TIJD MET JEZUS - Dagelijks bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Do Okt 29, 2020 9:53 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Kracht ervaren

Luisteren in de stilte van de Jezusruimte

Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood.
Filippenzen 3:10

Lees
Wat valt je op in bovenstaande woorden? Wat raakt je?

Luister
Ik kwam op aarde om te leven, te lijden en te sterven aan het leven. Maar de liefde overwon en daarom stond Ik op uit het graf. Nu wil Ik dat jij ook de kracht van mijn opstanding ervaart, terwijl je ook merkt wat het betekent om te lijden aan het leven. Daarom zeg Ik: ken mijn kracht in alles wat er gebeurt in je leven!

Bid
Heer Jezus, leer mij uw kracht ervaren.

WEES STIL
Neem nu tijd om stil te zijn in Jezus' aanwezigheid.

(Uit : tijdmetJezus.nl
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Vr Okt 30, 2020 11:33 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Houd vol

Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft.
Filippenzen 3:12

Lees

Luister
Houd vol! Dat is wat Ik vandaag tegen je zeg. Houd vol. Want Ik ben met jou op weg gegaan. Ik heb je liefdevol gegrepen om je niet weer los te laten. Laat ook Mij niet los maar houd vol op de weg die je gaat in het leven. Laat je leiden door mijn heilige Geest. Dan zul je het doel bereiken waarvoor je geschapen bent: aan Mij gelijkvormig worden.

Bid
Heer Jezus, help me om vol te houden.

WEES STIL

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Ma Nov 02, 2020 11:21 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Wat voor me ligt

Ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt.
Filippenzen 3:13

Lees

Luister
Richt je op wat voor je ligt. Leef als een mens die vervuld is van hoop. Want mijn toekomst komt eraan. Ik ben dag in dag uit bezig om te komen in deze wereld met mijn licht en mijn liefde. Vergeet wat achter je licht en kijk actief uit naar de toekomst die naar je toe komt. Mijn licht schijnt jou nu al tegemoet.

Bid
Heer Jezus, laat me op uw toekomst zijn gericht.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Ma Nov 02, 2020 11:26 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - De hemelse prijs

Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.
Filippenzen 3:14

Lees

Luister
Ik moedig je vandaag aan om recht op je doel af te gaan. Daartoe heb Ik je geroepen. Dat doel is de hemelse prijs: het eeuwige leven, het leven met eeuwigheidswaarde, het hemelse leven dat tot de rand toe gevuld is met licht en liefde. Niet alleen later, maar ook nu al: hier en nu leven in eeuwigheid als kind van de Vader, vervuld met mijn Geest. Ga recht op dat doel af.

Bid
Heer Jezus, help me om recht op mijn doel af te gaan.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Ma Nov 02, 2020 11:28 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem -

Wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus.
Filippenzen 3:20

Lees

Luister
Ik ben je Heer en je redder. Ik ben in de hemel: de volledige en volmaakte aanwezigheid van God de Vader, het eeuwige land van de liefde. Dat is ook de woonplaats waarvoor jij bestemd bent. Je bent nu al burger van de hemel! Je woont nu al in het land van licht en liefde en leven, dat voor je gevoel vaak nog verborgen is. Maar het is er: om je heen en in jou. Overal waar Ik ook ben.

Bid
Heer Jezus, leer me hemels te leven.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Di Nov 03, 2020 11:08 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Standvastig

Broeders en zusters, die ik liefheb en naar wie ik verlang, die mijn vreugde en erekrans zijn, blijf standvastig in de Heer.
Filippenzen 4:1

Lees

Luister
Bij alles wat er wankelt in je leven, is er iets dat altijd vaststaat: mijn liefde voor jou. Mijn verlangen gaat naar je uit en Ik heb je lief. Ik vind vreugde in jou. Wees daarom standvastig. Laat je niet van je stuk brengen door alles wat er om je heen gebeurt. Bouw op het fundament van mijn liefde voor jou.

Bid
Heer Jezus, help me standvastig te zijn.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Wo Nov 04, 2020 10:27 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Altijd verheugd

Laat de Heer uw vreugde blijven; ik zeg u nogmaals: wees altijd verheugd.
Filippenzen 4:4

Lees

Luister
Laat Mij de vreugde van je leven zijn. Ook als er verdriet en verwarring is vanwege dingen die gebeuren en die je niet in de hand hebt, blijft er altijd reden om je te verheugen. Ik ben er. Ik laat je niet alleen. Ik laat je lachen omdat er altijd weer genade is, een nieuw begin, hoop op een betere wereld. Wees daarom altijd verheugd omdat Ik er ben en zijn zal. Eeuwig.

Bid
Heer Jezus, vul mij met uw vreugde.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Do Nov 05, 2020 10:17 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Vriendelijke mensen

Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij.
Filippenzen 4:5

Lees

Luister
Ik ben elk moment van de dag dichtbij je. Mijn aanwezigheid is de constante factor in jouw leven. Als je je daar van binnenuit op richt, zul je ervaren dat mijn vriendelijkheid en vreugde en vrijheid in jou zijn. Je laat iets van Mij zien aan de mensen om je heen als je vriendelijk bent. Daarom: laat iedereen je kennen als een vriendelijk mens.

Bid
Heer Jezus, vul mij met uw vriendelijkheid.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Vr Nov 06, 2020 10:56 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Over niets bezorgd

Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden.
Filippenzen 4:6

Lees

Luister
Er is veel waarover je bezorgd kunt zijn. Over je gezondheid, over wat er gebeurt in je eigen leven en in de wereld, over de toekomst. Maar Ik nodig je uit om bij elke zorg die je ervaart je naar Mij toe te wenden. Vraag wat je nodig hebt. Dank voor waar je blij mee bent. Leg je leven in mijn hand.

Bid
Heer Jezus, leer me om niet bezorgd te zijn.

WEES STIL

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399

Berichtdoor Ton » Ma Nov 09, 2020 9:27 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Vredestichters

Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.
Filippenzen 4:7

Lees

Luister
Wees een vredestichter! Dat is wat de wereld nodig heeft: mensen die mijn vrede kennen. Het is een vrede die alle verstand te boven gaat. Verbind je hart en je gedachten steeds opnieuw met mijn aanwezigheid in jouw leven. Laat alles wat je ervaart en denkt gekleurd zijn door mijn Geest. Gelukkig zijn de vredestichters, want zij zullen de aarde bezitten.

Bid
Heer Jezus, geef mij uw vrede.

WEES STIL

Terug naar