"Niets kan ons van Jezus scheiden" (em.pastor Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3690
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

"Niets kan ons van Jezus scheiden" (em.pastor Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Do Apr 14, 2016 1:18 pm

Peter Gerrets :

DONDERDAG 14-04-2016.

"Niets kan ons van Jezus scheiden"
(n.a.v. het slot van Romeinen 8).

De voorbije twee avonden heb ik de film op Youtube bekeken: "The Hiding Place".
Het huis van de familie ten Boom in de Barteljorisstraat in Haarlem.
Vader ten Boom, horlogemaker.
Zijn dochter Corrie was de eerste vrouwelijke horlogemaker in Nederland.
Zeer gelovige mensen. Christenen-uit-één-stuk.
Met een grote liefde voor Gods verbondsvolk, Israël.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben zij talloze Joodse onderduikers geholpen, in huis opgevangen. Vader ten Boom droeg een Jodenster uit solidariteit met Gods volk.
Ze werden verraden. De hele familie afgevoerd. De onderduikers zijn niet ontdekt en zijn niet opgepakt.
Maar bijna de hele familie is in concentratiekampen omgekomen.
Corrie en Betsy kwamen terecht in de hel van Ravensbrück.
Twee vrouwen die sterk met elkaar verbonden waren, maar er vast van overtuigd waren dat God enkel liefde is. Temidden van zware ontberingen, slecht voedsel, erbarmelijke omstandigheden, ongedierte, koude, zwaar werk, lange appèls. Uren staan ook in de winter. Elke avond las Betsy uit het meegesmokkeld bijbeltje voor aan de barakbewoners. En getuigde onophoudelijk van Gods liefde. Want was het onnoemelijk lijden in het kamp te vergelijken met Gods lijden in Christus? Betsy stierf. Corrie zette de missie voort, die Betsy haar opgedragen had totdat ze door een administratieve fout werd vrijgelaten.
De liefde van God is zelfs in de hel van Ravensbrück ervaren.
Vanaf haar vrijlating heeft Corrie het evangelie van Gods liefde en vergeving in alle eenvoud verkondigd.
Een liefde die zó krachtig is dat ze de beul kon vergeven die Betsy zo afgeranseld had.
Ze bezocht meer dan 60 landen.
Preekte in kerken, gevangenissen, onderweg. Ik heb haar als jong christen verscheidene malen mogen ontmoeten en mogen horen.
Tante Corrie.
Psalm 139 zegt, dat we ons nooit aan Gods aandacht, zorg en liefde kunnen onttrekken zelfs niet in het dodenrijk.
God heeft Zijn hart erop gezet mensen met Zich te verzoenen door Christus' vreselijk, afschuwelijk lijden en sterven en Zijn overwinning over de dood en de hel en de tegenstander.
Ik treur met de familie van Jan Baarssen op Urk.
Ik treur met Lenie Spaans en haar familie, omdat morgen haar moeder gecremeerd wordt.
Ik treur met elke vader en elke moeder die wachten op de terugkeer van een weggelopen kind.
Gods liefdevolle ogen doorzoeken de ganse aarde.
Niemand ontkomt aan Gods zoekende liefde.
Geen oorlog, geen concentratiekamp, geen enkele kracht of macht, geen ontbering, geen mens, geen gevangenismuur, geen kwaad, zelfs de dood kan ons niet scheiden van Jezus.
Je kunt je bed opmaken in de hel.
Hij vindt je.
Geen afgrond zo diep of Jezus is dieper gegaan.
En vergeet nooit en nimmer:
Er is géén mens, géén vroom mens, géén dominee die een uitspraak kan of mag doen over de eeuwige bestemming van ongelovigen, andersdenkenden, notoire zondaars of zondaressen, niet over andersgeaarden, zelfs niet over hen die zelfmoord plegen.
De hand op de mond.
Daar gaan mensen niet over.
Gelukkig niet.
Mensen zien aan wat voor ogen is en God het hart.
Want hoe vaak bent u, ben jij het Vaderhuis ontvlucht?
Weet je überhaupt dat er een Vader is die al zolang op een levensteken van jou wacht?
We bidden voor ouders die kapot zijn van verdriet.
We bidden voor ontvoerde kinderen.
Voor kinderen die welbewust het ouderlijk huis hebben verlaten.
Toe....noem die éne Naam....Jezus!
Als je Jezus zegt, dan zeg je: De HEER zal mij redden!
"Al wie de naam van de Here aanroept, zal gered worden".
Ook al ga ik door een diep dal...niets kan mij scheiden van Jezus.
Was het niet in Jezus dat Gods liefde zich ten volle openbaarde?
Hij weet mij te vinden.
En niets kan mij, kan u, kan jou van Jezus scheiden.
Ook de kerkmensen niet.
De farizeeërs niet.
En niets in de hemelse gewesten, en niets op deze aarde en niets onder de aarde kan mij scheiden van Gods liefde die voor állen zichtbaar, hoorbaar en tastbaar geworden is in Jezus Christus.

Peter Gerrets.

(www.facebook.com/peter.gerrets)
[email : pastor@ingodsveiligehanden.nl & p.gerrets@casema.nl]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar