OP GROND VAN DAT OFFER - 16 MEI 2019

Mary
BerichtenCOLON 1286
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Wo Mei 15, 2019 10:39 pm

Hij zal de mensen aanschouwen, en zeggen: Ik heb gezondigd, en het recht verdraaid, hetwelk mij niet heeft gebaat; maar God heeft mijn ziel verlost. Job 33 : 27-28

Een Rotterdammer maakte in april vorig jaar gebruik van het mooie lenteweer om zijn auto een goed schoon te maken. Hij stootte daarbij op een granaat uit de Tweede Wereldoorlog. Zijn kleinzoontje had die gevonden en maar zolang bij opa in de wagen gelegd. Van heel wat opa's en oma's mogen de kleinkinderen veel, maar dit was de man te gortig. Omdat God Heilig is, kan Hij geen zonde verdragen, hoezeer Zijn liefde ook naar de mensen uitgaat. En omdat geen mens zichzelf kan verlossen van de zonde, stuurde Hij Zijn Zoon naar het kruis om het offer voor de zonde te brengen.
Op grond van dat offer biedt Hij nu alle mensen vergeving en verzoening aan. Hij verlangt alleen van de mens de erkenning van zijn schuld. Hij wil de woorden horen: "Ik heb gezondigd, en het recht verdraaid". Wie tot die belijdenis komt, kan eraan toevoegen: "Maar God heeft mijn ziel verlost". Want God verlost elk mens die zijn zonden voor Hem uitspreekt.

Terug naar