Dagelijks Bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Di Feb 19, 2019 2:52 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Wie dorst heeft

Luisteren naar Gods stem

De Geest en de bruid zeggen: ‘Kom!’ Laat wie luistert zeggen: ‘Kom!’ Laat wie dorst heeft komen; laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.
(Openbaring 22:17)

Wie dorst heeft

Kom! Dat is de uitnodiging van deze dag. Kom naar Mij. Ik ben de HEER, je God. Ik weet dat je dorst hebt, dat je verlangt naar redding uit je moeiten, dat je naar adem snakt. Kom! Ik geef je wat je nodig hebt. Ik bied je aan waar je naar verlangt. Gelukkig ben je als je dorst hebt, want Ik geef je het water dat levend maakt. Je mag er vrij van drinken. Kom! En als je komt om bij Mij je dorst te laten lessen, neem dan ook anderen mee. Zeg ook tegen hen: Kom! Laat wie dorst heeft komen! Kom! Ik ben de God die je dorst lest.

Drink van het water dat leven geeft.

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Wo Feb 20, 2019 10:09 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Genezing

Luisteren naar Gods stem

In het midden van het plein van de stad en aan weerskanten van de rivier stond een levensboom, die twaalf vruchten gaf, elke maand zijn eigen vrucht. De bladeren van de boom brachten de volken genezing.
(Openbaring 22:2)

Genezing

Kijk je mee? Ik wil je de toekomst laten zien. Er is nu veel stuk in je leven. Er is ziekte, er is zonde, er is pijn, er is gebrokenheid. Dat hoort allemaal bij het leven in deze oude wereld. In Mijn nieuwe wereld staat in het midden van het plein van de stad een levensboom. Elke maand draagt die boom vrucht. De bladeren van die boom hebben genezende kracht. Dat is de toekomst. Luister: die toekomst komt nu al naar je toe! Zoek de levensboom. Eet van de vruchten van die boom. Ervaar de genezing van de boombladeren in je leven. Nu al. Ik maak alles nieuw.

Ik kom met Mijn genezing naar je toe.

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Do Feb 21, 2019 11:42 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem -
Oase

Luisteren naar Gods stem

Mijn volk zal wonen in een oase van vrede, een veilige woonplaats, een oord van ongestoorde rust.
(Jesaja 32:18)

Oase

Ik beloof je vrede, veiligheid en rust. Dat is wat je nodig hebt te midden van de chaos, de onveiligheid en de onrust. Je leven lijkt soms op een woestijn door de rusteloosheid, de bezorgdheid en de onzekerheid die er zijn. Maar ik zal je laten wonen in een oase, een plek waar het goed en veilig is, waar je rust en vrede ervaart. Die plek is dicht in de buurt van Mijn Zoon Jezus. Bij Hem kun je ervaren dat je in een oase van vrede bent, een veilige woonplaats, een oord van ongestoorde rust. Proef je er al iets van? Voel je de zachte bries van de Geest?

Ik laat je wonen in een oase van vrede en rust.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Vr Feb 22, 2019 2:24 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Openstaan

Luisteren naar Gods stem

Wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan.
(Marcus 10:15)

Openstaan

Mijn koninkrijk, de nieuwe wereld van Jezus, is niet voor volwassenen, voor mensen die zelf de regie over hun leven hebben genomen, die zelf hun leven aan het uitstippelen zijn en alles een beetje onder controle proberen te houden. Mijn koninkrijk is voor kinderen die nog helemaal open staan voor nieuwe mogelijkheden, voor wat onverwacht is. Mijn koninkrijk is voor kinderen die ook weten dat ze nog heel veel moeten leren en ontdekken. Daarom nodig ik je uit om klein en onvolwassen en open te worden als een kind. Dan kun je Mijn koninkrijk binnengaan en Jezus' nieuwe wereld ervaren als de ruimte waar je vrij kunt zijn.

Sta als een kind open voor Mijn koninkrijk.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Zo Feb 24, 2019 5:13 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Nabijheid zoeken

Luisteren naar Gods stem

Mijn hart zegt u na: ‘Zoek mijn nabijheid!’ Uw nabijheid, HEER, wil ik zoeken.
(Psalm 27:8)

Nabijheid zoeken

Ik nodig je op dit moment uit om Mijn nabijheid te zoeken. Zoek Mijn nabijheid! Ik ben al dichtbij je. Vaak besef je dat niet, ben je het vergeten, denk je er niet aan, sta je er niet bij stil. Maar op elk moment van je leven ben Ik dichtbij je. Er gaat geen ogenblik voorbij waarin ik niet tegen je zeg: Zoek Mijn nabijheid. Ik wil je graag ontmoeten, je laten ervaren dit Ik erbij ben. Bij alles wat er speelt in je leven. Bij Mij ben je veilig. Zoek Mij daarom met heel je hart. Ik heb jou al gevonden.

Zoek Mijn nabijheid met heel je hart.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Zo Feb 24, 2019 5:14 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Licht

Luisteren naar Gods stem

De HEER is mijn licht, mijn behoud, wie zou ik vrezen? Bij de HEER is mijn leven veilig, voor wie zou ik bang zijn?
(Psalm 27:1)

Licht

Als er in je leven donkere momenten zijn, momenten waarop je bang bent of bezorgd, weet dan dat Ik je licht ben. Ik ben je licht en je behoud. Daarom hoef je voor niets en niemand bang te zijn. Als je leven door een donker dal gaat, zoek dan naar momenten van troost en steun , momenten die iets van Mijn licht laten zien: een liefdevol woord, een tedere aanraking, een kaartje van iemand van wie je het niet had verwacht. Laat het donker je niet afschrikken, maar een uitnodiging voor je zijn om je naar Mijn licht te richten. Bij Mij is je leven veilig.

Ik ben je licht. Voor wie zou je bang zijn?

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Ma Feb 25, 2019 4:45 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - In de slaap

Luisteren naar Gods stem

Vergeefs is het dat je vroeg opstaat, je laat te ruste legt, je aftobt voor wat brood - hij geeft het zijn lieveling in de slaap.
(Psalm 127:2)

In de slaap

Ik weet dat jij een leven leidt dat vaak vol en druk is. Je doet van alles, je staat vroeg op, je gaat laat naar bed, je bent met veel dingen tegelijk bezig. En je hebt steeds het gevoel dat je eigenlijk te weinig doet. Laat toch tot je doordringen dat je gezwoeg en je getob je niet brengen waar je het meest naar verlangt. Alleen Ik geef je wat je echt nodig, niet als je werkt en bezig bent, maar als je slaapt, op het moment dat je alleen maar kunt ontvangen. Je bent mijn lieveling. Ik geef je wat je nodig hebt. In je slaap.

Wees ontvankelijk voor wat Ik je geef, in je slaap.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Di Feb 26, 2019 3:13 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Eenzame plek

Luisteren naar Gods stem

Vroeg in de ochtend, toen het nog helemaal donker was, stond hij op, ging naar buiten en liep naar een eenzame plek om daar te bidden.
(Marcus 1:35)

Eenzame plek

Ik nodig je uit om regelmatig een eenzame plek op te zoeken om tijd met Mij door te brengen. Zo deed Mijn Zoon Jezus dat ook toen Hij op aarde was. Wat waren dat kostbare momenten voor Hem en ook voor Mij. Als Vader en Zoon waren we dan in elkaars aanwezigheid, om elkaar te zien en naar elkaar te luisteren. Zulke momenten wil Ik ook graag met jou hebben. Dit kan zo'n moment zijn, hier en nu. Dat je op een eenzame plek bent (dat kan ook als er van alles om je heen gebeurt) om tijd door te brengen met Mij. Je bent welkom. Meer dan welkom!

Breng tijd met Mij door op een eenzame plek.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Wo Feb 27, 2019 11:06 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Vragen, zoeken, kloppen

Luisteren naar Gods stem

Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.
(Matteüs 7:7)

Vragen, zoeken, kloppen

Je ontvangt Mijn goedheid als je erom vraagt. Luister naar Mijn Zoon Jezus als Hij erop aan dringt dat je moet bidden. Vraag! Zoek! Klop! Drie woorden, driemaal de hartelijke uitnodiging om tot Mij te bidden. Vraag! Zoek! Klop! Er is bij Mij echt alle ruimte om te komen met je gebeden. Ik zal geven als je vraagt. Ik zal je laten vinden als je zoekt. Ik zal de deur opendoen als je klopt. Want Ik verlang er intens naar dat Mijn koninkrijk op aarde zichtbaar wordt zoals in de hemel. De weg daar naartoe is de weg van het gebed. Ga die weg.

Vraag, zoek en klop. Ik ben er.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3628

Berichtdoor Ton » Do Feb 28, 2019 1:43 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Evenbeeld

Luisteren naar Gods stem

Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken.
(Genesis 1:26)

Evenbeeld

Ik heb jou gemaakt. Ik heb alle mensen gemaakt. Vaak denk Ik terug aan dat eerste begin. Toen sprak Ik deze woorden: 'Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken.' En dat is gebeurd. Er is ook veel mis gegaan. De zonde is in de wereld gekomen. En wat is het evenbeeld vaak ver te zoeken. Maar weet dit: ook nu nog geldt dat Ik je heb gemaakt naar Mijn evenbeeld, om op Mij te lijken. Het beste van Mijzelf heb Ik in jou als mens gelegd. Leef daarom volop! Leef als Mijn kostbare mens, door Mij geschapen. Leef als Mijn evenbeeld.

Ik heb je gemaakt om Mijn evenbeeld te zijn.

Terug naar