" OUDEJAARSDAG " (door Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" OUDEJAARSDAG " (door Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Ma Dec 31, 2018 12:38 pm

Peter Gerrets :

OUDEJAARSDAG

Dit wil ik nog kwijt:

Wáárom maken we ons steeds meer zorgen over ons milieu?

In de afgelopen week en vandaag en vannacht verpesten we wat we eventueel aan een schoner milieu over 2018 gewonnen hebben.
Met z'n allen zijn we zó dom, zó rijk, zó arrogant dat we rustig voor rond de
€ 70.000.000 aan knal en siervuurwerk laten ontploffen. De lucht is verstikkend.
Waar halen alle uitkeringstrekkers en mensen met een minimumloon ineens het geld vandaan?

Wat hadden we met die € 70.000.000 kunnen doen?

Waarom vieren we Oudejaarsdag en de Nieuwjaarsnacht expres, opzettelijk op zo'n manier dat mensen voor hun hele leven gehandicapt blijven, blind?

Hier in Den Haag in de wijk waar ik woon is het alsof ik me bevind in oorlogsgebied.
Al jarenlang klagen burgers, ouderen, mensen met huisdieren, artsen dat er eindelijk een verbod op knalvuurwerk komt. Onze laffe overheid grijpt niet in.

Die vreselijke cafébrand in Volendam, de vuurwerkramp in Enschede, de mensen die in de loop van vele jaren gehandicapt zijn geraakt, blijvend blind, of zelfs omkwamen, het kan ons niet schelen.
Even zijn we kapot, daarna gaan we gewoon door.

Laten gemeenten op een veilige plek door professionals siervuurwerk afsteken, maar nooit meer vuurwerk te koop aanbieden voor amateurs en ook nooit meer laten afsteken door amateurs.

Demonen bestraf je na indringend gebed.
Niet door vuurwerk af te steken of brandstapels.

We zijn toch geen heidenen?

Onze overheid houdt campagnes tegen overmatig alcoholgebruik.
Ondertussen blij met elke drinker.
Anti-rookmaatregels, blij met elke roker.
Probeert automobilisten uit de auto te krijgen, blij met elke automobilist,
want laat de accijnzen maar binnenstromen.

Soms denk ik: in wat voor een krankzinnig land leef ik.
Niet: wereld, maar land.
Het is de mensheid zelf die bezig is het leven op aarde onmogelijk te maken.

Dat doet God niet, dat doen wij: mensen.

En dan dat maken van goede voornemens!
Het mislukt!

Er is één remedie: STOP om met jouw rug naar God toe te staan, je leven loopt op een catastrofe uit.
KEER JE OM, ga 2019 in met jouw blik gericht op God die in Jezus mens werd en in de praktijk van het dagelijks leven liet zien hoeveel Hij van mensen houdt.
Doe toch niet alsof jij zélf alles onder controle hebt.
HEER, ik ga niet langer een nieuw jaar in zonder U. Vergeef me dat ik dat jarenlang gedaan heb. Ik geef me voortaan aan U over. Wijs mij de weg.

En nee, gelovigen zijn geen betere mensen. Ware christenen hebben ooit diezelfde beslissing genomen omdat ze ontdekten dat het niet ging zonder Jezus.
Met Jezus alleen bewandel je de weg die uitkomt waar Hij jou uiteindelijk hebben wil. Thuis bij God, in Gods wereld.

Als je toch zó 2019 ingaat.....

Peter Gerrets.

[p.gerrets@casema.nl]
(www.facebook.com/peter.gerrets)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar