De ‘goedkope’ genade van Evangelisch, Charismatisch, Pinkster Nederland.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Berichtdoor Ton » Ma Mei 30, 2016 10:43 am

Bericht door krachtvoorherstel » Ma Mei 09, 2016 1:56 pm

Nee, vandaag ga ik geen hele Bijbels contextuele verhandeling geven over de genade boodschap van het Evangelie van Jezus Christus en dien gekruisigd. Vergeef mij?! Ook ga ik geen hoogstandje geven van Theologisch noch dogmatisch kerkelijk onderwijs. Vergeef mij?! Ik wil slechts een stukje delen wat op mijn hart ligt. Vergeef mij?!

Vergeef mij?! U ziet dat dit een statement is, direct aan het begin van mijn ‘betoog’ deze middag. Vergeef mij?! Ik kan niet anders! Maar ik ben het zo meer dan spuug zat, die goedkope Evangelisch-Charismatisch-Pinkster-genade betogen op FaceBook en andere Multi(culti) Media kanalen, dat ik nu MIJN zegje er toch maar eens over wil doen…

In de afgelopen periode heb ik met twee mensen gesproken, die geen makkelijk verleden hebben gehad. Twee individuen die (weliswaar) fouten hebben gemaakt in hun leven, die zij zelf ook erkennen en volledig accepteren. En dan komt het: die (goedkope) GENADE van Evangelisch-Charismatisch-Pinkster-Nederland, reikt niet verder als ‘de bek van de persoon die ze uitspreekt, om vervolgens de boel te verketteren en in onmin te doen! Sorry, vergeef mij voor mijn woordspeling?!

Alles wat de klok slaat is GENADE, zolang het in mijn voordeel ligt. Zo lijkt het te gaan op het Wereld Wijde Web en in Evangelisch-Charismatisch-Pinkster-Nederland. Het reikt niet verder dan ons eigen willende genade, wat zo goedkoop is als de binnendeur van de vuilstort! Sorry, vergeef mij wederom?!

Maar nu de echte genade…

Die genade om tegen een vermeende pedofiel (die vrij gesproken is door de hoogste rechterlijke macht in Europa (!) omdat bleek dat de aanklacht niet gegrond was en ontvankelijk werd verklaard, maar dan wel even vragen in de kerk, nadat er één of andere ‘slemiel’ op zijn naam had gegoogled, of hij een verklaring van goed gedrag wil overleggen anders mag hij geen muziek maken op het podium. Hoezo genade? Hoezo verklaring goed gedrag? Hij is vrij gesproken door het hoogst gerechtshof hier op aarde, maar belangrijker: hij is vrijgesproken door Hem die hem GENADE heeft verleend!

Die man, van overspel beticht en verketterd via FaceBook. En Jezus stond er om heen en greep (helaas) niet in. Wel bij de man, hij is bezig om het huwelijk te herstellen, maar die ‘verdomde Christenen’ zijn te schijt beroerd om nu hun welgemeende excuses aan te bieden! De GENADE waar ze zo vol van zijn, is helaas (en dat blijkt maar weer) een ik gerichte goedkope Evangelisch-Charismatisch-Pinkster-genade van de onderste, of laagste klasse! Ze hebben hem verketterd en verguisd, verwijderd van hun profiel, zonder werkelijk te zeggen: ik schenk jou GENADE!

Nee, ik ben blij dat Gods Geest, de Heilige Geest ons zo overtuigd heeft van het feit dat Hij Huizen van Zegen wilde hebben. Huizen waar mensen mensen konden ontmoeten, die net zo indoor slecht en triest zijn als hen, die echte GENADE nodig hebben!

En ik kan alleen maar zeggen: wees welkom, want ik en mijn huis, wij willen de Here dienen. Zonder goedkope genade, maar oprecht te zeggen: ik veroordeel je niet, kom binnen en wees welkom!

www.huizenvanzegen.nl

(C) Copyright www.krachtvoorherstel.nl
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar