HIJ GING VRIJWILLIG – 12 mei 2018

Mary
BerichtenCOLON 941
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Vr Mei 11, 2018 9:33 pm

Mijn liefste is blank en rood … Zijn gehemelte is een en al zoetigheid, alles aan Hem is geheel en al begeerlijk. Zo is mijn liefste, ja, zo mijn Vriend! Hooglied 5 : 10-16

De bruid beschrijft haar bruidegom. Uit elk woord proeven we haar genegenheid voor hem. Met haar hele hart verlangt ze naar hem. De hemelse Bruidegom is Christus, de Heiland van de zondaars, de Mensenvriend. Wij die voor Hem hebben gebogen, maken deel uit van de bruid. Wat een voorrecht! Gaan onze harten naar Hem uit? Betekent Hij alles voor ons? “Alles aan Hem is geheel en al begeerlijk” – Kunnen we dat volmonig zeggen, uit de grond van ons hart?
Het nadeken over wat Hij heeft gedaan, en over Wie Hij is, kan niety anders dan onze liefde tot Hem opwekken. Hij ging immers vrijwillig voor ons naar het kruis. Voor Zichzelf hoefde Hij niet te sterven, want Hij was zonder zonde. Nee, Hij stierf voor ons. Uit liefde tot u en mij! Hij is rein en Hij stortte Zijn kostbare bloed. Hij betaalde de hoogste bruidsschat die mogelijk is: Hij gaf voor ons Zijn leven. Werkelijk, álles aan Hem is liefelijk. Zó is onze Heiland, onze Bruidegom!

Terug naar