Donderdag 8 november 2018.

Zegenlied & -woord voor de dag.
Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Donderdag 8 november 2018.

Berichtdoor Ton » Do Nov 08, 2018 10:22 am

ZEGENlied en -woord voor deze donderdag :

.....HOUD MIJ DICHT BIJ U.....

www.youtube.com/watch?v=fRsQnemO8_E

Goede morgen lieve vrienden.
We beginnen deze mooie dag met het heerlijke Zegen Lied en -Woord :
....HOUD MIJ DICHT BIJ U....
We verlangen ernaar heel dicht bij onze hemelse Vader te zijn.
Soms hebben we Gods hulp en liefde extra hard nodig.
Dan brengt de heilige Geest ons diep in het Vaderhart, dat is de rustigste en veiligste plek van ons bestaan.
God houdt van ons en bemint ons en is altijd bij ons.
Juist als we het moeilijk hebben of de weg even kwijt zijn, roept Hij ons door zijn Geest tot zich en zegt: DIT IS DE WEG, JEZUS!
Wandel daarop, luister naar Hem, blijf in Hem, geloof Hem en spreek met Hem.
God helpt en troost en zegent ons altijd, en leert ons Zijn Weg te gaan.
Hij maakt ons vreugdevol en blij en werkt zijn 'positieve zin' in ons uit, door de heilige Geest.
Ook als mensen ons soms verkeerd behandelen of bejegenen, of ons vernederen of beledigen, zoals ze soms Jezus deden, dan is de Vader in zijn liefde nabij en leert ons de ander te zegenen en lief te hebben...heb uw vijanden lief, zegen wie u haat, leert Jezus ons in Luk.6vs27/28.
God leert ons altijd het 'goede' van Hem te doen, en Jezus leert ons hoe de boze te overwinnen in zijn Naam.
Jezus gaf altijd alles aan de Vader over, en deed Gods wil, en leert ons hetzelfde te doen.
Zo komt Gods heerlijkheid in ons openbaar.
Jezus regeert met Gods liefde en trouw in ons hart, Hij maakt ons hemels vreugdevol en blij...zijn Naam brengt ons het overwinningsleven, geen naam was ooit zo wonderbaar voor mij, HALLELUJA!
Lieve vrienden, daarom willen we heel dicht bij Hem zijn..en blijven..tot in eeuwigheid..en zingen we..HOUD MIJ DICHT BIJ U..
Allen een fijne , zo mogelijk "gezellige " , maar bovenal rijk gezegende donderdag en verdere week toegebeden , lieve vrienden.

(met dank aan Hans van Boven -- www.facebook.com/hans.vanboven.14)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar