DE REGENBOOG. (door Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

DE REGENBOOG. (door Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Di Feb 09, 2016 10:39 am

Peter Gerrets :

DINSDAG 09-02-2016.

DE REGENBOOG.

Zware regen en gelijktijdig zon en dit fenomeen vertoont zich in de wolken.
Van kleins af aan veroorzaakt dit verrukking, verwondering, verbazing.
Deze boog in de wolken is in de allereerste plaats: hemels teken van Gods belofte aan Noach - Ik, de Heer, zal deze aarde nooit meer prijsgeven aan een alles-vernietigende zondvloed.
God blijft de aarde trouw.
God blijft trouw aan Israël en de volken. Jou en mij. In de tweede plaats zien mensen er een gevarieerde kleurenpracht in. Diversiteit.
De regenboog is geannexeerd door de homobeweging.
Alle mensen, wie ze ook zijn, vormen een prachtig kleurenspel.
Ik ben homo. Toen ik dát voor het éérst opbiechtte in een brief aan wijlen ds. Gerrit Toornvliet, radiopredikant in Bloemendaal, docent aan mijn theologie-opleiding in Brussel, heeft hij mij nooit schriftelijk of mondeling geantwoord.
Na enkele weken heeft hij contact opgenomen met één van mijn docenten die mij moest vragen of ik een preekbeurt van hem wilde overnemen. Ik heb me verzet, maar uiteindelijk ben ik gegaan naar Amsterdam CS. zijn medewerkster Greetje bracht mij toen naar Tuindorp Oostzaan waar ik die middag moest voorgaan in de Gereformeerde Regenboogkerk. Toen heb ik me dat niet gerealiseerd. Sinds kort wel.
Wát een geweldige dienst! God is trouw aan zijn kinderen, waarmee ze ook worstelen, ook aan mij. Er is geen één mens hetzelfde, ook niet als je er één van een tweeling bent.

Peter.
( http://www.facebook.com/peter.gerrets )
[pastor@inGodsveiligehanden.nl]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar