Dagelijks Bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Wo Okt 16, 2019 11:32 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Wees mij genadig

Luisteren naar Gods stem

De ​tollenaar​ echter bleef op een afstand staan en durfde niet eens zijn blik naar de hemel te richten. In plaats daarvan sloeg hij zich op de borst en zei: 'God, wees mij zondaar ​genadig.'
(Lucas 18:13)

Wees mij genadig

[LEES:]
Wat valt je op in bovenstaande woorden? Wat raakt je?

[LUISTER:]
"Gelukkig ben je als je nederig van hart bent, want dan kun je het koninkrijk van de hemel binnengaan. Zoals die tollenaar uit het verhaal dat ik vertelde. Hij kende zijn tekortkomingen, zijn armoede, zijn zonden. Hij wist dat hij zich nergens op kon laten voorstaan. Hij boog voor de Vader in de hemel. Spreek zo ook je hart uit en erken dat je genade nodig hebt."

[BID:]
"Heer Jezus, ik erken dat ik niet zonder genade kan. Wees mij genadig."

[WEES STIL:]
Neem nu tijd om stil te zijn in Jezus' aanwezigheid.

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Do Okt 17, 2019 10:23 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Rechtvaardig in Gods ogen

Luisteren naar Gods stem

Ik zeg jullie, hij ging naar huis als iemand die ​rechtvaardig​ is in de ogen van God, maar die ander niet. Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.
(Lucas 18:14)

Rechtvaardig in Gods ogen

"Als je nederig bent, als je kiest voor kwetsbaarheid en zachtmoedigheid, dan zal je Vader dat opmerken. Langs die weg - het is de weg die Ik ging - komt het koninkrijk van de hemel naar je toe: dat je in Gods ogen rechtvaardig bent. Dan kom je thuis in Gods nieuwe wereld. Dan ontvang je echte innerlijke goedheid die niemand je maar kan afnemen."

"Heer Jezus, dank u dat ik door u rechtvaardig ben in Gods ogen."

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Vr Okt 18, 2019 11:22 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Laat ze komen

Luisteren naar Gods stem

Laat de kinderen bij me komen, houd ze niet tegen, want het ​koninkrijk van God​ behoort toe aan wie is zoals zij.
(Lucas 18:16)

Laat ze komen

"Bij Mij is iedereen meer dan welkom. Speciaal de kwetsbaren en zwakken nodig Ik uit om naar Mij toe te komen. Zij ervaren dat ze kracht missen, dat ze niet sterk zijn, het leven alleen niet aan kunnen. Zoals de kinderen: zij hebben zorg en aandacht nodig en ze weten dat. Ik ben er voor zwakken en kwetsbaren. Zo ben Ik er ook voor jou."

"Heer Jezus, help me als een kind kwetsbaar en zwak te zijn. Hier ben ik."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Za Okt 19, 2019 10:53 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Open staan voor het koninkrijk

Luisteren naar Gods stem

Ik verzeker jullie: wie niet als een ​kind​ openstaat voor het ​koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!
(Lucas 18:17)

Open staan voor het koninkrijk

"Ik verlang ernaar dat jij leeft in het koninkrijk van mijn Vader! Ik heb dat koninkrijk voor jou open gedaan. Ik ben de deur naar dat koninkrijk: Gods nieuwe wereld van liefde en kracht, genade en licht. Sta als een kind open voor wat Ik je geef. Sta op en ga binnen. Je bent welkom, welkom om te leven zoals de Vader het heeft bedoeld."

"Heer Jezus, help me om open te staan voor Gods koninkrijk."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Ma Okt 21, 2019 11:16 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Schat in de hemel

Luisteren naar Gods stem

Nog één ding ontbreekt u. Verkoop alles wat u hebt en verdeel de opbrengst onder de armen, dan zult u een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij!
(Lucas 18:22)

Schat in de hemel

"Wat is er in jouw leven wat een blokkade vormt om Mij te volgen? De rijke man die Ik ontmoette zat vol hebzucht: hij zat vast aan zijn geld en bezit en moest daarvan los komen. Waar zit jij nog aan vast? Wat blokkeert jou om Mij te volgen? Of heb je alles al opgeruimd? Hier ben Ik. Ik wil je volop liefde geven!"

"Heer Jezus, laat me zien wat mij nog ontbreekt waardoor ik U niet volop volg."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Ma Okt 21, 2019 11:44 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Voor rijken

Luisteren naar Gods stem

Wat is het moeilijk voor rijken om het ​koninkrijk van God​ binnen te gaan.
(Lucas 18:24)

Voor rijken

"Het koninkrijk van God staat open voor iedereen die wil binnengaan! Maar je rijkdom kan je in de weg zetten. Wat is het dan moeilijk om open te staan voor wat mijn Vader je wil geven. Staat rijkdom jou in de weg? Of je bezorgdheid? Of je trots? Of nog iets anders? Laat het los en wees welkom in het koninkrijk van mijn Vader."

"Heer Jezus, maak ruimte in mij zodat ik open sta om uw koninkrijk binnen te gaan."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Di Okt 22, 2019 10:23 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Mogelijk bij God

Luisteren naar Gods stem

Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.
(Lucas 18:27)

Mogelijk bij God

"Als je naar jezelf kijkt, ontdek je hoeveel er echt onmogelijk is als je het zelf probeert. Kun jij jezelf redden? Kun jij al je problemen oplossen? Kun jij uit jezelf groeien in liefde en goedheid? Maar wat voor jou onmogelijk is, is mogelijk bij God! Laat alles los wat je zelf wilt doen, en geef het over aan de Vader. Dan wordt alles mogelijk."

"Heer Jezus, leer me geloven en ervaren dat bij God alles mogelijk is."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Wo Okt 23, 2019 11:01 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Achterlaten

Luisteren naar Gods stem

Ik verzeker jullie: iedereen die huis of vrouw, broers of zusters, ouders of ​kinderen​ heeft achtergelaten omwille van het ​koninkrijk van God, zal reeds in deze tijd het veelvoudige ontvangen en in de tijd die komt het eeuwige leven.
(Lucas 18:29-30)

Achterlaten

"Als je Mij volgt, is er veel wat je moet loslaten. Laat iedereen achter die voor jou belangrijker is dan het koninkrijk van God. Laat alles los wat een belemmering vormt om in het koninkrijk van mijn Vader te leven. Ik beloof je: je krijgt meer terug dan je loslaat. Als je je leven verliest, zul je het leven in al zijn volheid ontvangen."

"Heer Jezus, leer me erop vertrouwen dat U me alles geeft wat nodig is."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Do Okt 24, 2019 10:16 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Wat wil je?

Luisteren naar Gods stem

Jezus vroeg: ‘Wat wilt u dat ik voor u doe?’ De blinde antwoordde: ‘Heer, zorg dat ik weer kan zien.’
(Lucas 18:41)

Wat wil je?

"Op dit moment kom Ik naar jou toe. Zoals Ik eens aan de blinde man vroeg wat hij wilde, vraag Ik het nu aan jou: Wat wil je dat Ik voor je doe? Wat heb je nodig? Wat mis je? Is er blindheid in je leven waar je van verlost wilt worden? Of is het iets anders? Wat wil je dat Ik voor je doe?"

"Heer Jezus, open mijn ogen zodat ik ontdek wat ik echt nodig heb."

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 4974

Berichtdoor Ton » Vr Okt 25, 2019 10:22 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Zie weer!

Luisteren naar Gods stem

Jezus​ zei: ‘Zie weer! Uw geloof heeft u gered.’
(Lucas 18:42)

Zie weer!

"Ik nodig je vandaag opnieuw uit om volledig op Mij te vertrouwen. Ik weet dat twijfel en geloof steeds om de voorrang strijden in je dagelijkse leven. Kies voor geloof en vertrouwen. Want dat zal redding brengen in je leven: nieuwe moed, nieuwe ruimte, vergeving en bevrijding. Laat je redden. Probeer het niet zelf. Open je ogen en open je hart."

"Heer Jezus, help me op U te vertrouwen. Red mij."

Terug naar