OP EIGEN KRACHT? - 15 NOVEMBER 2017

Mary
BerichtenCOLON 681
GeregistreerdCOLON Vr Jan 08, 2016 8:35 pm

Berichtdoor Mary » Di Nov 14, 2017 9:26 pm

Welke mens onder u, die honderd schapen heeft en er één van verliest, laar niet de negenennegentig in de woestijn achter, en gaat het verlorene na, totdat hij het vindt? En als hij het gevonden heeft, legt hij het vol blijdschap op zijn schouders. En thuis gekomen, roept hij de vrienden en buren bijeen en zegt tot hen: Weest blij met mij, want ik heb mijn schaap gevonden dat verloren was. Lukas 15 : 4-6

In juli 2006 schakelde een 46-jarige man uit Alblasserdam de politie in: zijn kleinzoontje van vier jaar was in geen velden of wegen meer te bekennen. Na urenlang zoeken, troffen agenten het ventje slapend aan op de zolder van opa's woning aan de Frans Halslaan. Wij mensen waren écht verloren. We waren de weg helemaal kwijt. Op eigen kracht kwamen we ook niet bij God terug. Daarom kwam de Heere Jezus om ons op te zoeken. Hij gaf niet op, hoe moeilijk het ook was ons te vinden en thuis te brengen. Hij gaf daarvoor zelfs Zijn leven.
Nu verheugt Hij Zich dat Hij ons heeft gevonden en verlost. Want de Heere Jezus vervolgt: "Ik zeg u, dat er zo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar die zich bekeert" (vers 7).

Terug naar