Druk...

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3951
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Druk...

Berichtdoor Ton » Ma Mei 30, 2016 10:40 am

Druk...

Bericht door krachtvoorherstel » Do Apr 14, 2016 3:32 pm

Druk, druk, druk…

Een bekende ‘uitdrukking’ voor ons Nederlanders. We zijn altijd bezig, hebben geen tijd, zijn altijd maar druk. Maar is dat ook zo? Is het werkelijk zo dat we altijd maar druk zijn? Of maken we ons misschien drukker dan we eigenlijk zouden moeten, of zeggen we alleen maar dat we druk zijn om zo geen tijd aan een ander te besteden?

In Lucas 10 komen we zo’n verhaal tegen, waarin één vrouw zich ‘uitdrukkelijk bezig houdt met drukdoenerij’, terwijl de ander gewoon even alles neerlegt en gaat zitten aan de voeten van haar Heer om even te luisteren:

38 Terwijl zij op reis waren, kwam Hij in een zeker dorp. En een vrouw, Marta geheten, ontving Hem in haar huis. 39 En deze had een zuster, genaamd Maria, die, aan de voeten des Heren gezeten, naar zijn woord luisterde. 40 Marta echter werd in beslag genomen door het vele bedienen. En zij ging bij Hem staan en zeide: Here, trekt Gij het U niet aan, dat mijn zuster mij alleen laat dienen? Zeg haar dan, dat zij mij komt helpen. 41 Maar de Here antwoordde en zeide tot haar: Marta, Marta, gij maakt u bezorgd en druk over vele dingen, 42 maar weinige zijn nodig of slechts één; want Maria heeft het goede deel uitgekozen, dat van haar niet zal worden weggenomen.

Soms moeten we echt even tijd en ruimte nemen om alles neer te leggen. Dingen te overzien waar we nu eigenlijk mee bezig zijn. Soms moet een ander ons die invulling geven en het ons laten zien. Zoals in dit verhaal de Here Jezus tegen Marta zei: “maak je nu eens niet zo druk en kijk even naar jou zuster, die heeft het beste deel gekozen!”

Ja, we zijn altijd maar druk en doende. Zeker als je, zoals ik, diverse websites onder beheer mag hebben, ook hier zo nu en dan een ‘blog’ mag plaatsen en uiteraard mijn ontspanning zo nu en dan probeert te zoeken. Dan heb je wel eens even geen tijd en dan ‘versloft de zaak’ wel eens een beetje.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met een site geheel te verbouwen: www.levendwateralmanak.nl. Een site die zich richt op Evangelisatie onder de pleziervaart. Uren en uren heb ik er nu ingestoken om vandaag tot het besluit te komen: voor nu is het wel even genoeg geweest!

Ik heb nog andere dingen te doen, zoals nu, even deze blog te schrijven, om jullie allen even te begroeten. Natuurlijk, met een uitnodiging om de eerder genoemde website eens te bezoeken, maar dat staat u vrij.

En verder…

Nou even heerlijk aan de voeten van de kinderen te gaan zitten om te luisteren hoe zij deze dag weer beleefd hebben.

Heerlijk!

Gods zegen,
Peter

(C) Copyright www.krachtvoorherstel.nl
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar