Ik geloof (door Nico van der Want)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3690
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Ik geloof (door Nico van der Want)

Berichtdoor Ton » Wo Mei 25, 2016 1:10 pm

Nico van der Want :

‘Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren; en ieder die Hem liefheeft Die geboren deed worden, heeft ook lief wie uit Hem geboren is. (1Johannes 5:1)’

Ik geloof dat Jezus de Christus is.
Ik ben opnieuw geboren.
Dat maakt mij een kind, een zoon van God.
Dat maakt mij een broer van Jezus Christus, de Zoon van God.
Dat maakt mij een broer van allen die geloven dat Jezus de Christus is.
Want dat maakt hen zonen en dochters van God.
Ik heb hen lief.
Zij zijn mijn broers en zussen.
Jezus de Verlosser is ons aller Broer.
God is ons aller Vader.
Verpletterend, onnavolgbaar, machtig groots, weergaloos wonder!!
En zo…zo…

'Maar eehm….dat klinkt wel heel eenvoudig….
Te eenvoudig?
Ja maar..
Zo simpel is het toch niet?
Nee joh, zo kinderlijk eenvoudig; er komt wel wat meer bij kijken hoor!
Je moet toch eerst….
Je praat jezelf het geloof aan zo!
Op een andere plaats in de Bijbel staat….
Zo kan het niet zijn….toch?
Nee, dit is mij echt te goedkoop.
Bevat dat ene kleine zinnetje, die paar woorden, die enkele inktdruppels te midden van oceanen vol inkt die reeds gebruikt zijn om boeken te schrijven over God, ja bevat zo’n nietig tekstregeltje nu echt ALLES om alle schatten en heerlijkheden te verwerven? Het eeuwige leven, de toegang tot Gods heerlijk licht, de deur naar de hemelse Hof van Eden?'

Ja.
Dit nietige kleine regeltje heeft zeer compact de toegang tot de zaligheid van de ganse mensheid in zich. De Parel in de oester. De ‘huissleutel’, de toegang tot de woning en het gezin van dé Vader.
‘Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren…’

Bent u iemand of misschien ‘niemand’? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Dan bent u mijn broer of zus. Dan hou ik van u.
Bent u Hervormd of Rooms-katholiek? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Bent u Evangelisch of Oudgereformeerd? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Bent u een Gospel-fan of orgel-fan? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Bent u blank, bruin, geel, rood of zwart? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Bent u homoseksueel, lesbienne, of biseksueel? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Bent u kunstliefhebber of cultuurbarbaar? En gelooft u dat Jezus de Christus is?
Bent u alcoholist, roker, drugsverslaafde, gokker? En gelooft u dat Jezus de Christus is?

'Ja maar… mijn fouten dan? Mijn zondige aard? Die grote vergissingen en verkeerde keuzes die ik in mijn leven maakte? Die afwijzing, die giftige pijn in mijn hart die mijn leven doortrekt?
Moeten al deze zaken niet eerst ‘opgeruimd worden, eer ik mijzelf een zoon, een dochter van God mag noemen?'

Tja…

O jongen, hoe vaak heb jij als een dronken dwaas aangeschopt tegen alles wat jouw ouders je leerden? O meisje, hoe vaak heb jij over jouw vriendin die zoveel geheimen met je deelde, stiekem geroddeld, over haar gelogen, haar gepest misschien?
‘Schuldig! o mijn kinderen, Ik ken jullie door en door,’ zegt God. ‘Schuldig, ja maar wees mijn kinderen! Vanwege Mijn Kind…Jezus! Geloof in Hem, en je bent uit Mij geboren - IK BEN jullie Vader.’

O vrouw, hoe vaak hebt u zich als Michal (2Sam.6) geïrriteerd aan uw man, hem in uw hart respectloos geminacht?
‘Schuldig! o mijn dochter, Ik ken jou door en door’
zegt God. ‘Schuldig, ja maar wees mijn kind! Vanwege Mijn Kind…Jezus! Geloof in Hem, en je bent uit Mij geboren - IK BEN jouw Vader.’

O man, hoe vaak hebt u als David (2Sam.11), misschien wel vanwege een verslechterde relatie met uw eigen vrouw, uw ogen begerig op de vrouw van uw naaste laten vallen?
‘Schuldig! o mijn zoon, Ik ken jou door en door,’ zegt God. ‘Schuldig, ja maar wees mijn kind! Vanwege Mijn Kind…Jezus! Geloof in Hem, en je bent uit Mij geboren - IK BEN jouw Vader.’

De zonde.
Zij mag ons niet hinderen om te geloven.
Integendeel: zij forceert ons juist om te geloven dat Jezus de Christus is!
Het is de aanleiding ertoe, de oorzaak van de noodzaak ervan.
Mensen: als er iets is wat ons nooit en te nimmer ervan zou mogen en moeten weerhouden om te geloven in Jezus Christus dan is het onze zonde, onze schuld wel!
Eerst schuldig genoeg voelen.
Eerst meer berouw krijgen.
Eerst zorgen dat die vreselijke oerzonde is uitgebannen in mijn leven.
Ja maar die homoseksuele geaardheid van mij…
Ja maar die ziekte..
Ja maar die rotgewoonte, waarmee ik elke dag weer te strijden heb.

'Ja, als dit of dát nu van mij is weggenomen, dán zal ik wel kunnen geloven.' En we leven en worstelen en zoeken maar verder….tot onze dood toe misschien….
Ik ken mensen die zeggen:
‘Ik voel me zo slecht, ik heb zo’n grote schuld, zoveel fouten gemaakt, ik leef nog midden in zoveel zonden…. Zo kán ik toch niet gaan geloven? Zó kan ik toch niet Zijn kind zijn? Zó kan ik toch niet naar Hem toe gaan?’

Jawel!
GA!
Ga gewoon!
Per direct, linea recta.
Geloof wat Hij zegt….dat Hij is: Jezus de Christus.

Ik ken ook mensen die zeggen:
‘Ik voel nauwelijks zonden en schuldbesef, ik zie veel te weinig in wat ik allemaal verkeerd doe, ik kan aan het eind van de dag vaak eigenlijk bijna geen zonden opnoemen…. Zo kán ik toch niet gaan geloven? Zó kan ik toch niet Zijn kind zijn? Zó kan ik toch niet naar Hem toe gaan?’

Jawel!
GA!
Ga gewoon!
Per direct, linea recta.
Geloof wat Hij zegt….dat Hij is: Jezus de Christus.

En dán? Dan bent u mijn broer, mijn zus geworden. Dan hou ik van u als van mijn broer en zus, want samen houden wij van dezelfde Abba, Vader. ‘…en ieder die Hem liefheeft Die geboren deed worden, heeft ook lief wie uit Hem geboren is..
Bent u Hervormd, Rooms, Evangelisch, Oudgereformeerd, Gospel-fan, orgel-fan, blank, bruin, geel, rood, zwart, homoseksueel, lesbienne, biseksueel, kunstliefhebber, cultuurbarbaar, alcoholist, roker, drugsverslaafde, gokker, ja bent u iets of iemand of misschien wel ‘niemand’ – en gelooft u dat Jezus de Christus is?

Nu hebt u er eigenlijk vrij weinig aan, als ík dat zeg; hoeveel baat hebt u immers bij de wetenschap dat een simpele Schiedamse arbeider van u houd? Nee, ik schrijf dit niet als een liefdesverklaring van mijn kant.
Mijn God houdt van u. DAAR gaat het om.
Of u dat nu gelooft of niet: Hij wil u.
Hij wil jou als Zijn kind…
Hij wil ieder die dit leest.
Mijn Vader wil gezinsuitbreiding…
Hij wil kinderen adopteren, zoveel mogelijk!
Hij wil u. Ook u. Zelfs jou.
Je bent geen 'foutje', je bent niet zinloos, om verloren te gaan, door Hem op zeer wonderbaarlijke wijze geweven in jouw moeders schoot! Haar zwangerschap was door Hem gewenst.
Hij heeft u altijd al gewild...al vóór jouw geboorte heeft Hij jou gewenst!
Wérkelijk waar!
Eeuwig waar!
Écht waar!

Ik geloof dat Jezus de Christus is… Kom joh, geloof je mee…?

Nico van der Want
(www.facebook.com/profile.php?id=100003377774643)

Goed bericht van Nico van der Want. Kostbare broer en vriend.
Doorgeplaatst op facebook door Peter Gerrets (www.facebook.com/peter.gerrets) [email : pastor@ingodsveiligehanden.nl & p.gerrets@casema.nl]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar