Niet schrikken…

krachtvoorherstel
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 9:10 pm

Niet schrikken…

Berichtdoor krachtvoorherstel » Ma Mei 30, 2016 2:54 pm

Vanmorgen kreeg ik een bericht van Ton met de openingswoorden: ‘Niet schrikken’
Nou schrik ik niet snel ergens van, maar toch gingen mijn gedachten uit naar ‘het meest erge’. Toch niet weer hé, niet weer één van hen, geveld door ziekte of erger…
Gelukkig bleek het mee te vallen. Het was namelijk niet zo heel erg en de woorden ‘niet schrikken’ had ik ‘beter of anders moeten verstaan’. Niet schrikken…

Schijnbaar was er een grappenmaker die het noodzakelijk vond zich aan te melden op het forum, om onder het kopje ‘Kracht Voor Herstel’ een aantal pagina’s aan te maken over (zogenaamde) geneesmiddelen of iets dergelijks. Waarop Ton besloten had de oude topic te verwijderen en even alles er opnieuw op te zetten. Nou ja, als dat alles is…

Ik beveel trouwens wel aan, mocht je iets mankeren en de arts schrijft je medicatie voor, dit toch maar te doen. Natuurlijk: we mogen zien op Jezus, maar de arts is er niet voor niks ;-)
Maar ik zal ze zeker niet aanbevelen in een topic hier, dus mocht het jou nou opgevallen zijn: mijn naam is Haas en ik weet van niks…!

Maar goed, niet schrikken dus.

Het doet me denken aan de woorden opgeschreven in de Bijbel en wel in Marcus 6: 45-52:

Hierna zei Jezus tegen Zijn discipelen dat zij vlug moesten overvaren naar Bethsaïda. Hij zou later komen, maar wilde eerst de mensen naar huis sturen. Toen iedereen weg was, ging Jezus de berg op om te bidden. Alleen. Om een uur of drie 's nachts waren de discipelen nog maar midden op het meer. Jezus zag hoe zij tegen de wind in moesten roeien. Hij liep over het meer naar hen toe en wilde hun voorbijgaan. Zij schrokken vreselijk en dachten dat ze een spook zagen. Zij schreeuwden van angst. Jezus kalmeerde hen meteen. "Ik ben het", zei Hij, "wees maar niet bang." Hij stapte bij hen in de boot en de wind ging liggen. De discipelen waren met stomheid geslagen. Hier konden ze niet bij. Want ze begrepen nog steeds niet wie Hij was. Zelfs niet na het wonder met de broden dat ze 's avonds hadden gezien.

Zij schrokken vreselijk en dachten dat ze een spook zagen.

Zie je dat mijn eerste reactie nog niet zo gek was? Ik bedoel: zelfs de discipelen, die al aardige tijd onderweg waren met de Here Jezus schrokken en dachten dat zij een spook zagen. Vaak is dit onze eerste reactie en dat is bij de discipelen dus ook niet vreemd. En dan komt de reactie van de Here Jezus:

"Ik ben het", zei Hij, "wees maar niet bang."

Zie je wat Jezus reactie is? Er is een probleem, in dit geval de storm op het meer, Hij stapt aan boord en zegt: “Ik ben het, wees maar niet bang.”

Zo ook op het forum, er was een probleem en Ton zij: “wees maar gerust, ik heb het gefikst ”. Problem solved.

En begrijpen, begrijpen doe ik het eigenlijk nog steeds niet. Wat bezield iemand om misselijkmakende reclame op dit forum te zetten, onder het topic van Kracht Voor Herstel? Natuurlijk: medicatie kan herstel geven, maar de werkelijke kracht gaat uit van Jezus! Als Zijn hand er niet in is…

Gods zegen.

Peter

Terug naar