Veel heil en zegen!

krachtvoorherstel
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 9:10 pm

Veel heil en zegen!

Berichtdoor krachtvoorherstel » Ma Jan 01, 2018 10:41 am

Veel heil en zegen voor het komende jaar!
God zij de eer, ook in het komende jaar die als een onbeschreven blad voor ons ligt.

Sinds 5 november 2017, schrijf ik op wekelijks een zondagoverdenking naar aanleiding van het bijbelleesrooster voor kerken. Mag ik deze bij u van harte aanbevelen?

Wellicht vraagt u zich af waarom ik afgelopen jaar weinig heb geschreven, wel, 2017 was niet een topjaar voor mij.
Na vele tegenslagen, 'de klappen van het leven in een gebroken wereld', ben ik eind van het jaar voor diverse onderzoeken in het ziekenhuis geweest en werd bevestigd wat we eigenlijk al wisten. Niet levensbedreigend, maar er is ook weinig tegen te doen. 'Een geluk bij een ongeluk dus', toch blijven we verlangend uitzien naar de Gods van wonderen, zonder deze 'wondertekenen' echter te gaan achtervolgen. Dat is een lang geleden gepasseerd station en daar wil ik (persoonlijk) never nooit meer terug komen!
O, het is een gezellig station hoor, echt waar. Bij aankomst werd ik hartelijk ontvangen. Koffie en thee, een koekje, bijna werden de slingers uitgehangen, want er kwam 'een zieke' binnen! Nou een drukte van jewelste, iedereen ging te keer en de één nog harder dan de ander...
Totdat de Heer sprak: 'Reis maar naar het volgende station, hier is het ook niet!'

Inmiddels hebben we een rustig vaarwater bereikt. Je leest er hier alles over:

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dat blijkt maar weer!

Enfin, genoeg terug geblikt, we staan op het perron van het nieuwe jaar, het oude is voorbij, zie het nieuwe is gekomen!
Een ongeschreven blad in het boek van 2018. Zal het een top jaar worden? Een vervolg op het jaar 2017? Of wordt dit een rampzalig jaar?
Het ligt al in Gods hand!
We laten het ook maar daar, daar is het veilig, daar is het Heilig!
Wat Gods hand begonnen is, dat zal Hij afmaken, zo is ons beloofd.
We mogen een instrument zijn in Zijn hand, om de wereld te verkondigen dat Hij geboren is, Hij gestorven is en Hij is opgestaan en ons de Heilige Geest als trooster heeft geschonken. Geprezen zij God!

Laten we dit jaar ons verootmoedigen voor die God, die ons geroepen heeft bij naam, in wiens Handpalmen ook onze namen zijn bijgeschreven en die ons draagt dag bij dag!

Geprezen zij God.

Een goed en welgevallig jaar in Zijn hand, de Here bevolen in het al.

Terug naar