Ik wil niet meer leven uit het moeten en het kunnen. Ik wil leven uit het ZIJN!

krachtvoorherstel
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 9:10 pm

Berichtdoor krachtvoorherstel » Ma Jun 20, 2016 9:07 pm

Vertrouw met je hele hart op de Heer God. Wees altijd bereid om aan iedereen die er meer over wil weten, te vertellen over de zekerheid die jullie hebben. Maar doe dat wel vriendelijk en met respect. ~1 Petrus 3:15

Julianadorp, juni 2016

Beste lezer,

Sinds ik vorig jaar besloten heb minder te gaan schrijven via de website l en uiteindelijk zelfs besloten heb om te gaan publiceren op de website , ervaar ik rust. Niet dat ik stil ben gaan zitten, verre van dat zelfs. Ik ben alleen meer gaan focussen op hetgeen ik het liefst doe:

*God heeft me geroepen als “visser van mensen”. Het is mijn verlangen en mijn passie om mensen het Woord van God te verkondigen en hen te brengen aan de voeten van Vader God, de Schepper van Hemel en aarde. Ook schrijf ik veel via onze weblog. Niet zwaar theologisch, maar zoveel mogelijk in heldere en begrijpelijke taal.

Omdat Peter een opleiding heeft gedaan op het Koninklijk Onderwijsfonds voor de Scheepvaart te Amsterdam en later via BBL ook zijn diploma heeft gehaald als volmatroos, is het niet raar dat hij een enorme passie heeft met alles wat met Scheepvaart te maken heeft. Beide werelden van zowel de liefde voor Christus Jezus en de scheepvaart kunnen we middels deze website () en onze boot, verbinden met elkaar.*

Inmiddels zijn we al een poosje onderweg met deze laatst genoemde site en hebben we mooie gesprekken mogen voeren met diverse mensen. Vooral de vlag die we voeren op de boot geeft gespreksstof. Het is die mooie vlag van ‘Geloof, hoop & liefde’, die mensen tot ons brengt. Daarnaast is het ook de wijze waarop we met mensen om willen gaan: niet om ons, maar om hen (en daarbij om Hem!).

Het is een ‘diep geworteld’ verlangen om in liefde, met vriendelijkheid en respect voor de ander, Hem te verkondigen (op welke wijze dan ook) via het internet en in persoonlijke gesprekken met mensen.

Toch merk ik dat juist door het minder gaan schrijven, ik wel eens wat onrustig ben geworden. Vragen die bij me opkomen als: doe ik de ander niet te kort? Mensen die regelmatig onze blogs lazen en opgebouwd werden (…?) door hetgeen waar ik zo graag over schrijf: Christus en dien gekruisigd! Moet ik niet opnieuw, vaker of regelmatiger ‘de pen ter hand nemen’ en schrijven over hetgeen mij inspireert?

Dankbaar voor het platform wat mij geboden is via l, ben ik toch tot een conclusie gekomen:

Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. Er is een tijd om geboren te worden, en een tijd om te sterven; een tijd om te planten, en een tijd om het geplante uit te roeien; Een tijd om te doden, en een tijd om te genezen; een tijd om af te breken, en een tijd om te bouwen; Een tijd om te wenen, en een tijd om te lachen; een tijd om te kermen, en een tijd om op te springen; Een tijd om stenen weg te werpen, en een tijd om stenen te vergaderen; een tijd om te omhelzen, en een tijd om verre te zijn van omhelzen; Een tijd om te zoeken, en een tijd om verloren te laten gaan; een tijd om te bewaren, en een tijd om weg te werpen; Een tijd om te scheuren, en een tijd om toe te naaien; een tijd om te zwijgen, en een tijd om te spreken; Een tijd om lief te hebben, en een tijd om te haten; een tijd van oorlog, en een tijd van vrede. ~Prediker 3:1-8
Alles heeft een bestemden tijd; vertrouw met je hele hart op de Heer God. ~Prediker 3:1; 1 Petrus 3:15

‘Gods timing’ een betere is er niet, zou ik hier aan toe willen voegen. Het is Gods tijd, Gods ruimte, Gods ‘arbeid’ en Gods oogst. Wij willen en mogen slechts een instrument zijn om Zijn werk voort te zetten in Zijn hand.

Ik heb er over nagedacht, gedacht om weer meer te gaan publiceren. Ik heb er over nagedacht om meer tijd en aandacht te besteden aan ‘onbekende lezers’ op het internet. Te bemoedigen, aanmoedigen om Hem te zoeken en te vinden. Echt, ik heb er over nagedacht. En toch vind mijn hart geen rust!

Zo vaak heb ik gemerkt in het verleden dat mensen ‘als het ware tegen je op kijken’. Mensen die ‘jou schrijfsels’ inspirerend vinden. Die, getuige de reacties uit het verleden, ‘bemoedigd en opgebouwd werden’. En dat streelt het ego, om eerlijk te zijn. Echter: ik wil waken dat het niet om mij gaat, ik wil waken dat niet mijn ego gestreeld word. Het gaat om Hem en Hem alleen!

Wees altijd bereid om aan iedereen die er meer over wil weten, te vertellen over de zekerheid die jullie hebben.

Heb ik nog die bereidheid? Heb ik nog de bereidheid om meer te vertellen over Hem aan hen die er meer over willen weten? Ik bedoel: mensen die er meer over willen weten, kunnen daarvoor toch zelf met hun vragen komen? Dan hoef ik toch niet zo nodig in de pen te klimmen om het hen ‘ongevraagd wellicht’ te vertellen…

Daarnaast, ik moet ook eerlijk zijn: brengt het nog vrucht voort? (Ik weet niet of ik het zo mag zeggen, maar versta me niet verkeerd):

O wat worden en zijn mensen toch gezegend! We horen het vaak en mensen roepen AMEN (zo is het…?!) op hetgeen ik (en met mij Ton en Mary, maar ook anderen) mag schrijven in dienst van onze Heer en Heiland. Maar beseffen we ook dat dit ons veel kost?

Ik noem even wat dingen op:

1) Computers; ik weet van Ton en Mary, maar ook van mezelf, dat we werken met verouderde systemen. Systemen die eigenlijk aan vervanging toe zijn. Daarnaast zou het voor mezelf erg handig zijn om een betrouwbare laptop te hebben, zodat ik ook onderweg ivm het werk op de pleziervaart, beschikking heb over bepaalde programma’s en internet.

2) De kosten van de website (). De kosten liggen nu op ongeveer 20 euro per jaar, alleen komen wij aan het limiet wat betreft het dataverkeer. We zouden hiervoor een hoger abonnement nodig hebben. Kosten waar we eigenlijk niet op zitten te wachten.
De kosten voor de overige (in ‘mijn’ beheer) rond de 60 euro per jaar.

3) Kosten om elkaar zo nu en dan te kunnen ontmoeten. Ondanks dat Ton, Mary en ik de samenwerking zijn aangegaan, werken we apart van elkaar en hebben elkaar nog nooit in ‘real life’ ontmoet. Zowel bij Ton en Mary als bij mezelf speelt onze financiële situatie een belangrijke rol hierin. Daarnaast geef ik geld liever uit aan het ontmoeten van mensen die God niet kennen dan een bezoek aan Ton en Mary (hé, ik bedoel het niet verkeerd, maar wil wel heel eerlijk zijn!). En geld kun je nu eenmaal maar één keer uitgeven!

Hoe dan ook, mensen worden gezegend, zijn blij met de websites. En dat is fantastisch. Maar eerlijk…

Zonder financiële steun moet ik voor mezelf tot de conclusie komen om linksom of rechtsom ‘er wat stekkers’ uit te gaan trekken. Het kost me gewoon weg te veel en met te weinig sponsors kan het gewoon echt niet meer uit.

Inmiddels heb ik een contract opgezegd voor een website. Ik houdt er nu nog drie aan:

Voor volgend jaar hoop ik ze aan te kunnen houden, maar ik houdt wel rekening met de stekkers…!

Gods rijke zegen,
Peter

http://www.levendwateralmanak.nl/donaties/

Terug naar