Tijd met Jezus.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Tijd met Jezus.

Berichtdoor Ton » Vr Sep 28, 2018 3:10 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Wapenrusting

Luisteren naar Gods stem

Trek de ​wapenrusting​ van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de ​duivel.
(Efeziërs 6:11)

Wapenrusting

Misschien ben je je er niet altijd van bewust. En daarom zeg Ik het vandaag een keer extra duidelijk tegen je: er is een strijd gaande. Vaak onzichtbaar, maar wel echt. Mijn tegenstander gaat rond: de duivel. Ik ben sterker dan hij. Veel sterker. Maar ook hij heeft kracht. Hij is zó listig. Hij valt je aan op je zwakke plekken. Hij wil je bij Mij uit de buurt houden. Trap er niet in. Laat je niet in de val lokken. Doe daarom de wapenrusting aan die Ik aan je geef. Heb geloof! Houd je vast aan mijn Woord! Bid! Laat de waarheid je vrij maken! Jij bent een verlost kind van mij, je liefhebbende Vader!

Houd stand tegen de listen van de duivel.

(uit: tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Za Sep 29, 2018 1:22 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Vermoeid en machteloos

Luisteren naar Gods stem

Hij geeft de vermoeide kracht, de machteloze geeft hij macht in overvloed.
(Jesaja 40:29)

Vermoeid en machteloos

Je bent soms moe zijn van het vechten. Je voelt je machteloos omdat er een ongelijke strijd gaande lijkt te zijn. Je ervaart dat je kwetsbaar bent. Ja, je bent mens, helemaal mens met alle zwakheid die daarbij hoort. Maar Ik nodig je uit om je in je kwetsbaarheid, in je machteloosheid, in je vermoeidheid op Mij te richten. Ik geef je kracht om te blijven vechten. Ik geef je macht om je machteloosheid te overwinnen. Ik geef je overvloedig leven. Geloof het. Ik zeg het nu tegen jou persoonlijk: Ik geef je kracht en macht in overvloed. Ik ben machtig en krachtig dichtbij.

Ik geef je kracht en macht in overvloed.

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Ma Okt 01, 2018 1:32 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - De Geest van de Heer

Luisteren naar Gods stem

De ​geest van de HEER​ zal op hem rusten: een geest van wijsheid en inzicht, een geest van kracht en verstandig beleid, een geest van kennis en ​ontzag​ voor de HEER.
(Jesaja 11:2)

De Geest van de Heer

Met deze profetische woorden van vroeger wil Ik jou vandaag zegenen. Als je leeft in verbondenheid met mijn Zoon Jezus, dan deel je in de Geest. Dit beloof Ik je: mijn Geest zal op jou rusten! Mijn Geest geeft je alle wijsheid en inzicht die je vandaag nodig hebt. Mijn Geest maakt je krachtig. Mijn Geest zal je zo leiden dat je verstandige beslissingen neemt. Mijn Geest zal je vullen met liefdevolle kennis van Mij. Mijn Geest zal je van binnenuit vol eerbied richten op mijn aanwezigheid in jouw leven. Ik zegen jou met mijn Geest. Hij rust op jou. Hij woont in jou. Hij leidt jou op de weg die je moet gaan.

Mijn Geest rust op jou.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Ma Okt 01, 2018 1:36 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Het licht

Luisteren naar Gods stem

Moge de HEER het licht van zijn gelaat over u doen schijnen en u ​genadig​ zijn.
(Numeri 6:25)

Het licht

Ik ben de HEER, je God. Ik heb het licht gemaakt. Ik heb een gesproken: 'Er moet licht zijn!' En er was licht. Ook vandaag zeg Ik: 'Er moet licht zijn!' Licht in jouw leven. Licht in jouw ogen. Licht in jouw hart. Ik zie jou en Ik houd van jou. Ik ben het licht en kijk jou stralend aan. Ik geef je mijn genade: al het goede geef Ik jou omdat Ik het je gun. Wandel in mijn licht. Laat je niet bang maken door de duisternis. Laat jouw licht schijnen voor de mensen. Dan breekt er ook in hun duisternis een lichtstraal door. Ik ben de HEER, je God. Ik ben het licht in jouw leven.

Het licht van mijn gelaat schijnt genadig over jou.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Di Okt 02, 2018 11:50 am

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Schatten verzamelen

Luisteren naar Gods stem

Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen ​dieven​ in om ze te stelen.
(Matteüs 6:20)

Schatten verzamelen

Er zijn in je leven heel veel zaken die belangrijk voor je zijn. Je werk, je gezin, je vriendschappen, je goede naam, je huis, je vrije tijd en nog veel meer. Dat kunnen zomaar je schatten worden, waar al je tijd en aandacht en liefde naartoe gaat. Soms zelfs zo dat er geen tijd en aandacht en liefde overblijft voor de hemelse schatten die Ik je wil geven. Daarom zeg Ik vandaag tegen je: verzamel schatten in de hemel. Wees bezig met dingen die eeuwigheidswaarde hebben: met liefde, met nederigheid, met mijn koninkrijk. Dat vind je allemaal bij Mij, en niet ergens anders. Laat je hart bij Mij zijn en bij de hemelse schatten die Ik je geef.

Geef tijd en aandacht en liefde aan Mij.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Wo Okt 03, 2018 11:22 am

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Klagen

Luisteren naar Gods stem

Luid roep ik tot de HEER, luid smeek ik de HEER om hulp, bij hem stort ik mijn ​hart​ uit, bij hem klaag ik mijn nood.
(Psalm 142:2-3)

Klagen

De Psalmen heb Ik een belangrijke plaats gegeven in het Boek waarin Ik je het leven aanbied. Juist in die Psalmen zul je ontdekken dat dat leven vaak moeilijk is. Dat ervaar je zelf ook. Ik nodig je uit om dat tegen Mij te zeggen. Niet omdat Ik het nog niet weet. Maar omdat jij je hart zo bij Mij kunt luchten. Roep maar luid tot Mij. Smeek Mij maar om hulp. Stort je hart maar bij Mij uit. Klaag bij Mij je nood maar. Ik luister. Ik zie je. Ik houd van je. En Ik zal je door je roepen en smeken en klagen heen laten ervaren dat erdan weer ruimte komt in jou.

Stort je hart maar bij Mij uit.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Do Okt 04, 2018 1:26 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Geluk en vergeving

Luisteren naar Gods stem

Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt ​vergeven, van wie de ​zonden​ worden bedekt.
(Psalm 32:1)

Geluk en vergeving

Ik ben een God die graag vergeeft. Bij Mij is vergeving, altijd weer. Als je worstelt met tekortkomingen, als je je schaamt voor dingen die je hebt gedaan, als je verdriet ervaart over zonden die er waren en zijn in je leven - kom naar Mij. Ik ben een God die graag vergeeft. Ik ben je Vader. Ik wil dat je gelukkig bent en Ik weet hoe zonde en ontrouw dat geluk in de weg staan. Wil je meer geluk ervaren in je leven? Belijd je zonden en Ik bedek die door het bloed van mijn Zoon Jezus. Wees eerlijk over je ontrouw en Ik vergeef je. Bij Mij is vergeving, altijd weer.

Ik vergeef je ontrouw en bedek je zonden.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Vr Okt 05, 2018 2:15 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Rust

Luisteren naar Gods stem

Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven.
(Matteüs 11:28)

Rust

Ik wil je vragen om op dit moment even stil te staan. Denk hierover na: waar ben je moe van en welke lasten ervaar je op dit moment in je leven? Ik ken je en Ik weet wat er speelt. En Ik moedig je aan om eerlijk en open tegen Mij te zeggen waar je moe van bent en welke lasten je draagt. Want Ik wil je rust geven. Ik wil je mijn vrede laten ervaren. Ik wil dat je weer adem kunt halen. Kom daarom met wat er is. Ik geef je in je vermoeidheid nieuwe kracht. Ik neem jouw lasten op Mij. Kom. En Ik zal je rust geven.

Kom bij Mij en ik zal je rust geven.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Za Okt 06, 2018 4:58 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Nieuw leven

Luisteren naar Gods stem

We zijn door de ​doop​ in zijn dood met hem ​begraven​ om, zoals ​Christus​ door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden.
(Romeinen 6:4)

Nieuw leven

Ik geef jou nieuw leven. Je bent gedoopt. Dat betekent dat je met Jezus in zijn dood begraven bent. Je oude leven bestaat voor Mij niet meer. Je bent dood voor de zonde. Je zonde is dood gegaan toen Jezus stierf. Maar Hij is weer opgestaan. Ik heb Hem door mijn macht uit de dood opgewekt. En als jij gelooft in Jezus, als jij je leven toevertrouwt aan mijn Zoon, dan heb je alles wat nodig is om een nieuw leven te leiden! Leid dat nieuwe leven dan ook, vol liefde en genade en kracht. Leid dat nieuwe leven door de Geest. Leef nieuw als nooit tevoren!

Ik heb je geroepen om een nieuw leven te leiden.

(Uit : tijdmetJezus.nl) :

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3078

Berichtdoor Ton » Ma Okt 08, 2018 3:09 pm

Dagelijks bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Zondaars

Luisteren naar Gods stem

Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel; ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
(Marcus 2:17)

Zondaars

Je beter voordoen dan het in werkelijkheid met je gaat - daar zijn heel veel van mijn kinderen goed in. Jij bent daar ook vaak goed in. Maar het hoeft niet. Sterker nog: het helpt niet. Pas als je met je moeiten en gebreken voor de dag komt, pas als je eerlijk bent over je falen en je tekortkomingen, ben je op de plek waar Ik je graag wil hebben. Daar kan Ik je genezen. Als je alles goed doet, als je al rechtvaardig bent, dan heb je mijn Zoon Jezus helemaal niet nodig. Kom daarom eerlijk voor de dag met alles wat in je leven vergeving en genezing en bevrijding nodig heeft.

Ik ben niet gekomen voor gezonde mensen maar voor zondige mensen.

Terug naar