Niet vanzelfsprekend

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5259
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Niet vanzelfsprekend

Berichtdoor Ton » Wo Jan 13, 2016 4:43 pm

Niet vanzelfsprekend
Door Mary Jacobs ©

Het sloeg bij mij in als een bom, alsof ik wakker werd uit een droom van veiligheid. De oorzaak hiervan was het voortdurende slechte nieuws over landen in oorlog en mensen die verhongeren of onder grote verdrukking leven, elke dag weer angstig over wat er weer gebeuren zal de nieuwe dag. Er vallen zoveel doden door menselijk egoïsme en hebzucht. Ineens sloeg het dus bij mij in, een soort van erkenning van hoe het anders had kunnen zijn. Stel dat ik nu niet in Nederland was geboren en was opgegroeid in een van die landen in oorlog en verdrukking? Dan had ik het nooit zo fijn gehad als nu en moest ook ik vechten voor mijn veiligheid en voor voedsel en gezondheid. Dan hadden andere mensen van mijn bestaan gehoord of gezien op de TV en daar had ik dan niets van geweten en zo is het ook met al die mensen daar. Zij weten niet dat wij alles van hen afweten, althans dat denk ik.

Ik heb alles zo als vanzelfsprekend geaccepteerd en het is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Hierin zie ik nu toch duidelijk Gods Hand. Hij is het die ons daar plaatst waar Hij dat wilde en daar heeft Hij een doel mee. Wij, die het zo goed hebben, moeten eens gaan inzien dat dit een gunst is door God aan ons gegeven. Ja, wij moeten zoals God ons dat heeft geleerd, omzien naar onze naasten en dat zijn alle mensen om ons heen. Ver weg of dichtbij, blank, zwart, geel of bruin. Wij allen zijn naar Gods evenbeeld geschapen en als er een lijd dan lijden toch allen met hem mee en hier gaat het over duizenden die lijden. Ik schaam mij af en toe best als ik in mijn huisje sta en om me heen zie, zou ik nog durven klagen.........NEE. Maar ik kan wel bewuster naar Gods woord gaan leven en weten dat het niet van zelfsprekend is dat ik ben wie ik ben, maar dat ik dit heb gekregen van mijn hemelse Vader en wat zou ik dat graag met al die duizenden willen delen. Mij rest nu nog mijn intense gebed voor hen allen, omdat ik weet dat mijn gebed bij God ingang zal vinden en dan zal Hij op die plaatsen in Zijn schepping, verlichting en vrede geven. Laten wij dan ook allen beseffen waarom wij leven in deze rijkdom en er bewuster mee omgaan. Waardeer wat je bezit en dank God hiervoor elke dag weer opnieuw, want het is niet vanzelfsprekend.

Gods rijke zegen en omarming,

Door Mary Jacobs ©
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar