Dagelijks Bijbelmoment.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

Re: Dagelijks Bijbelmoment.

Berichtdoor Ton » Za Mei 18, 2019 11:20 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Niet ongerust

Luisteren naar Gods stem

Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij.
(Johannes 14:1)

Niet ongerust

Er kunnen allerlei dingen in je leven zijn waardoor jij je ongerust maakt. Of je maakt je zorgen over wat er in de wereld allemaal aan de hand is. Komt alles wel goed? Dat maakt je soms onzeker. Ik weet dat. Daarom nodig Ik je uit om naar deze woorden van mijn Zoon Jezus te luisteren: 'Wees niet ongerust'. Want Ik wil graag dat je Mij, de Vader van Jezus, vertrouwt. Ik heb echt het goede met al mijn kinderen voor. Vertrouw daarom op Mij. Ik ben erbij, bij alles wat er speelt in je leven. Laat je onrust los en vind rust bij Mij.

Wees niet ongerust. Vertrouw op Mij.

(Uit : tijdmetJezus.nl)
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Zo Mei 19, 2019 10:09 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Weg, waarheid en leven

Luisteren naar Gods stem

Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
(Johannes 14:6)

Weg, waarheid en leven

Ik nodig je uit om thuis te komen bij Mij. Ik ben de Vader van Jezus en Ik ben de Vader van jou. Kom thuis bij Mij door Jezus. Hij is de weg naar Mij toe: Hij wijst je de richting. Hij is sprekend de waarheid: in Hem wordt mijn liefde werkelijkheid. Hij is het leven in eigen persoon: Hij kwam op aarde om jou het leven te geven in al zijn volheid. Kom naar Mij toe door Jezus. Hij is mijn geliefde Zoon en wie Ik vreugde vind. Hij is de weg, de waarheid en het leven. Kom door Hem bij Mij en ga de weg van het ware leven!

Kom bij Mij door Jezus en leef!

Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Ma Mei 20, 2019 1:28 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Niet als wezen

Luisteren naar Gods stem

Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug.
(Johannes 14:18)

Niet als wezen

Ik ben de God die er is en die blijft. Dat heb Ik in Jezus laten zien. Toen Hij zijn leerlingen vertelde dat Hij weg zou gaan, zag Hij de onzekerheid in hun blik. De leerlingen waren bang om alleen achter te blijven. Ze voelden zich bezorgd. Dat zag Jezus. En het was mijn Vaderhart dat sprak toen Jezus zei: 'Ik laat jullie niet als wezen achter'. Nee, Ik laat mijn kinderen en mijn leerlingen nooit alleen. Ook jou laat Ik niet als wees achter. Ik ben bij je. Door mijn Geest. Door Jezus, die met je is alle dagen van je leven.

Ik laat je nooit alleen.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Di Mei 21, 2019 12:56 pm

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Groot geluk

Luisteren naar Gods stem

Hoe groot is het geluk dat u hebt weggelegd voor wie u vrezen, dat u bereid hebt voor wie schuilen bij u.
(Psalm 31:20)

Groot geluk

Vandaag nodig Ik je uit om bij Mij te schuilen. Ik wil je de bescherming bieden waar je naar verlangt te midden van je zorgen, onzekerheid en verdriet. Als je bij Mij schuilt, zul je ontdekken dat Ik je geluk kan geven zoals niets of niemand anders dat kan. Het is het geluk van je geborgen voelen, je afhankelijk weten en je thuis voelen bij Mij - ook al is er in je levensomstandigheden nog niets veranderd. Ja, het geluk dat Ik heb weggelegd voor jou als je Mij eerbiedig en nederig zoekt, is groot. Het ligt voor je klaar. Kom daarom bij Mij en schuil bij Mij.

Groot is je geluk als je schuilt bij Mij.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Wo Mei 22, 2019 11:22 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Houd moed

Luisteren naar Gods stem

Allen die uw hoop vestigt op de HEER: wees sterk en houd moed.
(Psalm 31:23)

Houd moed

Vestig je hoop op Mij. Bij alles wat er tegenzit in je leven, bij alles wat je aan het wankelen brengt, bij alles wat je wanhopig kan maken - vestig je hoop op Mij. Ik ben altijd dezelfde, van eeuwigheid tot eeuwigheid. Ik heb alle macht in de hemel en op de aarde. Vat elke zwakheid, elke onzekerheid, elke moeite in je leven op als een uitnodiging om je hoop op Mij te vestigen (en niet op jezelf). Wees sterk! Ontdek dat mijn kracht juist in jouw zwakheid zichtbaar en ervaarbaar kan worden. Houd moed! Ja, houd moed en ga vol vertrouwen weer op weg.

Wees sterk en houd moed.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Do Mei 23, 2019 9:35 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Als een kind

Luisteren naar Gods stem

Nee, ik ben stil geworden, ik heb mijn ziel tot rust gebracht. Als een kind op de arm van zijn moeder, als een kind is mijn ziel in mij.
(Psalm 131:2)

Als een kind

Ik wil graag dat je je ziel tot rust brengt. Je ziel is vaak onrustig. Wat gaan er veel gedachten en gevoelens door je heen heel de dag. Ik nodig je uit om je ziel tot rust te brengen, om stil te worden van binnen. Stel je maar een klein kind voor op de arm van zijn moeder. Een veilige plek, intimiteit, verbondenheid. Zo kan het ook met je ziel gaan, als je dicht bij Mij komt en alles overgeeft aan Mij. Breng je ziel tot rust. Word stil. Laat al je gedachten en gevoelens maar los. En wees dichtbij Mij. Zoals je bent.

Word stil. Breng je ziel tot rust.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Vr Mei 24, 2019 10:18 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - De volmaakte weg

Luisteren naar Gods stem

Ik wil zingen over trouw en recht in een lied voor u, o HEER, nadenken over de volmaakte weg – wanneer zult u bij mij komen?
(Psalm 101:1-2)

De volmaakte weg

Hoe ziet jouw weg eruit? Houd jij van trouw en van recht? Is dat in mijn leven zichtbaar? Ik nodig je uit om op dit moment bij deze vragen stil te staan. Denk na over de volmaakte weg. Dat is de weg die Ik je wijs. Het is de weg die mijn Zoon Jezus ging. Het is de weg waarop mijn Geest jou leidt. Ja, de volmaakte weg is de weg waarop Ik jou tegemoet kom als de God en Vader van jouw leven. Het is de weg van trouw en recht, van vreugde en liefde, van zuiverheid en eerlijkheid. Ga die volmaakte weg.

Ga de volmaakte weg van trouw en recht.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Ma Mei 27, 2019 10:45 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Alle eer

Luisteren naar Gods stem

Niet ons, HEER, niet ons, geef uw naam alle eer, om uw liefde, uw trouw.
(Psalm 115:1)

Alle eer

Het gaat niet om jou. Soms denk je dat wel en vaak voel je het ook zo: dat het om jou gaat. Je leeft in een wereld waar veel mensen vooral met zichzelf bezig zijn. En voor je het weet zie ook jij jezelf als het middelpunt van jouw leven, of zelfs van het leven van anderen. Maar jij bent niet het centrum van je leven. Dat wil Ik zijn. Het draait niet om jouw succes, jouw falen, jouw liefde, jouw onvermogen. Het gaat om mijn naam en mijn liefde en mijn trouw. Als je Mij alle eer geeft, zul je merken hoe heilzaam dat is.

Het draait niet om jou. Het gaat om mijn liefde en trouw.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Ma Mei 27, 2019 10:47 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Zegenen, zegenen

Luisteren naar Gods stem

De HEER gedenkt en zegent ons, zegenen zal hij het volk van Israël, zegenen het huis van Aäron, zegenen wie de HEER vrezen, van klein tot groot.
(Psalm 115:12-13)

Zegenen, zegenen

Zegenen. Dat is wat Ik wil doen. Zegenen en nog eens zegenen. Ik zegen het volk Israël. Ik zegen het huis van Aäron. Ik zegen wie eerbiedig met Mij omgaan. Ik zegen mijn kinderen van klein tot groot. Ik zegen jou. Ik wil je het goede geven: licht en leven, trouw en liefde, geduld en barmhartigheid. Ik denk aan jou en vraag op dit moment: laat je door Mij zegenen. Doe je handen open, en open ook je hart. Zodat je alle goede dingen die Ik wil geven, kunt ontvangen. Ik gun je het goede. Ik zie je en Ik zegen je. Vandaag en alle dagen van je leven.

Ik zegen jou en iedereen.

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 3785

Berichtdoor Ton » Ma Mei 27, 2019 11:09 am

Dagelijks Bijbelmoment : luisteren naar Gods stem - Richtlijnen

Luisteren naar Gods stem

Ik houd mij aan uw richtlijnen, mijn ziel heeft ze innig lief.
(Psalm 119:167)

Richtlijnen

Houd je aan mijn richtlijnen. Op vele manieren wijs Ik je de weg van het leven. Elke keer als Ik spreek, doe Ik dat om je leven richting te geven. Richt je op Mij, richt je op gehoorzaamheid, richt je op liefde, richt je op nederigheid en vergevingsgezindheid. Koester mijn worden binnenin je. Laat steeds meer waar worden dat je met heel je ziel en zaligheid mijn richtlijnen innig liefhebt. Die liefde werkt mijn Geest in jou. Hij laat je ervaren dat mijn richtlijnen goed zijn en dat ze je leven tot bloei brengen. Daarom: houd je aan mijn richtlijnen en heb ze innig lief.

Mijn richtlijnen zijn goed. Heb ze innig lief.

Terug naar