ZIJN LIEFDE GAAT UIT NAAR ALLE MENSEN – 18 juli 2019

Mary
BerichtenCOLON 1473
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Wo Jul 17, 2019 9:52 pm

Er kwam tot Hem een melaatse, die smekend voor Hem op de knieën viel en tot Hem zei: Als Gij wilt, Gij kunt mij reinigen. En Jezus, met ontferming bewogen, strekte de hand uit en raakte hem aan en zei tot hem: Ik wil, wees gereinigd! Markus 1 : 40-41

Het jaar 2009 is mede de boeken ingegaan als het jaar van de Mexicaanse griep. In de zomer van dat jaar voer het cruiseschip Ocean Dream door het Caribische gebied. Bij drie bemanningsleden werd de Mexicaanse griep ontdekt. Resultaat: nergens was het schip meer welkom. Het kon geen haven meer aandoen! Ieder liep met een grote boog om melaatsen heen. ‘Onrein, onrein!’, moesten ze waarschuwend roepen. Maar de Heere Jezus stroomde vol medelijden.
Hij raakte de arme man aan. Wat moet die aanraking voor hem hebben betekend! Bovendien zei de Heiland: “Ik wil, wees gereinigd!” Vandaag is Hij niet anders. Zijn liefde gaat uit naar alle mensen, ook naar verschoppelingen van de maatschappij. Hij kan hen niet alleen helpen, Hij wil het ook. Als zij het ook maar wilden! Als ze maar tot Hem kwamen! Zijn liefde en macht zijn zó groot dat nog nooit iemand teleurgesteld bij Hem is weggegaan.

Terug naar