Dagelijks Bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Ma Aug 19, 2019 10:43 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Verkondig het koninkrijk

Luisteren naar Gods stem

Ga op weg en verkondig: 'Het koninkrijk van de hemel is nabij.'
(Matteüs 10:7)

Verkondig het koninkrijk

Ik nodig je vandaag uit, net als mijn Zoon Jezus dat eens deed, om op op weg te gaan. Dit is wat je moet doen: verkondig het evangelie. Verkondig het goede nieuws. Doe dat door je daden en je woorden. Doe dat met hart en ziel. Want door je geloof in Mij maak je deel uit van het koninkrijk van de hemel. De hemel is door Jezus op aarde gekomen. Ik zeg het nog sterker: het koninrkijk van de hemel is zelfs ín jou! Want Jezus is de Heer van heel je leven en van heel je hart. Houdt dat vast, laat het door je leven zien en vertel erover!

Vertel dat het koninkrijk van de hemel nabij is!

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Ma Aug 19, 2019 10:45 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Tekens van het koninkrijk

Luisteren naar Gods stem

Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat lijden rein en drijf demonen uit.
(Matteüs 10:8)

Tekens van het koninkrijk

Het evangelie van mijn koninkrijk is vol kracht! Het bestaat niet alleen in woorden. Er zijn ook indruwekkende tekens van dat koninkrijk dat in jou is en om je heen. Dit zijn de tekens van de kracht van het koninkrijk: waar ziekte is komt herstel, waar dood is komt leven, waar mensen onrein zijn komt zuiverheid en waar het kwaad zich aandient komen goede krachten los. Leef in deze overwinning. Strek je uit naar deze vernieuwing. Want Ik maak alles nieuw. En daar begin Ik nu al mee. Geef je daarom gewonnen aan de kracht van mijn koninkrijk, op aarde zoals in de hemel.

Het evangelie van mijn koninkrijk is vol genezende kracht!

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Di Aug 20, 2019 4:48 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Het stof van je voeten

Luisteren naar Gods stem

Als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten.
(Matteüs 10:14)

Het stof van je voeten

Niet iedereen zit op de boodschap van mijn koninkrijk te wachten. Dat is een ernstige zaak. Mensen ontvangen je soms niet en willen niet naar je luisteren. Ze kiezen er welbewust voor om de vrede van het koninkrijk van de hemel aan hun deur te laten voorbij gaan. Dit deden de leerlingen van Jezus daar mee toe mijn Zoon op aarde was: ze schudden het stof van hun voeten en lieten deze mensen los. Als jij mensen ontmoet die niet willen luisteren en je niet willen ontvangen, laat hen dan los en geef hen over aan Mij. Maar blijf geloven: mijn koninkrijk van de hemel is nabij.

Mijn koninkrijk blijft nabij.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Wo Aug 21, 2019 11:16 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - De Geest die in je spreekt

Luisteren naar Gods stem

Jullie zijn het immers niet zelf die dan spreken, het is de Geest van jullie Vader die in jullie spreekt.
(Matteüs 10:20)

De Geest die in je spreekt

Als leerling van Jezus zul je tegenstand ondervinden vanwege de boodschap van het koninkrijk. Daar was mijn Zoon duidelijk over toen Hij met zijn leerlingen sprak over de weg die ze moesten gaan. Ook jij kunt in situaties terecht komen waarin je bezorgd zult zijn over wat je moet zeggen: of je de goede woorden wel zul vinden. Maar je hoeft niet bang te zijn, want je staat er niet alleen voor. Ik ben met je als je Vader. Mijn Geest woont in jou. Hij zal in je spreken en de woorden geven die je nodig hebt. Ik laat je echt niet in de steek!

Mijn Geest zal in jou spreken.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Do Aug 22, 2019 10:03 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Van de daken schreeuwen

Luisteren naar Gods stem

Wat ik jullie in het duister zeg, spreek dat uit in het volle licht, en wat jullie in het oor gefluisterd wordt, schreeuw dat van de daken.
(Matteüs 10:27)

Van de daken schreeuwen

Ook jij hebt als leerling van Jezus de geheimen van het koninkrijk van de hemel gehoord. Hij sprak ze inn het duister en fluisterde ze in het oor. Maar het was toen en is nu niet de bedoeling dat de geheimen van mijn koninkrijk geheim blijven. Deze geheimen mogen in alle openbaarheid verkondigd worden. Laat op klaarlichte dag het hemelse evangelie klinken! Schreeuw het van de daken! Iedereen mag weten van het koninkrijk dat in mijn Zoon Jezus nabij is gekomen. Leef daarom in verbondenheid met Mij en mijn Zoon op deze dag. En breng aan het licht wat voor alle mensen het allerbelangsrijkste is: Ik ben er!

Spreek het nieuws van mijn koninkrijk uit in het volle licht.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Vr Aug 23, 2019 1:51 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Jezus erkennen

Luisteren naar Gods stem

Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel.
(Matteüs 10:32)

Jezus erkennen

In jouw leven als leerling van Jezus draait het steeds opnieuw om de erkenning van Hem als je Heer. Schaam je nooit voor Hem. Geef er met heel je leven vorm aan geeft dat mijn Zoon jouw Heer is, je verlosser, je leraar, je kracht, je wijsheid, je alles. Ik nodig je uit om dit in je eigen leven steeds weer te vernieuwen. Maar Ik vraag je ook een stap verder te gaan: niet aleen jij maar ook alle andere mensen moeten Jezus erkennen. Want als ze dat doen, zal Hij hen bij Mij als de hemelse Vader erkennen. Ken Jezus en belijd Jezus. Tot eer van Mij, je Vader.

Leef met Jezus. Eer Mij als je Vader.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Za Aug 24, 2019 11:01 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Vrede en het zwaard

Luisteren naar Gods stem

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
(Matteüs 10:34)

Vrede en het zwaard

De woorden die mijn Zoon Jezus spreekt, zijn niet altijd gemakkelijk. Vandaag klinken er heel confronterende woorden in jouw leven. Zeker: Ik ben de Vader van de vrede, mijn Zoon Jezus is de Vredevorst, mijn Geest maakt jou een vredestichter. Maar ook dit is er: niet iedereen zit op die vrede te wachten. Mijn evengelie van redding en verzoening roept ook verzet en tegenstand op. Er zullen mensen zijn die zich niet gewonnen willen geven aan het koninkrijk en aan de overvloed van leven in dat koninkrijk. Jij vindt dat zelf ook vaak nog moeilijk. Dat brengt strijd met zich mee. Ook die hoort erbij. Strijd om in te gaan!

Ik breng niet alleen maar vrede.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Ma Aug 26, 2019 11:44 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Meer van Jezus houden

Luisteren naar Gods stem

Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.
(Matteüs 10:37)

Meer van Jezus houden

Hoeveel houd jij van Jezus? Als je Vader stel Ik je vandaag die vraag. Hoeveel houd jij van Jezus? Als je Hem wilt volgen, als je Mij wilt kennen en als je geleid wilt worden door mijn heilige Geest, dan is het zo belangrijk dat je Jezus liefhebt boven alles en iedereen. Sterker nog: je bent Hem niet waard als je aardse familieleden je meer waard zijn dan Hij. Houd daarom veel van Jezus. Neem een voorbeeld aan Mij: Ik houd van mijn Zoon met alles wat in Mij is. Ik verheug Mij mateloos in Hem! En vergeet niet: Jezus heeft jou eerst liefgehad! Hij heeft alles voor je gegeven.

Heb Jezus lief, meer dan wie ook.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Ma Aug 26, 2019 11:47 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Jezus waard zijn

Luisteren naar Gods stem

Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard.
(Matteüs 10:38)

Jezus waard zijn

Een leerling die niet wil lijken op zijn leraar is niet echt een leerling. Zo is het ook als je mijn Zoon Jezus als leraar hebt. En dat heeft grote gevolgen. Want dat leerling zijn wordt gestempeld door het kruis: je zult veroordeeld worden, je zult uit de groep komen te liggen, je zult bevreemding wekken door hoe je leeft en reageert. Jezus volgen vraagt daarom ook veel en het kost ook veel. Als je dat niet wilt, kun je geen leerling zijn en ben je Jezus niet waard. Maar dan geldt het andersom dus ook: je bent Jezus waard als je je kruis op je neemt en Hem volgt!

Neem je kruis op je. Volg Jezus.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3857

Berichtdoor Ton » Di Aug 27, 2019 11:00 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Groeiende liefde

Luisteren naar Gods stem

En ik bid dat uw liefde blijft groeien door inzicht en fijnzinnigheid, zodat u kunt onderscheiden waar het op aankomt.
(Filippenzen 1:9-10)

Groeiende liefde

Het mooie van liefde is dat liefde altijd kan groeien. Er zal geen moment zijn waarop je kunt zeggen: nu is mijn liefde volgroeid. Daarom nodig Ik je vandaag uit: groei in de liefde! Dat kan door door twee dingen. Allereerst door inzicht: hoe dieper jouw kennis van Mij en van Christus, hoe groter de liefde die je kunt ontvangen en uitdelen. Wees daarom steeds bezig met mijn woorden. En in de tweede plaats kan je liefde groeien door fijnzinnigheid: dat je aanvoelt wat goed is en wat slecht, wat hoort bij het licht en wat hoort bij het donker. Zo kun je onderscheiden waarop het aankomt.

Groei in de liefde!

Terug naar