Sterven van de honger……..of eten en drinken in overvloed.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5244
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Berichtdoor Ton » Wo Jan 13, 2016 5:01 pm

Iets wat ik vandaag gezien heb, heeft mij aan het denken gezet en ik wil dit heel graag aan jou doorgeven en bid je Gods zegen toe bij het lezen ervan.

Een dood lammetje op de dijk…..door voedselgebrek, ziekte, verwaarlozing. Nog andere lammetjes, ziek, zwak, verwaarloost…… Weggerukt van hun moeders, terwijl ze die nog zo hard nodig hebben….

En dan de mensen om me heen…….stervend van de honger, geestelijke honger. Honger naar het Woord van God, het Levende Brood, Jezus. Dorstend naar water, het Levende Water, de Heilige Geest, al beseffen ze niet dat ze hier naar zoeken, dat ze wanhopig op zoek zijn naar een weg tot geluk, op zoek zijn naar echtheid, waarheid, op zoek zijn naar leven, dat ze dus eigenlijk op zoek zijn naar Jezus, De Overwinnaar over de zonde en de dood, Jezus, De Weg, de Waarheid en het Leven maar……

geef ik ze dan te eten?

Vertel ik ze dan dat God zoveel van ze houd, dat Hij Zijn eigen Zoon gegeven heeft, zodat als ze in Hem geloven nooit meer hoeven te hongeren en te dorsten, nooit meer geestelijk dood hoeven te zijn, nooit meer alleen zullen zijn omdat de Heilige Geest voor altijd bij hun zal zijn, dat ze opnieuw geboren zullen worden als ze hun zonden belijden en de Here Jezus in hun hart en leven vragen, dat ze dan nieuwe scheppingen, nieuwe mensen zullen worden die een innig contact met God zullen hebben en Hem dan ook Vader zullen noemen en alle medegelovigen broers en zussen, en dat er dan een blijdschap en een vrede in hun harten zal komen die alle verstand te boven gaat, een blijdschap die ze daarvoor nog nooit hebben ervaren en dat ze dan God zullen gaan loven en prijzen met nieuwe liederen, ja met nieuwe talen recht vanuit hun hart tot eer van Hem, Jezus Die alles heeft volbracht op het kruis van Golgotha………

geef ik ze te eten?

Beste lezer, wat ik hier geschreven heb wil ik jou dolgraag te eten geven, alsjeblieft, eet en drink en ga dan ervaren wat ik ervaar, namelijk dat God zo goed is, ZO GOED!

Maar je moet wel zelf willen eten. Je kan natuurlijk die dingen blijven eten, die steeds maar weer opnieuw honger en dorst geven, al die dingen waar je je vertier in zoekt, waarin je jezelf helemaal kan verliezen, zoals je werk, je hobby, je vacantie, je boeken, de tv, je man of vrouw, je kinderen, ach noem maar op, je kan jezelf met zoveel dingen bezig houden, zodat je geen tijd of energie meer hebt om na te denken, maar als je ECHT honger hebt en dorst, als je iets wil drinken wat je daarna nooit meer dorstig maakt naar iets anders, als je iets wil eten wat je helemaal voldaan zal maken, dan bied ik je het Brood van Leven aan, Jezus Christus, Gods Zoon, de Enige Redder en Verlosser, De Goede Herder, die zo graag wil dat jij ook bij Zijn kudde komt, Hij is De Deur waardoor je binnen kan komen, dan bied ik je Gods Woord aan, de Bijbel, waarin je kan lezen hoeveel God van je houd, hoeveel Hij om je geeft, hoe graag Hij wil dat je Zijn kind word, dat je je hart en je leven aan Hem overgeeft, aan Hem toevertrouwd, zodat je Hem zal kennen als je Hemelse Vader en dat je, als je sterft, veilig aankomt in Zijn Huis! Om samen met alle andere kinderen van God Hem te prijzen tot in alle eeuwigheid!

Amen.
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar