Het beeld van het zout

krachtvoorherstel
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 9:10 pm

Het beeld van het zout

Berichtdoor krachtvoorherstel » Do Jul 14, 2016 9:28 pm

Het zout is goed, maar als het zout zoutloos wordt, waarmee zult u het smakelijk maken? Heb zout in uzelf en leef met elkaar in vrede. ~Marcus 9:50

Jaag de vrede na met allen, en de heiliging, zonder welke niemand de Heere zal zien. ~Hebreeën 12:50

Zout is een smaakmaker, als u vaker in de keuken staat, dan weet u dat zout evenals peper , een smaakmaker is die ongeveer in elk gerecht wel een plaats zal vinden. Over het vlees, de aardappels, de patat, ja in vele soorten gerechten gaat wel zout als smaakmaker.

Het is dan ook niet vreemd dat de Here Jezus juist deze smaakmaker als beeld gebruikt voor de vrede!

Identificeer je niet met het potje zout, maar identificeer je met het feit dat God tegen jou zegt:

jij bent een zoutkorrel!

Jij bent aan deze wereld gegeven, ga smaak geven.

Ben jij een smaakmaker…?

Als ik denk aan de gemeenschap van Jezus Christus, dan denk ik ook aan dat zoutpotje in het keukenkastje. Namelijk om samen een vat te zijn om te ontvangen, te delen en elkaar, ieder korreltje apart, weer smaak te geven voor de komende tijd.

Maar al te vaak merk ik dat we vergeten dat we zelf een zoutkorreltje zijn, die zondag na de dienst “uitgestrooid” wordt in een wereld, waarvan Romeinen 8:20 zegt:

Want de schepping is aan de zinloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar door hem die haar daaraan onderworpen heeft, in de hoop dat ook de schepping zelf zal bevrijd worden van de slavernij van het verderf om te komen tot de vrijheid van de heerlijkheid van de kinderen van God.

Een andere vertaling zegt: Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt.

Hoe dan ook, de Herziene Statenvertaling zegt: van het verderf…

In de Bijbel zegt Jezus tegen zijn discipelen dat ze het zout der aarde moeten zijn, in de zin dat ze oprecht en zuiver moeten zijn om het verderf van de mensheid en de wereld te voorkomen.

Zo mogen wij, in onze tijd, het zout der wereld zijn. Smaakmakers in deze huidige generatie!

Ben jij een zoutkorrel?

Ben jij gegeven aan deze wereld om smaak te geven?

Of ben je slechts op zondag dat zoutkorreltje wat zijn smaak afgeeft aan de mensen om je heen, zodat je maandag weer je eigen dingetje kan doen, totdat het weer zondag is?

Smaakmaker…

Daarna hoorde ik de stem van de Heere. Hij zei: Wie zal Ik zenden? Wie zal er voor Ons gaan? Toen zei ik: Zie, hier ben ik, zend mij. ~Jesaja 6:8

Terug naar