RUST VOOR ONZE HARTEN – 14 januari 2021

Mary
BerichtenCOLON 1884
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Wo Jan 13, 2021 9:13 pm

Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven. Mattheüs 11 vers 28

Steeds meer mensen gebruiken hun mobieltje als wekker. Makkelijk toch? Vandaag enige jaren geleden ging er bij het telecom-bedrijf Optus in Australië wat mis. Per ongeluk werd de tijd een uur naar voren gezet. Talloze mensen die om zeven uur gewekt wilden worden, stapten om zes uur al uit hun bed. Of de meesten er blij mee waren, valt zeer te betwijfelen. We worden niet graag uit onze slaap gehaald. Zeker niet als het niet nodig is. Over het algemeen waarderen we ons bed en onze rust hoog.
Rust voor onze harten kunne we alleen bij de Heere Jezus Christus vinden. Niet bij Mohammed. Want hij zegt, volgens de Koran, dat je zelf nog heel wat moet doen. Daardoor wordt een mens alleen maar nóg meer vermoeid. En in het hindoeïsme? Vind je daar rust? Nee, overal moet je zelf aan het werk, moet een mens zichzelf verlossen. Alleen de Heere Jezus zegt: ‘Kom tot Mij! Ik heb alles al volbracht. Ik heb alles gedaan wat nodig was. Je hoeft alleen maar gelovig aan te nemen! Daarom: Ik bied je werkelijk rust aan. Kom tot Mij!

Terug naar