" Wij hebben niets, maar Hij heeft alles " (Hendrik Kramer)

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5713
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" Wij hebben niets, maar Hij heeft alles " (Hendrik Kramer)

Berichtdoor Ton » Di Feb 23, 2021 11:45 am

Hendrik Kramer :

Goedemorgen vrienden,

De moderne cultuur met haar positieve mensbeeld roept dat wij onszelf geweldig moeten vinden. Wij moeten onszelf leuk, mooi, sterk en betrokken voelen. Er zijn allerlei boeken die ons dit evangelie verkondigen.
Vorige week behandelde ik met de catechisanten artikel 14 van de Nederlandse geloofsbelijdenis. Daar wordt gesproken over de val van de mens. Ja, de mens is gevallen. Van God afgevallen. Wij zijn niet meer zo geweldig zoals al die boeken ons willen doen geloven.
Dan kan je zeggen: Wat een negatief mensbeeld. Is dat niet te zwartgallig?
Je kunt het zwartgallig noemen of realistisch, maar voor mij zelf ligt er veel troost in. Juist als je ook weet van de andere kant: Dat God mij verloren mens is komen opzoeken. Dat ikzelf niet zo geweldig hoef te zijn of mij geweldig hoef te voelen. Dat ik zelfs op mijn slechtste dagen door God geliefd ben. Of ik die liefde nu wel of niet voel. Op grond van het Evangelie weet ik dat ze er is. Weet ik van een liefdevolle Heere Jezus die zegt: Komt tot Mij!
Vandaag wil ik jullie oproepen om naar deze Heiland te gaan. Juist wanneer je denkt: Wat moet er nu van mij worden? Wat val ik mijzelf tegen, ben je bij Hem zo welkom. Wij hebben niets, maar Hij heeft alles.

(www.facebook.com/hendrik.kramer.9615)
[Beroepbaar proponent PKN]
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar