DISCRIMINATIE. (door em.pastor Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4035
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

DISCRIMINATIE. (door em.pastor Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Do Mei 26, 2016 10:49 am

Peter Gerrets :

DONDERDAG 26-05-2016.

DISCRIMINATIE.

De voorbije weken verwijt de één de ander dat hij/zij discrimineert.
Dat artikel 1 van onze Grondwet heeft al heel wat beroering gebracht.
Soms word ik het beu.
Het lijkt erop dat iedereen overgevoelig is geworden.
Niemand kan meer relativeren.
Er is een chronisch gebrek aan respect en aan humor.
Ik lees de dagelijkse nieuwsbrief van CIP. Reacties van lezers. De christelijke beerput gaat open.
Reacties op Sylvana Simons het deksel van de beerput gaat eraf en wat mensen allemaal durven te zeggen.
Wat er allemaal gezegd en geschreven is over homo's, lesbiënnes, transgenders?
Wat de militante homobeweging allemaal gezegd en geschreven heeft over orthodoxe christenen?
Wat is er in de loop der jaren gezegd en geschreven over moslims, gastarbeiders en vluchtelingen?
Maar wat is er allemaal niet gezegd en geschreven over christenen en joden?
Er wordt een voortdurende hetze gevoerd tegen Israël.
We zijn zo superlief voor Hamas en de Gazanen, terwijl alle hulpgoederen en gelden in de zakken van de voormannen van Hamas verdwijnen en er allang weer tunnels gebouwd zijn van de Gazastrook naar Israël.
Mensen uit andere landen die naar Nederland komen zijn hier te gast.
Zouden onze taal moeten leren spreken. Respect hebben voor onze normen en waarden.
Het is m.i. onbegrijpelijk dat moslims naar Nederland komen, de taal niet leren, geen respect hebben voor onze normen en waarden.
Het liefst zouden willen dat ons land een islamitisch land wordt met sharia-wetgeving. En je bent je thuisland ontvlucht??
In Groot-Brittannië verwijdert men christelijke symbolen van en in openbare gebouwen om moslims geen aanstoot te geven!
Zouden ze in de Arabische wereld islamsymbolen weghalen om ons christenen geen aanstoot te geven?
Er is hier vrijheid van godsdienst.
Dat er moskeeën gebouwd worden, prima. Maar protesteert onze regering niet dat er in islamitische landen geen kerken mogen worden gebouwd?
D'66 is de partij bij uitstek die christelijke verworvenheden in de uitverkoop doet.
Leg uit aan onze chronisch zieken, aan ouderen met een AOW, aan de gewone man waarom het eigen risico verhoogd moet worden tot € 500,-. Dat we miljarden betalen aan een geldverslindende EU en we miljarden pompen in Griekenland?
Mensen mijden de zorg, halen hun geneesmiddelen niet op.
En de overheid, en de gezondheidszorg smijten met geld.
Pensioenfondsen bulken van het geld evenals de zorgverzekeraars.
Burgers worden wanhopig.
De rijken worden steeds rijker.
De armen steeds armer.
Alle mensen gelijk.
Voor mij als christen wel.
De sterksten dragen de zwaarste lasten.
De zwakken worden ontzien.
In de vroeg-christelijke kerk had men alles gemeenschappelijk.
Niemand leed gebrek.
In Christus was er geen onderscheid tussen man en vrouw, tussen Jood en Griek of tussen meester en slaaf.
Persoonlijk benader ik iedereen als mijn gelijke. Man of vrouw. Homo of hetero. Christen of anders gelovende of ongelovige. Welgesteld of arm. Ongeacht huidskleur. Van jongs af aan heb ik in mijzelf de kerkmuren afgebroken.
Ik sluit me niet op, politiek en kerkelijk niet.
God geeft mij één roeping: de liefde waarmee hij mij liefheeft, delen met anderen in woord en daad.
Op deze foto zie je een onvoorstelbare kleurenpracht.
Geen beerput. Maar grote harmonie tussen zoveel verschillende planten en gewassen.
Tot verheerlijking van onze veelkleurige God.
Zo kan en mag het zijn.
Moet het zijn.
Mijns inziens.

Peter Gerrets.

(www.facebook.com/peter.gerrets)
[email : pastor@ingodsveiligehanden.nl & p.gerrets@casema.nl]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar