" URK " (em.past. Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5699
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" URK " (em.past. Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Ma Jan 25, 2021 11:15 am

Peter Gerrets :

" URK "

Was een eiland, nú aan het vaste land verbonden, maar is in denken en voelen nog altijd een eiland.
Eeuwen geschiedenis wis je niet uit.
Urk is absoluut gastvrij. Vormt een geweldige gemeenschap vooral in tijden van nood.
Een gemeenschap die zorgt voor elkaar.
Die geeft, ruimhartig geeft als er elders in de wereld nood is.
Een hardwerkende bevolking.
Qua leeftijdsopbouw een dorp van jonge mensen.

Ik voel me van harte met Urk verbonden.
In geloof in Christus met al die Urkers die geloven, op Hem vertrouwen.

Urk is niet het nieuwe Jeruzalem.
Niet een dorp dat geen dwarse denkers kent.

Geschokt keek ik toe naar wat er zaterdagavond 23-01-2021 tegen 21.00 uur gebeurde.
Er is een probleem met een groep jongelui die onaanvaardbaar gedrag vertonen en al eerder vertoonden.
Heeft u als ouder uw pubers volledig in de hand?
Urkers kunnen trots zijn en klagen dat Urk er in de media slecht vanaf komt.
Maar dit gedrag kán echt niet.
Zo’n testlocatie van de GGD vernielen kan niet ongestraft.

Maar als ik dan de reacties lees over de hele Urker bevolking van ‘buitenstaanders’ dan word ik boos.
Je mag niet de hele Urker bevolking te schande maken om wat tientallen jongeren hebben aangericht.
Wat las ik: Urk het IJsselmeer in drijven, Urkers niet meer opnemen op het IC, de huidige bevolking is tot stand gekomen door inteelt.
En meer gruwelijke dingen!

En sommige Urkers die denken dat ze voor ‘vrijheid’ strijden....die blij zijn met het afbranden van de GGD-testlocatie....hebben onzinnige denkbeelden, die helaas meerdere mensen in ons land delen en tot onaanvaardbare acties leiden.
Die almaar roepen dat die coronavirussen niet erger zijn dan een normaal griepje.
Willen we ervan af? Zo snel mogelijk? Neem dan de maatregelen, noodmaatregelen, serieus!

De ‘ontkenners’ doen alsof we in een dictatuur leven en de maatregelen nooit meer opgeheven worden.
Ik bid voor Urk. Voor heel ons land.
Vertrouwt u op God, dan vraagt God volharding in dat vertrouwen.
Hoe meer we ons houden aan de maatregelen des te eerder zijn we van deze coronapandemie af.
Geliefde Urker vrienden/vriendinnen Gods zegen over jong en oud. Die ziek zijn en gezond. Die door de maatregelen in ernstige problemen zijn geraakt en ook over de raddraaiers.

Peter Gerrets.

[p.gerrets@casema.nl]
(www.facebook.com/peter.gerrets)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar