ONZE GOD IS EEN GOD VAN WONDEREN...... (Hans van Boven)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

ONZE GOD IS EEN GOD VAN WONDEREN...... (Hans van Boven)

Berichtdoor Ton » Vr Jan 13, 2017 11:03 am

Hans van Boven :

ONZE GOD IS EEN GOD VAN WONDEREN......

Wie verre reizen doet kan veel verhalen......
NOG ÉÉN (H)EERLIJK WONDER(LIJK) VERHAALTJE DAN......

Het besef dat je naar kinderen van God gezonden wordt, maakt je ootmoedig en afhankelijk. Je gaat er niet heen om je kennis met hen te delen, maar om al wat 'God' hen wil aanreiken. Voorbereiding in gebed is hierbij een vereiste, om te begrijpen wat God deze reis wil zeggen, geven of doen.
De uitnodiging kwam van een broederschap uit Accra Ghana. Vaak reisden er voorgangers mee, of mijn vrouw voor een vrouwen seminar, ook wel eens een goed gemotiveerde jeugdclub. Dit keer keer was het André, een fijne broeder uit België. Drie Afrikaanse leiders hadden in de omgeving van de hoofdstad Accra tal van seminars belegd voor studenten en leergierigen. De laatste dag zouden we elkaar dan gezamenlijk in de bioscoop treffen voor de afrondingsdienst.

De mensen waren hongerig. Het is iedere keer weer verwonderlijk te zien en te ervaren, hoe de Geest de dingen leidt. Hoe je merkt op Gods tijd op Gods plaats te zijn. Hoe mensen zich bekeren, vervuld worden en in nieuwe toewijding Gods aangezicht zoeken voor taken, bediening en roeping. Aan het einde van de week was ik volledig m'n stem kwijt door het vele spreken. Erg lastig, want in de afrondingsdienst in de bioscoop, sprak ik fluisterend de aanwezigen toe, maar André vertaalde het, luid en duidelijk. Er was honger en geloof. Op eens zei God midden in de prediking: stop !!...vraag de doven naar voren, Ik zal ze genezen. Ik was perplex, zo helder, duidelijk en klaar was Zijn stem. Er was gelijk een klimaat van Zijn aanwezigheid'

André vroeg de doven naar voren te brengen en zei: God wil u aanraken. Er werden vier doven naar voren gebracht. Na het kringgebed fluisterde ik hen getallen toe, ze hoorden alle vier en spraken ze luid en duidelijk na. De glorie en vreugde van God brak door in de gemeenschap en het verloop van de dienst was 'als op arend vleugels'. Ontzet en verbaast , omdat dit niet voorbereid was, vroeg ik de Heer: waarom zó? Zijn antwoord was eenvoudig: het zijn MIJN kinderen, Ik doe wat IK nodig vind, om MIJN redenen, ze kwamen hier naar toe met geloof en verwachting. De les die ik moest leren was dat God soeverein is, en ondanks al onze goede voorbereidingen toch doet hoe HIJ het wil en wat HIJ nodig vindt..... Dan word je klein, blij, enthousiast en uitbundig tegelijk. Ontzag is het goede woord.

Enkele weken later ontving ik een brief van één van de drie leiders. Hij sprak nog steeds in verbazing en blijdschap over Gods interruptie. We leerden met z'n allen:....UW wil geschiede ! De verdere les?...loop Hem niet voor de voeten met vooringenomen plannetjes, mening en overtuiging, maar luister naar ZIJN stem, om in nederigheid, ootmoed, vrede liefde en geloof ZIJN werk te doen, waartoe Hij jou riep!! Dank U Vader, dank U Zoon, dank U heilige Geest die in ons woont. Amen.

Hans van Boven
( www.facebook.com/hans.vanboven.14?fref=ts )
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar