" WAT IS GELOVEN ? " (em.pastor Peter Gerrets)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" WAT IS GELOVEN ? " (em.pastor Peter Gerrets)

Berichtdoor Ton » Wo Okt 03, 2018 11:28 am

Peter Gerrets :

DINSDAG 02-10-2018

WAT IS GELOVEN ?

Voor een categorie gelovigen: passivisme.
Met de armen over elkaar afwachten of de HERE ons 'het vertrouwen' doet aanwaaien. Ik heb niets, ik wil niets, ik doe niets. Het moet mij gegeven worden.
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw.
Voor een andere categorie gelovigen: activisme. Doen, handelen, methoden uit proberen.

En dat doen is zo vaak met de mond leugens vertellen.
Proclameren.
Eindeloos bijbelteksten citeren.
De hele dag hardop zeggen: 'Door Uw striemen is mij genezing geworden' of: 'Ik ben door Jezus genezen'.

Ik schrik soms van de opdrachten die zieken krijgen of pas herstelden.
Géén van die opdrachten heeft Jezus mensen ooit meegegeven.

Jezus zei nooit: 'Wacht maar tot jij geloof ontvangt'.
Maar wel: 'Ga naar het badwater Siloam en was je daar'. Dat is handelen op het woord van Jezus. En de blinde werd ziende.

Jezus zei niet: 'Wacht totdat we méér dan vijf broodjes en twee visjes krijgen'.
Hij dankte en gaf de opdracht het weinige wat er was te breken en te delen.
Gaan en ondertussen voltrok zich het wonder van de vermenigvuldiging.

Toen Corrie ten Boom na de oorlog de kampbeul ontmoette die haar zus Betsy doodde en hij vóór haar stond en haar een hand wilde reiken, stond ze versteend.
Toen ze besefte dat haar de Geest was gegeven, de liefde Gods in haar hart, reikte ze hem haar versteende arm en hand en plotseling was daar Jezus' liefde en vergeving en kon ze hem vergeven.

Handelen op Jezus' woord en we ontvangen wat we niet bezaten.

Ter overweging.

Peter Gerrets.

[p.gerrets@casema.nl]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar