WAAR DENK IK AAN ? (em.pastor Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3690
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

WAAR DENK IK AAN ? (em.pastor Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Zo Mei 22, 2016 5:52 pm

Peter Gerrets :

ZONDAG 22-05-2016.

WAAR DENK IK AAN ?

Vandaag denk ik aan:
* Allen, die om wat voor reden de kerk de rug hebben toegekeerd.
* De schuld van de kerk, omdat ze soms de taal niet spreekt van kinderen en volwassenen.
Maar vasthoudt aan haar eigen vakjargon. Vasthoudt aan tradities die mensen van 2016 niets meer zeggen. Of erger: mensen buitensluit die Gods liefde en de liefde van de kerkgemeenschap zo hard nodig hebben.
* Elke kerk moet, omwille van Jezus Christus een Welkomkerk zijn.
Men mag geen enkel onderscheid maken tussen mensen onderling.
* Aan al die volgelingen van Jezus Christus die opgesloten zijn in concentratiekampen, vervolgd, verdrukt en afgeslacht worden.
Onze broeders en zusters.
* Aan alle kinderen van Abraham, Izaak en Jakob. God sloot met hen verbonden waaraan Hij zich onverkort houdt.
* Aan alle predikanten, priesters, pastors, voorgangers en aan alle kerkmusici die vandaag dienst mogen doen.
Beziel hen allen door de kracht van de heilige Geest.
* Aan de raad van Psalm 118:8 dat het beter is om bij de HEER je toevlucht te zoeken, dan veiligheid bij mensen.
* Aan jou denk ik. Dat God de kans krijgt Zijn zegenende handen op jou te leggen en jouw gebroken hart geheeld wordt.

Voor allen een prachtige zondag.

Peter Gerrets.

(www.facebook.com/peter.gerrets)
[email : pastor@ingodsveiligehanden.nl & p.gerrets@casema.nl]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar