TOCH WAS ADAM NIET GEHOORZAAM – 14 februari 2020

Mary
BerichtenCOLON 1549
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Do Feb 13, 2020 8:07 pm

Jezus zei tegen hen: Mijn voedsel is dat ik de wil doe van Hem Die Mij gezonden heeft en Zijn werk volbreng.
Johannes 4 vers 34

De Heere Jezus was volkomen Mens. Maar geen mens was als Hij. Wat de mens is, wordt bij onze allereerste voorvader zichtbaar. God had Adam maar één ding verboden. Voor de rest mocht hij alles. Bovendien waren zijn omstandigheden zo volmaakt als maar mogelijk was. Toch was Adam niet gehoorzaam. Wat een verschil met onze Heiland, de laatste, de laatste Adam! Hij was volmaakt gehoorzaam. Ja, het ging nog veel verder. Wij kunnen soms gehoorzaam doen wat God van ons vraagt, maar het knarsetandend doen, onwillig, wetend dat we geen keus hebben. Voor de Heere Jezus was gehoorzaamheid aan God de Vader Zijn voedsel. Hij vond er volle bevrediging in.Hij wilde niets anders.
Dat gold zelfs toen de Vader Hem de opdracht gaf om naar het kruis te gaan. Vanzelfsprekend was dat voor Hem een grote verschrikking. Uiteraard heeft Hij de Vader gevraagd of er niet een andere mogelijkheid was. Maar Hij was volkomen en gewillig gehoorzaam!

Terug naar