde
Waarom zou de Heer mij willen bezoeken? vroeg ze zich verbaasd af
Ik ben niemand speciaal.en Ik heb niets te bieden dacht ze stilletjes voor zich heen
Ruth herinnerde zich ineens ook haar lege keukenkastjes.
Oh mijn god, ik heb niets in huis om U aan te bieden prevelde ze nerveus.
Ik moet snel naar de super toe om wat eten te kopen.voor dat hij komt zei ze tegen zich zelf
Ze pakte haar portemonnee en telde de inhoud ervan. Vijf euro en veertig cent was alles wat ze bezat.
Nou ja, daar kan ik in elk geval wat brood en vleeswaren voor kopen zei ze zachtjes.
Ze trok snel haar jas aan en rende de deur uit.
Ze kocht een stok brood een paar ons gesneden kalkoen, en een pak melk.
Toen ze betaald had,had ze nog maar 12 centen over in haar portemonee waar ze het mee moest doen tot maandag.
Toch voelde ze zich blij en opgewekt toen ze terug naar huis, liep met haar magere aankoop verscholen in een papieren zak die ze in haar armen droeg.
He, dame, kunt u ons helpen misschien halllo, mevrouw klonk het plotseling vanuit de steeg waar zij door heen liep.
Ruth was zo verdiept in haar plannen voor het eten dat ze
zelfs de twee figuren die ineengedoken in de steeg zaten niet had opgemerkt..
Het waren een man en een vrouw,die beiden
gekleed waren in kleren die meer leken op vodden dan kledij.
Weet U mevrouw wij zitten hier om dat ik geen baan heb snapt U?
mijn vrouw en ik wonen hier op straat, wij zijn dakloos zei de man zachtjes.
En, nu het zo koud is hebben we heel erge honger en,daarom vraag ik U of U ons Aub zou willen helpen,
Daar zouden wij U heel erg dankbaar voor zijn ging ze door.
Ruth keek het stel aan en dacht, ze zien er smerig uit, en ze ruiken ook heel erg vies.
En,eerlijk gezegd, was ze er vast van overtuigd dat het stel best wel werk zou kunnen vinden,als ze dat echt zo graag zouden willen.
Meneer, zei Ruth, ik zou jullie graag willen helpen, maar ik ben zelf ook maar een arme vrouw En. Ik heb alleen een paar ons vleeswaren een stokbroodje en een pak melk bij me..
En ik krijg een belangrijke gast te eten vanavond, en die wil ik wat te eten aanbieden als HIJ komt.
O! Ja ok mevrouw, dat begrijp ik,maar toch in ieder geval bedankt
De man sloeg zijn arm om de schouders van de vrouw, die bij hem was, ze draaiden zich om en liepen terug de steeg in.
Toen ze het stel zo verdrietig zag afdruipen,voelde Ruth een stille pijn in haar hart.
Meneer, wacht even riep ze opeens.
Het echtpaar stopte en draaide zich om toen ze de steeg in rende naar het echtpaar toe.
Hier zei ze, eten jullie dit maar op,dan zoek ik wel iets anders wat ik aan mijn gast kan geven vanavond zei Ruth met een grote smile op haar gezicht.terwijl ze haar zak met boodschappen aan de man gaf.

Dank u wel mevrouw. Heel erg bedankt! zei de man vol blijdschap.
Ja, dank U wel! zei ook de vrouw,blij verheugd.
Ruth zag opeens dat de arme vrouw stond te bibberen van de kou
Weet je wat zei Ruth zacht ik heb thuis nog wel een andere jas hangen.
Hier, neem jij deze maar.
Ruth trok haar jas uit en hing hem over de bibberende schouders van de arme vrouw..
Met een brede glimlach op haar gelaat, draaide Ruth zich om en liep terug naar de straat, Zonder haar jas en met niets in huis om aan haar gast te kunnen geven die avond.
Dank u wel mevrouw! Heel erg bedankt klonk het achter haar vanuit de donkere steeg.
Ruth had het goed koud tegen de tijd dat ze weer bij haar voordeur aan kwam
En was nu echt wel bezorgd over het feit dat Jesjoea bij haar op bezoek zou komen, en zij niets eetbaars in huis had om hem aan te bieden.
Ze rommelde in haar tas en zocht naar de sleutel van de voor deur
Maar opeens zag zij dat er nog een envelop in haar brievenbus zat..
Dat is vreemd dacht ze bij zich zelf. De postbode komt meestal maar 1 keer op een dag
Ze nam de envelop uit de brievenbus en opende hem.
En las het volgende :
Lieve Ruth,
Het was zo goed om je weer eens te zien. Bedankt voor de heerlijke maaltijd.
En dank je ook voor de prachtige warme jas.
Veel liefs,
Jesjoea.

De lucht was nog steeds koud, maar zelfs zonder haar jas voelde Ruth hier niets meer van.
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar