Dagelijks Bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Za Nov 16, 2019 10:31 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Bruiloftsgasten

Luisteren naar Gods stem

Bruiloftsgasten kunnen toch niet vasten zolang de bruidegom bij hen is? Nee, zolang ze de bruidegom bij zich hebben, kunnen ze niet vasten.
(Marcus 2:19)

Bruiloftsgasten

[LEES:]
Wat valt je op in bovenstaande woorden? Wat raakt je?

[LUISTER:]
Ik ben de Bruidegom. En jij bent een bruiloftsgast. Bij Mij in de buurt is er feest en is er vreugde. Vasten hoeft dan niet. Vier feest. Ik wil dat mijn vreugde je hart vervult. Daarom spreek Ik de woorden die Ik spreek: om je overvloedige vreugde te geven. Ik ben de Bruidegom. Jij bent een bruiloftsgast. [BID:]
Heer Jezus, geef mij uw vreugde.

[WEES STIL:]
Neem nu tijd om stil te zijn in Jezus' aanwezigheid.

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Ma Nov 18, 2019 10:44 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Voor de mens

Luisteren naar Gods stem

De sabbat is er voor de mens, en niet de mens voor de sabbat; en dus is de ​Mensenzoon​ ook ​heer​ en meester over de sabbat.
(Marcus 2:27-28)

Voor de mens

Ik ben Heer van de sabbat. Ik ben de meester van de rust. Ik roep je om te rusten. Niet alleen maar werken. Niet alleen maar bezig zijn. Ik roep je om te rusten en te leven vanuit de rust. Vier sabbat. Vier een dag van rust. En je zult weer kunnen ademhalen, en de Geest in je laten werken.

[BID:]
Heer Jezus, leer me te rusten, rusten in U.

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Ma Nov 18, 2019 10:47 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Standhouden

Luisteren naar Gods stem

Als een koninkrijk innerlijk verdeeld is, kan dat koninkrijk niet standhouden; als een gemeenschap innerlijk verdeeld is, zal die gemeenschap niet kunnen standhouden.
(Marcus 3:24-25)

Standhouden

Innerlijke verdeeldheid maakt veel kapot. Het is zo belangrijk om oprecht en integer te zijn, mensen uit één stuk. Verdeeldheid van binnen maakt scheuren. Daarom roep Ik je op: draag bij aan eenheid. Laat verdeeldheid los en zoek de ander. Vorm samen mijn koninkrijk van mensen die elkaar zoeken en vinden in mijn Geest.

Heer Jezus, laat me mogen bijdragen aan eenheid, waar dan ook.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Di Nov 19, 2019 4:12 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - De wil van God

Luisteren naar Gods stem

Want iedereen die de wil van God doet, die is mijn broer en zuster en moeder.
(Marcus 3:35)

De wil van God

Het is de wil van God dat je je naaste liefhebt, dat je Mij volgt en dat je je laat leiden door de heilige Geest. Als je de wil van God doet, maak je deel uit van mijn gezin: de familie van de Vader op aarde. Allemaal broers en zussen die hun Vader zichtbaar willen maken voor de mensen!

Heer Jezus, geef me veel liefde voor de wil van God!

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Wo Nov 20, 2019 10:39 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - De zaaier zaait het woord

Luisteren naar Gods stem

De zaaier zaait het woord. Sommigen zijn als het zaad dat op de weg valt: het woord wordt wel gezaaid, maar wanneer ze het gehoord hebben, komt meteen Satan om het woord weg te graaien dat in hen gezaaid is.
(Marcus 4:141-5)

De zaaier zaait het woord

Ik zaai het woord van mijn Vader in jouw leven. Ik wil graag dat je zijn stem hoort en zijn weg volgt. Maar pas op dat de woorden niet op steengrond vallen. Dan hebben ze geen enkel effect. De Satan graait de woorden direct weer weg. Laat dat niet gebeuren! Laat Mij Gods woorden zaaien in je hart.

Heer Jezus, geef dat uw woorden echt landen in mijn leven.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Do Nov 21, 2019 9:32 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Geen wortel

Luisteren naar Gods stem

Anderen zijn als het zaad dat op rotsgrond is gezaaid: wanneer zij het woord hebben gehoord, nemen ze het meteen met vreugde in zich op, maar in hen schiet het geen wortel, ze zijn te oppervlakkig, en als ze vanwege het woord worden beproefd of vervolgd, houden ze geen ogenblik stand.
(Marcus 4:16-17)

Geen wortel

Mijn woorden willen diepe wortels krijgen in je leven. Is daar ruimte voor bij jou? Er is veel wat je weghoudt bij mijn woorden. Het leven verleidt je voortdurend tot oppervlakkigheid. Je wordt op de proef gesteld. Zorg dat je stand houdt. Laat er ruimte zijn voor diepte in je bestaan. Want Ik wil met mijn woorden in je komen.

Heer Jezus, bewaar me voor oppervlakkigheid. Geef me diepte.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Vr Nov 22, 2019 10:52 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Tussen de distels

Luisteren naar Gods stem

Weer anderen zijn als het zaad dat tussen de distels is gezaaid: ze hebben het woord wel gehoord, maar de zorgen om het dagelijks bestaan en de verleiding van de rijkdom en hun verlangens naar allerlei andere dingen komen ertussen en verstikken het woord, zodat het zonder vrucht blijft.
(Marcus 4:18-19)

Tussen de distels

Ik spreek woorden van liefde en trouw in je leven. Maar wat is het belangrijk dat die woorden niet verstikt worden door alles wat je bezig houdt, door al je zorgen, door alle taken en acties die je hebt te doen. Pas op voor de aantrekkingskracht van geld en bezit. Verlang alleen naar Mij, en naar mijn woorden. Dan zul je vrucht dragen.

Heer Jezus, leer me steeds meer verlangen naar uw woorden.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Za Nov 23, 2019 10:28 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Goede grond

Luisteren naar Gods stem

Maar er zijn ook mensen die zijn als het zaad dat op goede grond is gezaaid: zij horen het woord en aanvaarden het en dragen vrucht, sommigen dertigvoudig, anderen zestigvoudig en weer anderen honderdvoudig.
(Marcus 4:20)

Goede grond

De woorden die Ik spreek komen recht uit mijn hart. En Ik wil graag dat ze in jouw hart landen, diep in jouw hart. Want op die manier zullen mijn woorden veel vrucht gaan dragen in je leven. Je zult groeien in gehoorzaamheid en liefde, in trouw en bewogenheid, in nederigheid en zachtmoedigheid. Luister naar mijn woorden.

Heer Jezus, geef dat uw woorden veel vrucht dragen in mijn leven.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Za Nov 30, 2019 11:30 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Lamp

Luisteren naar Gods stem

Je steekt toch geen lamp aan om hem onder een korenmaat te zetten of onder een bed weg te bergen? Nee, je zet hem op een standaard.
(Marcus 4:21)

Lamp

Een lamp is er om licht te brengen. Die berg je dus niet weg en die verstop je niet. Jij bent een lamp: geroepen door mijn Vader om licht te brengen in deze wereld. Laat je licht schijnen voor de mensen. Wandel als kind van het licht en laat zo iets zien van mijn verlichtende aanwezigheid in mensenlevens.

Heer Jezus, maak mij een licht in deze wereld.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Za Nov 30, 2019 11:31 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Klein zaadje

Luisteren naar Gods stem

Het is als een zaadje van de mosterdplant, het kleinste van alle zaden op aarde wanneer het gezaaid wordt. Maar als het na het zaaien opschiet, wordt het het grootste van alle planten en krijgt het grote takken, zodat de vogels van de hemel in zijn schaduw kunnen nestelen
(Marcus 4:31-32)

Klein zaadje

Mijn koninkrijk is als een klein zaadje. Onopvallend. Niet schreeuwerig. Klein. Kwetsbaar. Zo ga Ik te werk. Zo gaat de Geest te werk. Maar uit zoiets kleins en kwetsbaars groeit iets groots en krachtigs! Ontdek hoe dat in jouw leven gaat. Mijn koninkrijk is al in jou! Zoek niet naar wat groot en verheven is. Zoek Mij.

Heer Jezus, laat me in kleinheid uw koninkrijk ontdekken.

Terug naar