Bijzondere email met getuigenis nav de site

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3792
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Bijzondere email met getuigenis nav de site

Berichtdoor Ton » Ma Jan 11, 2016 12:12 pm

Toen Mary en ik in 2009 van vakantie terugkwamen en de computers na 4 weken weer opstarten, vond ik meer dan 200 emails in mijn mailbox.
1 email trok mijn aandacht en toen ik die email doorlas, kreeg ik kippevel op m’n armen.
Ook Mary kreeg kippevel, toen ik haar dit emailtje voorlas.
Zondag 10 juli heb ik deze email tijdens de dienst gedeeld met de gemeente; hieronder volgt de tekst van deze email met – om privacy-redenen – weglating van de adressering en de ondertekening.

Beste, lieve mensen,
De afgelopen weken probeer ik zo veel mogelijk informatie te vinden over God en Zijn boodschap. Helaas wil het nog niet helemaal lukken. Tot vandaag. Ik was op jullie site en las wat dingen. Ineens wist ik het: ook ik ben een kind van God en Hij geeft ook om mij. Ik weet niet waar het vandaan kwam, maar ik wil jullie erom bedanken.
Eigenlijk geloofde ik altijd al in God, maar het zat ergens diep in mij, ik kon er niet bij komen. Slechts in situaties waar ik me benauwd voelde, angstig, dan werd het luik ineens open gerukt en had ik het gevoel dat er iemand was. Dat God er was. Helaas heb ik niet naar Hem geluisterd.
Toen ik ongeveer 11 jaar was, kwam ik in aanraking met hekserij. Ik las er boeken over en probeerde met de natuur te leven. Op zich heel onschuldig. Ik ontmoette andere mensen die zich heks noemen en we hadden het eigenlijk best gezellig. We legden ook tarot kaarten, werkten met edelstenen en kruiden. Op zich heel onschuldig, maar het lag mij gewoon niet. Ik weet niet waarom, maar ik voelde me er nooit helemaal thuis. Toch bleef ik mezelf heks noemen, want ik wilde me enigszins afzetten tegen de maatschappij.
Ook ik probeerde in contact te komen met de godin en god, bijvoorbeeld door meditatie. Helaas ben ik te onrustig daarvoor. Ik heb zo veel dingen geprobeerd, maar het lukte maar niet. Ik deed mee met rituelen, voor geluk, liefde en andere dingen voor anderen. De mensen met wie ik die ritueeltjes deed, zijn mijn beste vrienden, maar onze opvattingen kwamen gewoonweg niet overeen. Ook het zoeken in hekserij beviel mij niet. Je hebt nooit duidelijkheid, je moet altijd bezig blijven met zoeken.
Ik ging tarotkaarten leggen en ik merkte dat ik best veel inzicht kon krijgen in andere mensen, maar dat kwam niet door de kaarten, het was gewoon ineens in mijn hoofd. Ik weet nog steeds niet waar het vandaan kwam. Ik legde ook kaarten voor vrienden, waardoor ik vervolgens vernederd werd met mijn rare ideeen. Toch probeerde ik er kracht uit te halen. En ik bleef er maar mee doorgaan. Zelfs toen een klasgenoot mij meerdere malen uitnodigde voor een kerkdienst, omdat ze me gewoon 'kennis wilde laten maken' met de kerk. Ik bedankte en ging vrolijk verder.
Een aantal weken geleden ging ik met mijn vrienden naar een paranormale beurs. De hele dag heb ik hoofdpijn gehad, voelde ik me gejaagd en niet op mijn gemak. Halverwege kwam ik een vrouw tegen, met lang blond haar. Ze droeg een gouden kettinkje, met een kruisje eraan. Een van mijn vrienden zei meteen dat hij haar niet mocht, vanwegen het kruisje. Hij heeft iets tegen Christenen, gewoon omdat ze Christenen zijn. Tegen beter weten in, ben ik toch met haar gaan praten. Omdat ze op een beurs stond moest ik wel 15 euro betalen, maar achteraf heeft zij mij wel aan het denken gezet, terwijl ze er waarschijnlijk niet eens iets van kon.
De vrouw vertelde me dat ik niet goed bezig was, dat ik niet alleen mijn vrienden voor de gek hield, maar ook mezelf. Dat ik maar bleef zoeken, terwijl ik het antwoord al met mijn geboorte in mijn hart had gesloten. Toen had ze geen zin meer, maar ik moest wel betalen, waardoor ik en ook mijn vrienden eigenlijk een beetje pissig waren. Buiten dat vertelde zij mij dat ik gewoon maar even op een andere manier moest gaan leven, omdat dit niet bij mij paste. En dat komt hard aan als je juist zo probeert om het juiste te vinden.
Nog geen twee dagen later had ik samen met een klasgenoot een tussenuur. We zaten lekker in het zonnetje en zij vertelde mij over de liefde Gods. Dat ze zoveel steun ervaarde en vooral rust. Ze wist waar ze aan toe was, dat ze gewoon op zondag naar de kerk kon gaan, dat ze veel lol in het leven kon maken en bovenal: dat ze altijd Iemand had. Op dat moment had ik het niet meer, dit klonk zo als dat wat ik al vanaf mijn elfde miste.
Vanaf die dag ben ik echt gaan nadenken. Alle spullen die ik van mijn heksentijd had, heb ik in een doosje in een laatje in een kastje gedaan en ik voel me zo veel prettiger. Toch was ik nog steeds niet zeker. Hoe kan ik, na zo lang te zoeken, ineens zoiets prettiger gevonden hebben. Ik wist het nog niet. Een vriend van mij vertelde me vanmiddag dat hij eindelijk met zijn tarot-kaarten zichzelf kon leren kennen. Wat mij vroeger zo had geboeid, kon me nu niet schelen. Ik vond het raar, want ik voelde me zo vreemd over hem, alsof hij heel dom bezig was. Terwijl ik dit zelf ook zo vaak heb gedaan. Ik denk dat er maar een manier is om jezelf te leren kennen en dat ben je zelf. Geen tarot of wat dan ook.
Vandaag kwam ik dus op jullie site terecht en nu weet ik het gewoon, er zijn zo veel anderen die er hetzelfde over denken. Ik heb dit zo gemist. Ik vind het soms nog wel moeilijk om te geloven, omdat ik de regels en dergelijke nog niet ken, maar het is alsof dit in je lichaam is gebouwd. En ik kan nog steeds goed voor de natuur zorgen, ik kan nog de lente en de winter vieren, want God heeft dit aan ons gegeven.
Na jaren zoeken ben ik iets tegen gekomen, iets moois. Iets wat mij (en ik had niet verwacht dit ooit te zeggen) eindelijk van de duivel verlost heeft.
Bedankt dat jullie dit mailtje wilden lezen, ik moest het gewoon even kwijt aan iemand.
Veel liefs,

Wij zijn dankbaar, dat God ook het internet gebruikt om Zijn doel te bereiken en dat wij een klein onderdeeltje van Zijn machtig werk mogen zijn.

Mary en Ton Jacobs.
http://www.inGodsveiligehanden.nl
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar