" Ik begrijp het niet meer..... " (Ds. Ernst-Faith Edjo De Jager)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" Ik begrijp het niet meer..... " (Ds. Ernst-Faith Edjo De Jager)

Berichtdoor Ton » Di Okt 09, 2018 11:04 am

Ernst-Faith Edjo De Jager :

5 oktober om 18:03 · 

Ik begrijp het niet meer.....

Als ik als dominee zeg: laten we vooral en meer aandacht aan onze eigen mensen besteden ben ik rechtsradicaal.
Als ik als dominee zeg: we moeten ons harder opstellen en de politiek dwingen meer en beter voor de ouderen en zieken te zorgen, ben ik een linkse rakker.
Als ik als dominee zeg: nee de kerk is geen speelbal in (extreme-) islamitische handen en dus ook geen zogenaamde schuilplaats voor zogenaamde vluchtelingen: dan deug ik niet als Christen. Maar in de christelijke kerk waarin de islamieten dan te gast zijn, wordt er demonstratief islamitisch gebeden en hardop uit de Koran gelezen!! De Christelijke Kerk ontheiligd !
(Probeer als Christen eens onderdak te krijgen in een moskee en probeer daarin eens een Christelijke Eredienst op te dragen en uit de Bijbel te citeren. Mag je proberen maar gaat nooit gebeuren!)
Als ik als dominee zeg: primair gaat onze aandacht uit naar eigen mensen in nood, welke humanitaire nood dan ook, krijg ik te horen dat er zoveel arme mensen in 3e wereldlanden zijn en of ik geen 'hart' heb?! Ik heb een hart voor mensen in nood, maar weiger om over onze eigen mensen in nood heen te stappen om mooi weer te maken ergens in Verweggiestan.
Als ik als dominee zeg: laat ons bidden voor alle mensen op aarde, maar beginnen met werken voor onze naasten krijg ik te horen dat ik discrimineer. Er staat toch echt: bidden voor álle mensen.
Als ik als dominee zeg dat ik geen sympathie koester voor de (politieke) staat Israël, maar het Jodendom (net als alle andere religies) een sympathiek hart toedraag: wordt ik verketterd door de (orthodoxe) protestantse gemeenten welke krampachtig vasthouden aan wat er niet is. De huidige Staat Israël is een politiek opzetje. Heeft niets, nul met het geschrevene in de Bijbel van doen.
Als ik als dominee zeg dat ik geweld verafschuw, maar weiger de andere wang toe te keren, ben ik ineens een oorlogszuchtige man. Huh??? Ik verafschuw ál het geweld, dus ook op mijn wang.
Als ik als dominee zeg: blijf met je handen van onze cultuur af, van een onze Christelijke normen en waarden, van onze eeuwenoude tradities, ben ik ineens een rechtse extremist. Het zij dan maar zo. Toch, blijf met je handen van onze Christelijke cultuur en de geschiedenis af. Wie zich hier niet thuis voelt hoeft maar één ding te doen: verkassen!
Als ik als dominee zeg dat de veiligheid van ons land (welk land dan ook) en van de mensen daarin op plaats nummer één te zetten boven economisch belang gaan, alle financiële instellingen ineens héél boos worden. Ik zou toch moeten begrijpen dat de economie heel belangrijk is! Tja ook belangrijk. Maar veiligheid aan onze grenzen nog veeeel meer.
Als ik als dominee de belangen van onze mensen, de mannen vrouw in onze straten en buurten, onze gemeente verdedig, ook bij politieke aangelegenheden, gaat links en rechts lopen zaniken dat Kerk en Staat gescheiden moeten blijven. Hallo ik ben niet met de Staat getrouwd! Wel met God Almachtig, wel met Jezus Christus en zo u wilt ook met 'mijn' kerk en mijn gemeente. En die belangen behartig ik met hart en ziel.
Als dominee ben ik geroepen zorg te dragen voor o.a. het geestelijk, maatschappelijk, fysieke en innerlijk welzijn van de gemeente. Wegkijken en alleen maar 'politiek correct' wegkijken, opzitten en pootjes geven is er niet (meer) bij. In de tijd van nu, moeten we de barricaden op, moeten we, moet ik duidelijk maken dat er grenzen getrokken moeten worden.
Gods genade is openbaar geworden tot redding van alle mensen. Ze leert ons dat we goddeloze en wereldse begeerten moeten afwijzen en bezonnen, rechtvaardig en vroom in deze wereld moeten leven.
Titus 2:11-12 | NBV

Ernst-Faith Edjo De Jager
(www.facebook.com/ernstfaith.gager.7)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar